{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

Har mistet mit smukke Frieserføl :'( {{forumTopicSubject}}

En tragisk ulykke gjorde i går en ende på mit Frieserføls alt for korte liv. Jeg er fuldstændig i chok over, at det kunne ske og ved ikke om/hvornår/hvordan jeg nogensinde kommer over det. Én ting er sikkert, hun vil altid være savnet og have en helt særlig plads i mit hjerte. Jeg har så ondt af hoppen. Hun så det døde føl udenfor i går, og virkede til at acceptere omstændighederne stille og roligt. Men nu er hun selvfølgelig rastløs og er slet ikke sig selv. Det er dog blevet lidt bedre i løbet af dagen i dag. Dyrlægen siger, at det ikke er nødvendigt, at give hende noget for at stoppe mælkeproduktionen, men hun har en stor bule på maven (foran patterne) nu fordi der har samlet sig så meget mælk. Bliver det ikke frygteligt ømt?

Jeg ville blive meget glad for jeres råd og erfaringer om dette emne. Især er jeg meget interesseret i, hvad I mener jeg vil kunne gøre for hoppen. Vil hun nyde at blive brugt lidt stille og roligt igen til nogle ture eller evt. lidt let dressur (det nød hun meget før hun fik føl) eller tror I hun vil sætte større pris på "bare" at gå og komme sig på folden?

Jeg har overvejet, at tilbyde hende som ammehoppe for et føl, men jeg kan ikke rigtig overskue at skulle se hende sammen med et andet føl og tage en ny ind i min flok. Dette lyder måske egoistisk, men det er sådan jeg har det lige nu.

Hilsen Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har mistet mit smukke Frieserføl :'(
  • #1   4. jun 2009 Åh nej, Rikke.... gode råd og erfaringer har jeg desværre ingen at give af, men hvor er jeg dog bare ked af at høre, at du har mistet dit smukke lille føl. smiley Det gør mig virkelig, virkelig ondt, og jeg føler med dig! smiley

    Husker jo godt, hvor meget du glædede dig til det føl... og hvor glad og stolt, du var, da hun kom til verden.

    Øv, øv, øv, hvor er det bare trist... smiley Sender rigtig mange tanker og cyber-trøstekram afsted i din retning... Ind imellem er livet bare SÅ uretfærdigt. smiley


  • #2   4. jun 2009 Puuhh Det var da grimt.

    Det gør mig ondt at høre, har desvære ikke så meget forstand og viden med Hoppe / føl og det håber der er andre der vil hjælpe dig..


  • #3   4. jun 2009 Tak for jeres medfølelse... ja det er godt nok hårdt at miste sådan en lille dejlig en, som man havde glædet sig til at have i de næste MANGE år. Jeg kan slet ikke tænke på hende uden at fælde en tåre hver gang...

  • #4   5. jun 2009 Jeg føler så meget med dig, Rikke..
    Vi var jo ca det samme igennem med Canna i april..

    Jeg var villig til at tage et amme-føl ind til Canna, men der ikke var nogen føller, der manglede en ny mor på det tidspunkt..
    Dog pga den voldsomme fødsel ventede jeg et stykke tid med at begynde at ride hende igen.. Mén allerede første gang jeg sadlede op, blev hun så glad.. Canna er ikke typen, der gider at holde ferie.. Hun vil hellere lave noget..

    Men ja, det vil kun gøre godt for din hoppe (og hendes yver) at blive motioneret lidt.. Og hold endeligt øje med at hun ikke får yverbetændelse (varmt og hårdt)..


  • #5   5. jun 2009 jeg syntes også din hoppe ville have godt af at ride lidt men jeg ville nok kun skridte i starten til yveret er normal for det gør meget ondt på dem.. du kunne også gå en tur med hende det er også så hyggeligt... smiley jeg har frygtelig ondt af du har midstet dit føl og kan også godt forstå at du ikk kan overskue et føl.... men jeg mistede også min elskede pas hest i april og der var ingen ny mor til hendes føl... heldigvis fik vi efter meget lang tid overtalt en af de andre føl hopper til at tage føllet så hun nu har to... men jeg ville have været super glad den dag hun døde hvis der havde stået en hoppe med et kæmpe yver vi kunne have lånt smiley

  • #6   5. jun 2009 føler godt nok med dig - puha det må være hårdt.

    Sørg for at tage fodret fra hende og giv kun hø.
    og motion vil være en rigtig god ide.

    Stort trøstekrammer herfra.


Kommentér på:
Har mistet mit smukke Frieserføl :'(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce