{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til føl/plage?
  • #1   22. sep 2009 Jeg vil anbefale et godt kvalitetsfølfoder frem for havre, da et sådant følfoder sikrer føllet alle de nærings- og sporestoffer, det skal have. Havre har ikke nogen egentlig næringsværdi for hesten, men fungerer som ren energi. smiley

    Der findes mange gode følfoderblandinger på markedet - PAVO og Brogaardens er allerede nævnt. Selv sværger jeg til St. Hippolyt og deres Fohlengold, som et føl/plag skal have, indtil de fylder 1½ år, hvorefter de langsomt skal over på voksenfoder. smiley


  • #2   22. sep 2009 Tak for jeres svar:-)

    Jeg tænk på, hvad er der i det kvalitetsfoder, og feder havre endeligt?


  • #3   22. sep 2009 Fohlengold fra St. Hippolyt kan du læse om her:

    (link fjernet)

    Foderet indeholder følgende ingredienser: Sammensætning:
    Majskim · bygflager · sukkerroemelasse · ølgær · tørrede æbler · æblesirup · majsflager · snittet lucerne · krydderurter · hvedekim · sukkerroesnitter · snittet græs (varmlufttørret) · drueskind · hørfrø/solsikkeolie · maltkim · hvedeklid · havalgemel · solsikkekerner · ærterprotein · havalgekalk · hampefrø · havreflager · havsalt · bygkim · lysin · hvidløg · nigellafrø · methionin

    Sammensætningen er lavet for bl.a. at sikre en harmonisk vækst og den rette mængde råprotein mv. smiley


  • #4   22. sep 2009 jeg ment det nok, ville bare være sikker:-)

  • #5   22. sep 2009 Louise Lindbøg H

    tak:-)


  • #6   22. sep 2009 enig.. Havre er noget man skal holde sig fra til at de er fuldvoksne!! Havre bliver frarådet af mange eksperter da dette kan give ubalance i væsktområderne.. Når de er fuldvoksne giver det dem lige et ekstra skud energi, men til det giver jeg dem blot multivitamin (skal også passe på med at give hestene for meget hårdt foder, da de ikke altid kan nå at omsætte det- deres mave er jo ikke større end vores)

    Så til en plag: en god omgang byg, masser af stråfoder, samt mineraler, saltsten og foderkalk er egentlig alt hvad den behøver:)


  • #7   22. sep 2009 man kan sagtens give havre men du skal tænke over at det er en energi og der er meget stivelse som kan fremkalde oc/ ocd

  • #8   22. sep 2009 Havre/korn=stivelse er ikke godt for ungheste... De kan udvikle OCD, som Didde N skriver. Kan anbefale Brogaarden's Suregrow til din føl/plag. Der er kun 15% stivelse i. Og så lidt lucerne ved siden af. Det er alt den behøver. Bruger jeg selv til mine 3 plage. Har brugt Fase I til dem, men den ene fik vækstproblemer og indholdet af stivelse er dobbelt så stor som i Suregrow...

  • #9   22. sep 2009 Du skal passe MEGET på med at give harvre(og andet korn) til føl! - Dette kan give mavesår. Jeg vil anbefale noget følfoder der specielt lavet til formålet.

  • #10   22. sep 2009 Alle mine plage har altid fået alt det wrap de gider æde samt valset byg tilsat Salvana OK mineraler og vitaminer - de er vokset i pænt tempo og trives rigtig godt på det.

  • #11   22. sep 2009 Til alle :

    Jeg ved godt at havre ikke er noget man giver til føl, men skulle være sikker, da hende som jeg solgt mit føl til har gan ham havre og da jeg fik ham hjem igen , ja så var han tynd og så spurgt jeg hende ad hvad han fik og spise,

    Og det var :

    En liter havre om aften og lidt hø på folden.. og ellers græs.

    det var hvad han fik derover inden jeg købt ham tilbage (Det er så ikke pga. foderet jeg købt ham tilbage,. men fordi hun skulle starte på en uddannelse)


  • #12   22. sep 2009 Jeg giver mine Fast 2 fodre samt lidt hvede/byg

  • #13   22. sep 2009 ELKJÆR'S HESTE: Det er modigt, at give dine Fase II samt korn ved siden af. Der er jo korn i Fase II. Og det er rent faktisk noget de unge slet ikke har godt af. Hvede er ikke godt til heste. De har svært ved, at fordøje det...

  • #14   22. sep 2009 Magic for byg samt en masse vitaminer der hvor han står nu, samt alt det hø, han kan æde:-) Så mon ikke vægten stiger noget nu?:D - men heller for langsomt end for hurtigt:)

  • #15   22. sep 2009 *Stutteri Bjørholm* -laver foderplaner- (Labaniet)

    Tak for dit råd;)


  • #16   23. sep 2009 Nu har jeg fodre på den måde i fem år, og der er sku ingen af mine heste som er døde eller er blevet syge af det!!!

    Og det er også valset.

    Og plagen, det er kun to håndfulde hun får.


Kommentér på:
Foder til føl/plage?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce