{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Faldt af {{forumTopicSubject}}

Først og fremmest håber jeg at det er ok at jeg lægger emnet her frem for i det store forum! Vil helst have nogen synsvinkler fra folk med samme måde at behandle hesten på som jeg gør, og regner med der er flere her i grupppen end i det åbne forum smiley

For godt og vel 3 uger siden begyndte jeg at ride på en fuldblods vallak på 4. Jeg har været meget skeptisk for det lyder som en lidt farlig coktail smiley
Har ikke rigtig haft nogen gode gange med ham.. kun når jeg har fulgtes med en anden i skoven. ellers er det bare små kampe og en hest der virker som om den ikke kan lide mig,
Han kommer fra banen men blev skadet som 2 årig inden han kom i løb. Ejeren (nuværende) redede ham fra slagtning og har forsigtigt trænet ham op gennem to år.
jeg tror måske han er blevet for vant til 1 person og derfor ikke kan finde ud af at stole på mig på nogen måde. Jeg kan ikke ride ham ud, han er svær at løfte hove på, er bange for tillidsleg osv.
Har prøvet groundwork men vil bare også gerne finde ud af om han er noget så det er blevet til mere ridning end jordarbejde. Og som sagt er det kun når der er andre med at det går problemfrit.
I dag havde jeg en dårlig følelse af ham.. havde aftalt at møde min mor og hunden i skoven men aflyste da jeg ikke turde ride ud.
Og ganske rigtigt. Da jeg havde redet i lidt tid hoppede jeg af for at tage jakke på. Da jeg hoppede op igen tog fanden ved ham og han bukkede mig af. var alene så blev self rigtig chorkeret men er ikke kommet til skade.. måske en mild hjernerystelse. Så snart jeg var røget af stod han nærmest stille ovre i hjørnet af banen!
Han har aldrig smidt af og det var så anden gang på en uge at han har fået tabt en part-rytter på jorden!! 1. gang ved at uheld da hun bare gled ned fordi han blev forskrækket.
Jeg turde ikke sidde op igen så smed ham på fold..har mest lyst til bare at sige 'farvel og tak'..
tror i at jeg skal op og ride på den igen for at forblive tryg? vil helst ikke stå med en stor frygt om en måned når jeg skal op på en hest!
hvordan læser i situationen og hvad ville i gøre!!

Det er nok ret rodet! Håber i gider læse det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Faldt af
  • #1   14. okt 2009 Mange tak Lisbeht...
    Det jeg ikke kunne lide er bare at der ikke var noget at blive bange for og kunne tydeligt se han ikke var bange.. derfor turde jeg slet ikke sætte mig op igen..
    Ejeren er desværre på ferie men snakker med hende når hun kommer hjem igen og må nok lige op og sidde mens hun trækker..
    men tror det er mere eller mindre første gang jeg er bange for en hest.. ved ikke hvad det er..
    Tænker præcis det samme som du mht til at sætte ham på fold men var så chorkeret og vred at jeg var bange for at hvis han gjorde noget galt ville jeg slå ham eller skælde ud.. og det gør det jo slet ikke bedre smiley dum dag smiley


  • #2   14. okt 2009 tillid med hænder hænder!!!!
    nuss lidt med ham ikek så meget´"ridning" i en lille overgang!
    vent på han stoler på dig og du stoler på ham..
    ved ikke om det hjælper?????????!????????
    ellers lidt respekt men start med 100 % tillid!
    start e.vt. med de 9 lege?


  • #3   14. okt 2009 * Drømmeponyen & Stjernerytteren * S
    9Lege?? mener du ikk 7??


  • #4   14. okt 2009 neej hos: ryttergaardenshorsemanshipcenter laver vi 9 i 5 leveller:)
    på katrines hjemmeside (eller forummes ejer) hjemmeside er der oss ni


  • #5   15. okt 2009
    en masse jordarbejde og hygge fra jorden kunne måske hjælpe.

    men hvis du ikke føler at du kan stole på/ har tillid til hesten, er det måske bare ikke en hest for dig?
    hverken dig eller hesten får noget ud at være bange for hinanden.

    for at undgå at blive for nervøs for at ride, kunne du evt prøve at ride på en anden hest et par gange?
    hvis da ikke du bare skulle prøve en lille skridtur på banen (evt med en anden hest på banen også) på hesten.


  • #6   16. okt 2009 Tak for alle jeres indlæg smiley
    Har prøvet med legene og han gider slet ikke lege med!! totalt uopmærksom og kun med fokus på de ande heste..
    Tror jeg hopper på ryggen af ham når ejeren kommer hjem og så må hun trække mig lidt rundt. Men er igang med at kigge efter en anden hest for gider ikke passe en jeg er bange for..
    Han har jævnligt massør/kiopraktor da han er lidt skæv i ryggen så han burde være total smertefri.. og han sænker ikke ryggen, spænder eller lignende så tror ikke der er noget..


  • #7   16. okt 2009 Trækture, trækture, trækture .
    - trækture hvor du øver stop og bak. Så han lærer at det er dig der bestemmer og det ikke er slemt at gøre som du beder om .


  • #8   16. okt 2009 AM: er også forsøgt... men skal hele tiden bare lokke og drive og lokke og drive for at få ham med..
    Tror han er for vant til 1 person!


  • #9   18. okt 2009 <b>Katrine P</b>
    Lyder godt nok også besværligt !
    - ja, hvis du ikke når fremskridt overhovedet og er bange for ham, så kommer I jo begge <i>ingen</i> steder .


  • #10   18. okt 2009 præcis..
    Tager ud til ham kl 16 i dag og masserer, fodre og sådan nogen ting og så er jeg ellers ved at prøve at finde en anden..


Kommentér på:
Faldt af

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce