{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Hvorfor ikke travheste?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

jeg er komme titl at tænke på hvorfor så mange har paraderne opp eså snart de hører at en hest er traver ???
jeg har et par gange overvejet at sælge min hoppe og købe noget større.. ofte finder jeg annoncer som passer lige på hende men så står der til sidst "traver ingen interresse" hvorfor det ???
der er ingen som vil give en travhest en chance...

synes engentlig deter for galt at man ikke kan få en skid for en hesthvis man siger travhest, men hvis jeg feks kaldte min hest en blanding så var der straks større int...

så tror mit spørgsmpl til jer var: hvorfor har folk straks paraderne oppe hvis de hører ordet travhest ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor ikke travheste??
  • #1   11. nov 2009 ´ja, det er mega underligrt ???
    sådan har nogen det også det med fjordheste ;s


  • #2   11. nov 2009 Fordi de er lavet til travløb, ikke til spring og dressur som de fleste vil ride. Det kan godt være en traver er "god" til andet end travløb, men den er ikke "designet" til det, og derfor er det også ret uretferdig mod den at kræve at den skal gå spring/dressur (i hvertfald på lidt højere plan).
    Tit er det også en grund til at de ikke går travløb mere (skade), og så er det vel ikke bedre at give den en belastning (spring/dressur) som den slet ikke er designet til..

    Der er en grund til at vi har forskjellige avlsmål for springheste, dressurheste og travheste. Du køber vel heller ikke en springhest for at køre travløb?

    -TR


  • #3   11. nov 2009 Jeg ved godt at travere er avlet til andet end ride hest... men folk giver ikk engang en travhest en chance...

    personligt har jeg en 5 årig travhest der som 2½ blev kaseret som løbshest pga hun var for lang som.. jeg har flere gange hørt spørgsmålet "hvad blanding er din hest?" og når de hørte hun var travhest "er det en travhest ?!" har sågar haft en dyrlæge ude som ikk ville se papirer hun vidste godt hvad race - på regningen stod der Medea Fønix DV....

    nogle travere kan godt... jeg synes det ´forfærdelige´ er at de ikk engang giver en chance ...


  • #4   11. nov 2009 nej men hvisdu tænker på det på den måde at de skal være til OL, så må du også tænke på at det er de færreste renracede som når til OL...

    det er jo heller ikk alle sm har ambitioner om at nå tili OL... men selv de som bare vil ride lidt lc går i baglås når de hører det er travhest... folk vil ikk engang høre om den.. men derimod hvis jeg ikk havde papirerne og kaldte hende blanding vil folk gerne kigge...

    jeg kender en hest som komme rfra samme stuteri som min og har papirer... nuværende ejer tror ikk på det er travhest og kelder den blanding.. hun kan få mere end dobbelt så meget for den selvom min er mere uddannet end den...


  • #5   11. nov 2009 hvis du er så tilfreds med den, behold den dog!

  • #6   12. nov 2009 tja der er mange forskellige meninger om alle racer nogen er mere udsat for kritik end andre. deriblandt traveren. nu har jeg selv en traver. hun har gået som selskabshest hele livet hun kommer fra travstutteri, men blev kaseret første gang hun fik spændt vogn for da hun var 10 mndér grunden var at hun slet ikke havde nogen tænding eller noget som helst hun blev stående kiggede bagud på vognen og prøvede så at losse den af, derfor gad de ikke bruge tid på at træne hende op og vænne hende til vogn. så hun røg ud til nu tidligere ejer. vil sige hun kan løbe stærkt i sin trav. men hun har bestemt bevægelser der egner sig for dressur og lidt hop. om en traver kan nå op på højt plan tror jeg bestemt ikke er umuligt godt nok er de avlet til trav, men nogen af dem duer bare ikke til det. såsom min egen. der er jo mange racer i en traver ligesåvel som der er i bla. dv, dsp osv. nogen travere har bare evner inden for andet end travløb, men tror mange gange at folk der køber en traver ikke har de store ambitioner grundet at de bliver solgt så billige, men syntes heller ikke der er noget hold i at en traver ikke duer til andet end travløb, syntes osse mange gange de får et forkert stempel af folk, fordi når de høre ordet ser de en hest med vogn i meget stærk trav og ikke f.eks en traver i samlet kort galop. men er helt enig i at de tit bliver fejl bedømt. min hoppe blev aldrig indregistreret pågrund af avleren ikke gad have hende, når hun ikke sku gå løb, han syntes åbenbart det var spild af penge men hun er REN traver men næsten alle kommer med kommentaren. -det er da ikke en traver hun er da frederiksborg eller frederiksborg blanding- (grundet hun har romer næse) så ender altid med at må indsistere på at hun altså er ren traver, jeg skammer mig ikke over det, men mange gør pågrund af at de får stemplet lige med det samme når folk høre det. og det er en gang ... en hest er en hest uanset race. de er jo hvad man gør dem til.

  • #7   12. nov 2009 TR - det gør jeg også... dette var ikke en diskusion om hvorvidt jeg skla beholde min hoppe eller ej men om hvordan racen bliver stemplet... Racen traver er jo en blanding af mange racer.. har bla fundet noget araber og andet i min hoppe...

    Christina - jeg er utrolig enig med dig især denne sætning "en hest er en hest uanset race. de er jo hvad man gør dem til" smiley


  • #8   12. nov 2009 M@J@ - lige præcis... smiley men det tænker de fleste desværre ikk på... når de hører "traver" så lukker de af...
    har også formået med min hoppe at vinde LC1 foran mange race heste.. og de der t'øser der kommer med deres fine race ponyer ovs... det var god tnok fedt at se deres ansigter da vi fik rød sløjfe på smiley


  • #9   12. nov 2009 he he fedt du vandt med din traver, smiley de kan sagtens og det kan fjordheste osse, det er ærgerligt og beklageligt de bliver stemplet sådan. men kan ikke lade være med og tænke på fuldblodshesten. den er jo avlet til galop, men bliver derudover brugt meget som ridehest og der er flere og flere racer der får avlet mere og mere fuldblod ind i sig. se f.eks oldenborgeren. men de bliver ikke stemplet!! og så er det jeg tænker HVORFOR ikke når traveren og en fjordhest bliver stemplet. det er 3 heste der er meget alsidige racer, fremavlet med et formål, men er super allround heste. lige såvel som andre racer. men forstår ikke fuldbloden ikke er råget med i puljen, jeg har intet imod fuldbloden, det er ikke derfor jeg skriver det, har selv haft en dejlig oldenborg/fuldblods blanding engang, men de er jo "avlet" til galop hvis man ser så firkantet på det smiley

  • #10   12. nov 2009 christina - tak smiley er også stolt af hende smiley
    som dusiger så er fuldbloden også avlet til løb men stemples ikke som de to andre.. fuldbloden regnes mere som ridehest og god tilførelse i avlen... deneneste forskel er er den ene er avlet til galop og den anden til trav...
    så synbes det er uretfærdigt at stemple dem... hvis jeg fortæller om min hoppe til noget som ikk har set hende virker de meget int i hende men når de hører traver så lukker de af... har prøvet at finde lidt part men nej ingen vil ride på en traver selvom hun ikk har så meget traver gang..

    undskyld skal bare rase lidt ud... ;-P


  • #11   12. nov 2009 det skam helt iorden kender det udmærket, men se sådan på det, hvis de har det sådan med ordet traver er de heller ikke værdige nok til at ride din mule smiley

  • #12   12. nov 2009 hihi... lige præcis smiley

    har nogle gange overvejet at sælge hende og købe noget større... men jeg ved ikk hvad je gskulle tage for hende og vill eikk kunne få nok for hende til køb afanden hest...
    ved ik rigtig hvad hun egentlig er værd...


  • #13   12. nov 2009 mange traver er gode til at springe smiley jeg kan godt lide traver

  • #14   12. nov 2009 en traver har en helt anden måde at bruge sin krop på. deres gangarter er hel anderledes end en ride hest. og det er den største grund.

  • #15   12. nov 2009 Forstår ikk hvorfor folk kommer helt p i det røde felt bare fordi folk har forskellige meninger, gir Tiril R helt ret. traver er jo "designet" til nget andet end spring, dressur og western. Så selvfølgelig køber folk ikk en traver hvis de vil lidt mere med deres ridning.
    Traveren er da en dejlig hest og den kan jo sagtens bruges til hygge ridning.
    Min personlige mening er bare at jeg aldrig selv ville købe en traver, ikke en gang i blandning.


  • #16   12. nov 2009 Nanna - du siger at traveren er bygget til andet , rigtig nok.. men du sige rogså at du heller ikk vil købe noget som var blandet... hvad så med fuldblod/galophest, vil du helelr ikk købe en blanding der var fuldblod/galophest i ??? det er jo noget af det samme.. den er også lavet til andet end dressur spring og western, men klarer sigjo stadig fint...

  • #17   13. nov 2009 Nej tror heller ikke jeg kunne finde på at købe en galophest.
    - men skal aldrig sige aldrig, for hvis jeg endag valgte at gå over til 100% hyggeridning, skovtur og det hele, kunne det måske godt være jeg kunne finde på at købe en trav eller galop hest.


    - Men hver sin mening, og jeg har en anden.
    Og det ville da være s'kide træls hvis alle havde samme mening og gik efter de samme heste
    (:


  • #18   13. nov 2009 hver har sin mening heldigvis for det og for hestene for hvis alle kun gik op i at vinde OL så var de ski mange heste der endte livet alt for tidligt... smiley

    min nuværende traver er blevet mit projekt.. hu ner en som meget gerne vil lære ting og er meget lære nem så vi skal vise folk hvad racen kan...


  • #19   13. nov 2009 Ja det har du helt ret i.

    - Okay, det lyder fedt.


  • #20   14. nov 2009 Pictures by ida - pibi >> det lyder super smiley sådan har jeg det osse med min, vi skal nok vise dem når tid er smiley men først og fremmest for vores egen skyld;) men ja godt ikke alle har samme mening det ville være noget værre rod.

  • #21   14. nov 2009 christina - ja lige præcis smiley hihi smiley elsker bare når folk på ride centeret ser hvor tosset ´min hest er på ture osv og når de så ser mig ride den rundt i ebgrime og uden sadel så taber de både næse og mund...

Kommentér på:
Hvorfor ikke travheste??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce