{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Meget mudder i pelsen! :-S {{forumTopicSubject}}

Figaro står i løsdrift og går uden dækken. Derfor er han ENORMT beskidt, og mudderet sidder i kager under hans mave og især på bagparten. Jeg er bange for, det gør ondt når han får saddel på? for det er virkeligt umuligt at få det af, uden vand. Men jeg vil ikke bruge vand, når det er frost, for så bliver han nok forkøles smiley

Når jeg strigler bagparten(strigler nærmest over mudderskallen) med en plastik-strigle bliver han sur(hvilket han normalt ikke bliver), og kan finde på at lægge øre og ligge an til mere...

nogle der har nogle tips?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget mudder i pelsen! :-S
  • #1   2. jan 2010 Endelig ikke vaske, på denne årstid, og slet ikke hvis den går i løsdrift, da hudfedtet er med til at den kan holde varmen, Ja brug en gummistrigle se den her
    (link fjernet)
    og gnub så i cirkler, så alt mudret bliver løsnet og børst den så bagefter.

    Og husk sunde heste ruller sig, og tro mig, jeg har 2 meget sunde heste ;o) så jeg ved hvad jeg snakker om ;o)


  • #2   2. jan 2010 Hvad med noget pels glans agtig noget? Det burde da tage noget af det, og så gnubbe og gnubbe. Og så berolige ham hver gang han bliver sur.

  • #3   2. jan 2010 det er bare ikke så godt, når han skal have saddel på :b

  • #4   2. jan 2010 min ismule har også store muddekager under maven og ved forbenene , og der er ikke rigtig andet at gøre end prøve at strigle det væk så godt du kan , og så er det vigtigt at du stoppe hver gang han bliver sur , for at vise han at du lytter til ham og respekterer at det gør ondt ..

    Sådan var min mule også da jeg startede med ham , men nu står han faktisk og nyder det når jeg strigler ham (: Jeg bruger først en som lige tager det værste væk , en med små hårde børster , og bagefter en plastic strigle og det nyder han nu (:

    Men det eneste du sådan kan gøre er at prøve dig frem med forskellige strigler , og se hvilke der er bedst .


  • #5   2. jan 2010 valentin smiley
    jeg kan sguda bruge en svedskraber !! gud idé !!! :D:D


  • #6   2. jan 2010 hm.. nej uden hakker tror jeg smiley

  • #7   2. jan 2010 kender problemer meget GODT. Har selv 2 heste der går i løsdrift, og jeg kan heller ikke få mudderkagerne af. Jeg lader dem altid sidde til de selv falder af/opløses, da hestene synes det er ubehageligt fordi det sidder så godt fast i hårene.
    Og som de andre siger, vær bare glad for du har 2 sunde heste, der ikke er bange for at blive beskidte smiley hehe


  • #8   2. jan 2010 du kan evt. prøve at give dem lidt olie i maden. Så bliver pelsen nemlig mere blank og mudderet sætter sig ikke så meget på den

  • #9   2. jan 2010 Jeg har lige flyttet min islænderplag i dag, da han nemlig også så sådan ud..
    Ja sunde heste ruller sig, men hvis der er så meget mudder, at de kommer til at have kæmpe mudderklumper i pelsen, som man ikke kan strigle væk, så er folde ikke gode nok!!

    I vores egen løsdrift ser vores heste aldrig sådan ud, selvom de ruller sig flere gange om dagen og ligger ned udenfor og sover om natten..
    Vores plag er hingst og kan ikke stå hjemme, men vi flyttede ham til et nyt sted i dag, da vi simpelthen ikke kan forsvare at han ser sådan ud og bor i et mudderhul..

    Så en masse grus på foldene eller en anden løsdrift med gode folde er vist løsningen smiley


  • #10   2. jan 2010 <b> Veo </b>: VI har også lagt grus på vores løsdriftfold, men de kan absolut ikke lade vær' med at rulle sig, hvor deres hestepærer ligger. smiley

  • #11   2. jan 2010 Du er nød til at klippe det af.
    Inden jeg fik min egen hest, da havde jeg helpart på en kæmpe trakener.
    Og han havde både mudder og lort siddende i pelsen. Og det gjorde nemlig rigtig ondt på ham. Men det må vende det om at sige, at det også gør ondt på ham at det sidder i pelsen på ham.
    Så du må tage lidt af gangen, også tilsidst så er du og hesten glad for at slippe af med det.
    Det tager tid, men det er synd for både hesten og dig da det er dig der skal se at det gør ondt på ham.

    Jeg nød heller ikke og gøre min helpart ondt. Men som sagt det er nødvendigt.


  • #12   2. jan 2010 Lad vær og brug en metalstrigle.
    Det er ikke godt for hesten hud, jeg taler af ærfaring.
    Min dyrelæger fraråder at man bruger en metalstrigle, da du kan risikere at lave sår på hesten, hvis du bare trykker lidt for meget.


  • #13   2. jan 2010 Fimse+prut xD:
    Nej det ved jeg godt, men der er jo nogle der ikke kan finde ud af at bruge en, og jeg havde nemlig en part der ikke kunne. Så det gjord at min hest, fik kæmpe rifter.


  • #14   2. jan 2010 Fimse+prut:
    Det er lige præcis det smiley


  • #15   2. jan 2010 Puha det problem kender jeg skam også alt for godt. Jeg købte min hest et tyndt regndækken, så bliver han ikke total mudret og våd, det har fungeret godt.

    Hvis mudderet under maven er vådt, så tager jeg et håndklæde og tørre det værste af, er mudderet tørt, ja så er det det samme som de fleste andre siger så må man strigle og gnubbe forsigtigt. Når din hest vender sig til det falder han nok til ro igen, det gjorde min i hvert fald (:


  • #16   2. jan 2010 Vickie H - alle udfordringer accepteres ! Ved hvad jeg snakker om da hun var til stede da jeg havde helpart på trakeneren. Og hun så også hvor slemt det var, og hun kan fortælle hvor lang tid det tog før han ikke havde noget i pelsen mere. Men som jeg har sagt så er hesten og du glad bagefter.

  • #17   3. jan 2010 Tine C - Øh, hvem snakker du til? :S Og hvad mener du med det sidste - "Men som jeg har sagt så er hesten og du glad bagefter." Fatter det ikke :s

  • #18   3. jan 2010 CTS: Det er ikke dig jeg snakker til. jeg snakker til maja der har sat det her indlæg ind. Så det er heller ikke dig der skal forstå noget.

  • #19   3. jan 2010 Tine C:
    Ja for søren da, det var slemt med Othello!


  • #20   3. jan 2010 Tine C - ved godt du ikke skrev til mig, men når du starter med at skrive Vickie H, kunne jeg ikke se hvad du mente med det.

  • #21   3. jan 2010 det var så maja kunne hører hvor lang tid det kan tage at få alt det mudder af. for vickie H hendes hest stod der hvor den trakener jeg havde helpart på...

  • #22   3. jan 2010 Vickie H: Det kan man vidst roligt sige. Har tove forresten stadig den store dreng.

  • #23   3. jan 2010 Tror bare jeg dropper det, fatter ikke hvad du skriver.

  • #24   3. jan 2010 Tine C. Ja det tror går jeg stærkt ud fra, men står jo ikke sammen med dem mere. Lilleper og min nye pony Amigo står på Fløjterup Gård (:

  • #25   3. jan 2010 Tine C:
    Men lad os sludre videre om dette i hestenes profiler eller i indbakken, det er jo temmelig off topic (:


Kommentér på:
Meget mudder i pelsen! :-S

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce