{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Gode, ikke-for-dyre hingste ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har denne hoppe, Tritla: http://hestegalleri.dk/uploads_large_wm/1444329.jpg?10-07-2009 13:00:22
Hun har et meget livligt temperament, nervøst og FREMadrettet. Nogle gange liidt for meget ;)..
Jeg søger en hingst, der er velegnet til en hoppe som Tritla.
men misforstå mig ikke, for jeg kan faktisk godt lide, når hesten gerne vil frem. Så han skal dog ikke være for lidt temperamentsfuld heller.

Jeg har kigget meget på Kolfaxi fra Lilleheden. Rigtig lækker ;).. Men så fik jeg at vide at han havde haft en grissepas-agtig tölt, og det tog Agnar 1 år at ride en god tölt frem i ham.

Tritla's tölt lå på 7,5 til forkåringen, så det skal være en hingst med god tölt. Derudover fik hun 8+ for trav, og 8 for galop og skridt.
Og så skal han helst ikke være rød eller brun, da jeg synes tritla har tendens til at blive lidt grim farvemæssigt om sommeren, som på billedet.

Jeg har tidligere haft Tritla til bedækning hos Flipi fra Vatnsleysu www.isgo.dk
Fantastisk flot hingst! men vi fik Neisti ud af det. Han havde nogle dejlige gangarter, men hvor var han sløv! ifht Tritla, så kunne han jo slet ikke følge med, han stod helst stille hvis man lod ham. Dog kan det vel rides frem i hesten, at den skal gå hurtigere?

Derfor ville jeg høre jer, hvem i kunne anbefale til denne hoppe :)?
KH Christina Villsen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode, ikke-for-dyre hingste ?
  • #1   14. jan 2010 Lyder godt - har du et link :)?

  • #2   14. jan 2010 smellur fra reykjavik 5.000 + moms smiley superlækker hingst med godt sind og gode gangarter smiley

  • #3   14. jan 2010 Smellur : hmm, jeg ved ikke rigtig. Er han avlsgodkendt? Karaktererne måtte gerne være lidt højere :)..
    Men han lyder til at have et fint sind :)..
    Tölten måtte bare meget gerne være lidt højere end 7.0. Tritla har jo fået 7.5, og jeg synes egentlig ikke hendes tölt er helt vildt hurra ;o)

    Julie: Tusind tak :).. Der står at hjemmesiden er nede i øjeblikket, men om et par timer skulle jeg kunne gå ind på den :o)


  • #4   14. jan 2010 Maria: Han ser rigtig fin ud! .. Men ville jeg ikke få et føl med en underlig, grim farve, når du Tritla ser ud som hun gør? Det er de færreste brune heste der er kønne, desværre.
    Og hvor står han henne? Og han må da også have lidt negativt over sig? Hvordan var han med gangsætning osv.? smiley

    Julie: Det må du meget gerne :).. min msn er amy_lover12@hotmail.com


  • #5   14. jan 2010 hvis jeg havde muligheden ville jeg ikke være et sekund i tvivl om at det var gladnir jeg ville vælge smiley jeg synes simpelthen han er så lækker.

  • #6   14. jan 2010 Maria: Det lyder godt. Tritla har altid haft let ved traven - den er klart hendes foretrukne. Så det er sådan set ikke det store minus alligevel ;)..
    Dog er det lidt et minus at han står på sjælland, for jeg bor i Nordjylland ;o).. Men jeg må se om jeg kan overtale de gamle til at køre Hvis det er smiley


  • #7   14. jan 2010 Bare i orden smiley
    Ellers så kontakter jeg dig nok næste gang jeg overvejer bedækning ;).
    Vi har jo også den sortbrogede - det kunne være en sjov kompination smiley
    Jeg har gemt din hjemmeside, just in case ;D


  • #8   14. jan 2010 Jeg ringede lige til min mor om ham, og hun synes ikke det lyder så tosset at få ham på Freja ;).. Jeg skal hjem til hende i morgen og vise ham. Så må vi se hvad hun siger smiley

  • #9   14. jan 2010 skal han kåres i en 1 klasse? ellers har vi Tristur fra Dalsgaard. 4 gænger med 8.5 for tølt. og næsten 8.5 for resten af gangarterne.
    Og en 1 klasse bygning.
    Han har en super fed farve. og har en super god udstråling.
    Kig ham under min profil. hvis det var noget smiley
    Han skal kåres igen, med henblik på han kommer i 1 klasse.


  • #10   14. jan 2010 Sabrina: Han er også rigtig lækker!
    Men jeg ville blive lidt nervøs ved afkommets udseende farvemæssigt. Tritla er sortbrun i forvejen, og når han er så lys brun, så ville føllet nok også blive en brun. Det ser jeg helst ikke :)..


  • #11   15. jan 2010 Dagur, han far.. han giver meget de farver. så chancen for at han giver den farve videre er stor. men selvf. kan man jo ikke sige 100 %

  • #12   15. jan 2010 Han er næsten kåret i første klasse og han har mere end 7 for tølt..
    & forresten har en rigtig god tølt, jeg skal selv vise ham på banerne i år..
    han har 8.5 for tølt !
    og selvfølgelig er han alvsgodkendt, han er 0.04 fra at være kåret i første klasse. og vi ejer ham..

    I alt: 7,96

    Bygning: 7,76 Rideegenskaber: 8,09

    Hoved: 7,5
    Små øjne

    HalsMankekamSkuldre: 8,0
    Velrejst Høj mankekam

    RygKryds: 8,0
    Smidig ryg Muskelfyldt ryg

    Proportioner: 7,5
    Lang krop Cylindrisk krop Kort bagpart

    Benkvalitet: 7,5
    Rethaset Ikke markerede sener Ikke tørre lemmer

    Benbevægelse: 7,5
    Kom. bagben: Lige
    Kom. forben: Udtået

    Hove: 8,0

    Hårpragt: 8,0

    Tölt: 8,5
    Høj aktion

    Trav: 8,5
    Store bevægelser

    Pas: 5,0

    Galop: 9,0
    God fart Godt stræk Godt svæv Høj aktion

    Vilje og sind: 9,0
    Fyrig, utrættelig

    Form u. rytter: 8,5
    Store bevægelser

    Skridt: 7,5

    Langsom tölt: 8,5

    Arbejdsgalop: 8,5


  • #13   16. jan 2010 tak maria smiley

  • Line K
    Line K Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 13 Følgere: 12 Svar: 56
    #14   17. jan 2010 Vi har tre hingste på Nordhus www.nordhus.dk

    Gode hingste med kåring og afstamninger der er helt i top til meget meget rimelige priser


  • #15   17. jan 2010 Line: wow, hvor er de flotte alle 3!
    Men hvorfor står der ikke rigtig noget under Bjargþór? Ham er jeg faktisk mest interesseret i af dine tror jeg smiley


  • #16   17. jan 2010 Hej Christina smiley
    her er der tal på Bjargþór

    Tölt, Trav, Pas, Galop, Vilje/Sind, (Sind), Form, Skridt, L. Tölt, A. Gal, Rid
    Kåring 8.50- 8.00- 8.50- 8.50- 8.00 - - 8.50- 8.50- 8.50- 7.50- 8.33


    Hoved, Hals, Overl, Prop. Benkv. Benbev. Hove, Man/Hale, Byg,
    Kåring 7.50- 8.50- 8.50- 8.50- 7.50- 8.00- 8.50- 8.50- 8.24- 8.30


  • #17   17. jan 2010 Tak søde smiley

  • Line K
    Line K Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 13 Følgere: 12 Svar: 56
    #18   2. feb 2010 Christina det kommer på hjemmesiden men skriv en mail om hvad du vil vide på Nordhus@ofir.dk

    Jeg er ikke så tit herinde:o)


  • #19   3. feb 2010 Tak skal du have smiley
    Jeg tror det er bedst at vi venter til næste sommer med bedækninger, for det er begyndt at knibe med pengene. Desværre. Men jeg husker på hingstene smiley


Kommentér på:
Gode, ikke-for-dyre hingste ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce