{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor hurtigt og hvor tit?
  • #1   15. maj 2010 Jeg tænkte nu mest efter akademisk dressur, vi er stadig kun ved jordarbejdet smiley
    Camilla : rider du ikke alm dressur?
    KH Mai
    PS kigger lige forbi din profil


  • #2   15. maj 2010 Du kan godt regne med at det tager minimum 3 måneder, før du begynder at kunne se musklerne forandre sig, og det er vel at mærke først der det BEGYNDER at kunne ses. Efter et halvt år med en bestemt træningsform burde man i hvert fald kunne se et resultat, om det så er den rigtige vej bør man så overveje dér smiley
    Jeg bruger selv mange ting fra klassisk dressur, men også fra alle mulige andre alternative metoder, så her vil jeg også lige udtale mig smiley Ved godt at dette ikke kan ses på billederne, min hest's profil er meget uopdateret.
    I starten handler det som Camilla har skrevet, om at indlære signaler, lige meget hvilket system du vælger. Jeg vil sige at det er meget passende, måske endda lidt lang tid med en halv time i starten, men det kommer jo også an på hvor god du er til at lægge pauser ind.
    Jeg har trænet i omkring fire måneder nu, og min hest har lært sidebevægelser i skridt, tempo- og gangartsskift og de fleste grundlæggende signaler både fra jorden og under rytter. Han havde allerede musklerne, så jeg kunne gå i gang også fra ryggen med det samme. Omskolingen for os bestod i at gå fra almindelig dressuroprustning til at smide sadel, hovedtøj og forbyde al kontakt til tov/grime.
    Held og lykke smiley


  • #3   16. maj 2010 Jeg er også ved jordarbejdet, bøjning på volte. At bøje sig og skulle træde ind under sig er utrolig hårdt for min hest da den ikke har været vant til at bruge sig på den måde før, så jeg træner alt i mellem 15-30 min. Jeg stopper når jeg syntes hun har gjort det godt, og når jeg kan mærke, at hun ikke kan mere. Jeg går gerne en god tur med hende bagefter for at komme lidt ud for banen og se noget andet også. Hvor tit jeg gør det er nok ca. 4 gange ugentligt også gerne min. 2 dage med turridning, men det er lidt forskelligt.. Det er først på det sidste at vi er begyndt at træne "intensiv" akademisk dressur, da det først er nu jeg har fundet en underviser der kan komme regelmæssigt. Før i tiden brugte jeg nogle af det klassiske øvelser som jeg har lært på kursus og trænede min hest i at søge ned og frem med næsen. Så hvor lang tid det har taget for mig at se resultater er lidt svært at sige... Men at hun er blevet meget pænere og især fået en pænere hals er klart at se i forhold til for 2-3 år siden..


Kommentér på:
Hvor hurtigt og hvor tit?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce