{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Slankekur hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 2'er pony som er rimelig tyk især halmmave pga han har stået lidt stille han er dog igang med genoptræning her i starten af næste uge, men det hedder skridt i 1 måned og derefter trav osv(og ikk alt det andet i 1 måned)

Men men har i nogen god måde han kan tabe sig på ligenu får han en lille 1/4 dl fuldfoder hvor der er meget lidt lucerne i morgen, middag og aften altså 3/4 ialt.+ vitaminer og lidt hørfrø om morgen.
+ 5 kg hø nogen gange lidt mere end 5.
Nogen gode foreslag til en slankekur til ham, og hvor længe osv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slankekur hjælp
  • #1   11. aug 2010 Team Smuksak Hyper ungen: Han går også på en fold med næsten intet græs, der er lidt men det er ikk så meget.

  • #3   12. aug 2010 De sejeste Fjordbasser: Han står på halm. og det er jo bedre han får hø end halm, halm har intet værdi.
    Min anonce pony får kun vitaminer også ekstra hø da min dyrelæge anbefalede dette, men det er kun fordi hun slet ikk bliver brugt pga en skade. Det vil jeg helst ikk give ham, da hun mente at det ikk var sådan en god ide når han skulle igang igen smiley


  • #4   12. aug 2010 Jeg ville måske prøve at sætte ham på en ikke spiselig bund, (spåner,hør...) det er tit at det faktisk gør meget meget mere end man lige tror ;-))
    Han skal så have noget mere hø, da han ikke må stå ret mange timer uden stråfoder, men det feder ikke på samme 'dumme' måde som halm..

    KH Line


  • #5   12. aug 2010 Stald- Ria.dk L : Ville også meget gerne have ham på spåner men hvis han står på det spiser han spåner lige så snart der ikk er noget og for dårlig mave. Tørv kan de ikk stå på ude hos os

  • #6   12. aug 2010 Står han inde mange timer er det svært smiley
    Men ellers ville jeg bare fynde høposer op, så han hele tiden har noget hø at stå at spise af..
    Vil vædde med at han ikke tager mere på af det.. da halm feder Meget mere end hø gør.. for hø feder mere eller mindre ikke smiley ??

    KH Line


  • #7   13. aug 2010 Stald- Ria: Han står ude på for fra det er lyst til mørkt næsten. Jeg prøver at have mine på fold fra det er lyst til det er mørkt hele tiden. så fold er han næsten hele tiden på. Nu tænker jeg altså kun på foder hva der kan hjælpe der ?

  • #8   13. aug 2010 Jeg kan anbefale en slankekur, der hedder hø og gulerødder, og en lille smule foder.

    Jeg passede en oldenborger på et tidspunkt, og han var meget meget overvægtig. Han gryntede bare han skridtede og han fik den ene kodeledsforvridning efter den anden pga. overvægt.
    Vi gav ham masser af hø og gulerødder, og en lille smule foder når de andre fik til morgen og aften.
    Jeg ville tage frokosten fra ham og give ham hø og gulerødder i stedet.
    Så længe du alligevel kun skridter ham skal han ikke bruge proteiner og energi, det er spild af foder.

    Ellers bør du ringe til Brogaarden. De rådgiver gratis om foder og laver gratis foderplan på din hest, som du løbende kan få opdateret, eksempelvis når han skal genoptrænes. smiley


Kommentér på:
Slankekur hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce