{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
493 visninger | Oprettet:

Dækner...! ? {{forumTopicSubject}}

Jeg ville lige høre hvad i gør..?
Nu da det her regnet rigtig meget her hvor jeg bor, på SydFyn i de dage her, også tæntke jeg på om man måtte begynde at lægge regndækken på hestene?
Og så bare skifte til Vinterdækken når det blev køligere.
Men Spørgsmålet er bare om det er for tideligt med regndækken allerrede?

Ville gerne høre hvad i mener smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækner...! ?
  • #1   17. aug 2010 nej det tror jeg ikke. men jeg har ikke lagt dækken på min endnu. men har da set et par billed hos nogle har på hg fra juni-juli hvor deres hest har dækken på

  • #2   17. aug 2010 ja okay, tak for jeres svar, ja min hun dirre også helt vildt, jeg har haft hende inde nu , mens hun spiser og så dirre hun bare helt vildt.. :S smiley

    Takk for jeres svar smiley ..!


  • #4   18. aug 2010 ja det kommer jo an på hesten, hva den er vant til og hvor gammel den er..vores har gået ude siden maj og får ikke noget på...men selvfølgelig om vinteren hvis det har stået ned i stænger hele dagen kommer de ind før og blir tørret...men det er jo totalt mod hestens natur med de dækner og begynder man først på det, ska man jo blive ved og det er besværligt...samt synd for de heste der står ude med dækken i høj solskin bare fordi det har regnet om morgnen da de er lukket ud og så tar ejeren på arb.puha tænk hvis man selv sku gå med regnfrakke i 20-25graders varme..så det var bare min mening... :o)'


  • #5   18. aug 2010 Altså... nu er det jo fjordheste vi har!? smiley
    Men selvfølgelig bliver de sarte når man propper dækkener på dem så tidligt.
    Min får lov at være hest, og står i regn og blæst uden noget på. Han har det fint smiley
    Han får først vinterdækken på omkring oktober/november alt efter hvornår frosten træder ind.


  • #6   18. aug 2010 Er det mig du spørger??

    Min bliver i hvert fald ikke syg, eller ryster, men han er også vant til det. Han står måske inde om natten 5 måneder om året. Resten af tiden er han ude hele døgnet.
    Men hvis din hest ryster, skal du selvfølgelig give den dækken på... men hun ryster kun fordi hun altid er blevet pakket ind. Fjordheste, såvel som mange andre heste, ville sagtens kunne klare det hvis de var vant til det smiley


  • #7   18. aug 2010 Tja, men heste er vel forskellige ligesom mennesker. Så Bamse er måske mere "sart" og er måske mere modtagelig.

    Men siger absolut heller ikke at du ikke skal give den dækken på når den fryser!
    Det bestemmer du heldigvis selv jo smiley

    Jeg synes bare det er synd for de heste der nærmest bliver pakket ind i vat og ikke engang får lov at komme ud når det regner. Men det er min mening, og det er slet ikke for at træde nogle over tæerne!


  • #8   18. aug 2010 Ja hehe, det er begrænset hvor meget de kan have på ad gangen smiley

    Bortset fra det, så tillykke med hende, hvor er det skønt at du har fået hende smiley
    Det må være dejligt for dig!


  • #9   18. aug 2010 Hvis det er mig du spørger;o)
    så jo du må jo selv vurdere om hun fryser, så ville jeg da nok gi det på..men vores heste har stået nede ved vandet i en uge med regn stort set hele tiden, uden at ku gå i læ..de har det fint;O) og det er friserer, dk-varmblod og fjordboller...men ja nogen er mere sarte end andre...jeg har altid haft fjordhest og har aldrig brugt dækken, mener det er mod deres natur..men selvfølgelig, bruger man dem meget og de sveder vildt om vinteren er det jo ik fedt hvis de så står og er våde og blir kolde...
    vil så sige har aldrig haft en syg hest...man ka sige..jeg har bare været heldig eller som liva siger..de blir jo vant til det og får pels derefter ;O)
    og ja tillykke med hende...havde ik lige luret du havde fået købt hende ;o)


  • #10   18. aug 2010 Ja tror jeg fedtet holder dem jo også varme..hvornår fik du hende?og fedt du fik lov til det altså...;O)
    og ja hvis det ik er et problem for din mor at gå ned i løbet af dagen og tage det af så gi hende det dog på...har bare set så mange stå med regndækken i høj solskin..det sku synd ;O)


  • #11   19. aug 2010 perle står inde om natten(;' hvis det regner når hun kommer ud, har hun det selvføglig på,

  • #12   19. aug 2010 heste kan blive syg af at ryste.. men det sker ikk så tit
    det lægger os til deres narur.. de ryster for at holde varmen:D:D


  • #13   19. aug 2010 yesyes! smiley

  • #14   20. aug 2010 mente, at hvis den er langhåret er det lidt svære at blive syg ** eller hvis den er kort håret er det i princippet nemmere for dem

Kommentér på:
Dækner...! ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce