{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

fodring af plag.. {{forumTopicSubject}}

hej derude..

jeg har en plag på omkring 1 år..
hun er islænder, men har svært ved at holde huld.
hun er en del underudviklet, selvom hun får vitaminer, går på heldøgnsfold med masser af græs (boksopstaldning kommer ikke på tale foreløbig), samt støttefodring iform af TM islænderfoder (men skifter snart, foderstofforretningen var løbet tør for det jeg gerne ville ha givet hende) hvori hun får noget til fordøjelsen, hvidløg og olie.

sidder der nogen derude med erfaringer omkring foder"vanskelige" plage? hun sku jo gerne blive en stor flot dame en dag, der ikke sku ligne en plag resten af livet ;0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fodring af plag..
  • #2   24. aug 2010 Vores 3 får Breeder fra Tjørnhøj (land & Fritid)
    Specielt den ene hoppe, Malou, var meget klein og snusket, træls i pels og mærkelig mager, hun var absolut ikke en wauw hest, men det er hun blevet. Det virker. ;o)


  • #3   24. aug 2010 Glemte lige. De går i løsdrift og har fri adgang til alt der wrap de kan spise.

  • #4   24. aug 2010 Marlene: har hørt om fohlengold, men så vidt jeg ved har vi ikke lige umiddelbart nogen forhandler nær hvor jeg bor..

    Jane: det var TM super plus jeg ville ha prøvet, men breeder er måske bedre? =0)


  • #5   24. aug 2010 Kristina VBT: Så længe hun kun er ca. 1 år skal man holde sig til Breeder, det er beregnet indtil ca. 2 år.

  • #6   24. aug 2010 suregrow er også super, og så skal det kun suppleres med lucerne, begge mine drenge får det, den ene er en varmblods bla og den anden en koldblods bla. og de trives på det

  • #7   24. aug 2010 Jane H: det var bare da jeg snakkede med Tjørnehøj på hest og rytter messen der sagde hun at super plus var bedst til plage ? =0)

  • #8   24. aug 2010 Kristina VBT. javel så. Da jeg talte med dem i tlf. gik den på breeder. Dyrlægen var på besøg for lige at se dem alle, og han kommenterede også Malou, og fortalte også at Breeder fra TM ville være idelt. Og det har vi så kørt med. Allle de 3 små har fået breeder, og det er alle blevet så flotte. Mckale gror som bare pokker og havde svært ved at holde huld, det klarede breeder også. Han er så smuk nu. Malou er virkelig blevet en helt lille hest at se på, korrekte proprotioner, hænger lidt mere sammen. Men det er nok forskelligt fra hest til hest hvad mærke/navn der er bedst.

  • #9   24. aug 2010 Min han får Brreder fra TM og det kan varmt anbefalses også alt det hø/wrap han kan æde

  • #10   24. aug 2010 Müsli Breeder indeholder en række letfordøjelige råvare, der sikre optimal udnyttelse. Kombinationen af anominosyrer fra b.la. ekstruderede ærter og sojakoncentrat giver de bedste muligheder til korrekt vækst. Blandingens høje energiindhold opnås ved tilsætning af vegetabilsk fedt og varmebehandlede sojabønner og korn. Blandingen er komplet og skal kun supleres med godt grovfoder (hø, Wrap o.s.v.)

    Super Plus tilskudsfoder med specifik udvalgte råvarer med høj fordøjelighed og proteinkvalitet i fokus. Der tilsættes flere forskellige proteinråvareer, som sikre forsyningen af essentielle aminosyrer. tilskudsfodret er helt uden korn og har dermed et meget lavt indhold af stivelse. Fodret tildeles ved siden af godt grovfoder enten alene eller sammen med korn eller anden energikilde

    Så med mindre din plag har en eller anden overfølsomhed for korn, hvilket er udelukket i Super plus, ville jeg personligt vælge Breeder da alt er indeholdt så det passer i afmål, både vitaminer og mineraler. Så er du helt sikker på at hun får hvad hun har brug for og ikke mere.


  • #11   24. aug 2010 Mine føl har fået/får super plis fra Tjørnehøjmølle, og det er en udregnet foderplan fra deres foderkonsulenter som har lavet den!! Så plusen kan med let hed bruges!!

  • #12   24. aug 2010 Marlene: har jeg gjort og der er ingen i nærheden af mig =0)

    Jane H: det kan godt være man skal prøve at skifte over så, for det lyder mest som det hun har behov for og hun har ingen problemer med korn ;0)


  • #14   25. aug 2010 Græsset giver ikke mere næring, så hun skal have massere af hø på folden. Hun bruger sikkert en masse energi på at holde varmen og sætte vinter pels, så du vil aldrig kunne fede hende op ved kryppefoder alene.
    Hø, mere hø og atter mere hø, (eller som skrevet wrap)


  • #15   25. aug 2010 Elise: de gider ikke æde hø pt ;0).. de går ikke hen og æder af det..

  • #16   25. aug 2010 Er du sikker på det er godt hø..??
    Hvis det lugter fx lidt muggent, så er heste lidt sippede, og nægter at æde. smiley


  • #18   25. aug 2010 Held og lykke med fodringen, og jeg håber hun får lidt mere sul på kroppen, vi nærmer os jo den kolde og mørke tid. Held og lykke herfra.

  • #19   25. aug 2010 Elise: det fejler ikke noget, de vil bare hellere have græsset..
    men islændere er altså ikke sippede hvad hø angår ;0) i hvert fald ingen af dem jeg kender og det er en del..


  • #20   30. aug 2010 Reprodic fra Besterly hestefoder.

Kommentér på:
fodring af plag..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce