{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til Tinker
  • #1   4. nov 2010 jeg lytter lige med smiley

  • #2   4. nov 2010 Bare helt i orden. Jeg tænker nemlig på at prøve det, da det skulle hjælpe på hud og hår.

  • #3   4. nov 2010 har lige siddet og læst på dem begge to. og jeg ville personligt ikke vælge et foder med havre osv. i. så kan de skrive nok så meget at der er lavt stivelses indhold i.. og sukker holder jeg mig også langt fra da vi hos mig har massere af græs.

    jeg fodre personligt med spillers high fibre cubes.


  • #4   4. nov 2010 Min basse får Tjørnehøj Mølle: Müsli Special eller den med sort havre.
    Førhen brugte jeg Spillers High Fiber Cubes, som er suveræn god.


  • #5   4. nov 2010 Jeg tænker mere på om der er nogen der har erfaring med at det kan hjælpe på skab og mug.

    Hvad er problemet i at fodre med havre??


  • #6   4. nov 2010 jeg har fået af vide at de kan blive varme i hovde af havre

  • #7   4. nov 2010 Vi bruger overhovedet slet ingen korn til vores. De lever af roepiller og Travo Sport så de er dækket ind med vitaminer og mineraler. Så får de næsten alt det gode wrap de kan æde. Ku aldrig mere finde på at bruge alt det fancy-foder med korn da flere af vores stod konstant og stampede og det var ikke pga muk/skab men pga alt det korn i foderet.


  • #8   4. nov 2010 Ved skab og mug skal man undgå alt stivelse, så undgå foder med havre.


  • #10   4. nov 2010 Lone A: Hvis du skal have noget der kan hjælpe mod skab/ muk, så tror jeg du skal helt væk fra det industrielt fremstillede foder i farvestrålende sække... smiley

    Problemet med havre, er at hestens fordøjelse ikke er bygget til at nedbryde havre... Hestens fordøjelse skal have noget med højt strukturindhold og lavt indhold af sukker og stivelse for at kunne fungere optimalt.
    Havre har et ringe strukturindhold og et højt stivelsesindhold. Desuden er det generelt svært fordøjeligt for hesten, så størstedelen ryger lige gennem systemet = rent spild smiley

    Dog kan et boost med lidt havre være fint, hvis hesten mangler energi - men det skal være som et lille ekstra supplement - ikke en hovedbestanddel.


  • #11   4. nov 2010 Ja, desværre er alt det fine foder man kan købe i dyre domme, også til koldblod, ofte fyldt med havre, byg og sukker. Ikke lige hvad vores koldblods har meste brug for!

    Græs/hø/wrap, et vitamin/mineral tilskud og så evt roepiller og lidt lucerne light (det får mine), så er de dælme godt kørende. Skulle de så som Luoise også skriver mangle lidt energu, hvis de bliver brugt meget, gør lidt korn ingen skade.



  • #12   6. nov 2010 Jeg bruger tinkerbrok til mine. Og jeg er fuldt ud tilfreds med det.. Det er det bedste jeg har prøvet til mine og de stor trives på det...

    Det kan ikke få muggen til at forsvinde, så hvis din hest(e) har meget mug, skal du det til livs første. Og så kan tinkerbrok forebygge.. Mine har slet ikke så meget som de plejer (da de var på et andet foder), trods de lige for tiden har 2 muddrede folden...

    Jeg kan ikke ligge noget negativt på fodret, når jeg stå og beundre mine heste :o) De er flotte og trives som aldrig før...


  • #13   7. nov 2010 ^_^

  • #14   9. nov 2010 Var også som forbyggelse jeg tænkte på, at det måske kan styre deres hud lidt, da det jo er tilsat forskellige gode ting der styrker hud og hår. For ved jo behandling er nødvendigt, når først skaben og muggen er der.

    Men mange tak for alle jeres svar.:)


Kommentér på:
Foder til Tinker

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce