{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

den sværeste beslutning {{forumTopicSubject}}

Hej venner.

jeg håber virkelig i kan hjælpe mig med at få afklaret mit problem.

Til marts har jeg i 5 år haft part på en helt fantastisk Haflinger! Han er uden tvivl min bedsteven og i mine øjne den mest fantastiske lille hest i hele verden. Vi har været igennem rigtig meget og jeg har også udviklet mig utrolig meget sammen med ham.

Jeg har helpart - så har ham som min egen. dette har jeg haft i 4 år. Han ejes af rideskolen, men pga. hans temprament (han bliver meget hurtigt stresset) og at han er svær at styre, har han aldrig haft en rideskoleelev oppe på ryggen.

Nu er det så sådan, at jeg til marts også fylder 18. Jeg har ikke længere kun heste i hovedet, jeg går i gymnasiet, har arbejde, mange venner osv. Jeg har også store planer for mit liv, jeg vil ikke tilbringe det hele i den samme by som jeg opvoksede i og have et middelmådigt arbejde - det er ikke nok.

Jeg er nu kommet til den konklusion at jeg virkelig ikke har tid til Valde mere. Jeg har snart i et år ikke taget ham alle de dage jeg skulle (ikke at han har stået mere en 2 dage - og det var meget sjældent). I 3.g har jeg lagt den plan at stoppe med at ride ham for istedet at arbejde og spare op til at jeg skal ud og rejse efter gymnasiet. Men jeg føler lidt det er tid nu til at jeg skal stoppe. Jeg har dårlig samvittighed over ikke at få redet ham nok, da han elsker at lave noget. Alle misunder mig for at have ham for mig selv, og jeg føler ikke jeg værdsætter det nok mere.

Hvis jeg siger ham op er jeg sikker på han begynder i rideskolen. han er nu 15 år og er stadig fjollet og fuld af spilopper, men ikke så voldsom som før (hvis jeg selv skal sige det, har jeg trænet ham godt smiley ). Dette vil knuse mit hjerte. det er også svært, da jeg ikke selv kan vælge hvem der skal have part på ham efter mig - det har jeg absolut ingen indflydelse på!

Nu er han gået hen og blevet halt igen efter lige at have klaret genoptræningen, og jeg vil aldrig kunne tilgive mig selv for at forlade ham i nødens stund.Men for tiden fylder skolen SÅ meget, at der knap nok er tid til andet, så har kun mulighed for at tage ham 4 gange om ugen..

WHAT to do?? og har i nogle tips til hvordan man skal klarer det psykisk? jeg har grædt mig i søvn i mange nætter og kan nærmest ikke finde hoved og hale i mig selv.. det påvirker hele mit liv at have denne tunge beslutning på mine skuldre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  den sværeste beslutning
  • #1   24. jan 2011 Jeg kan godt forstå du er ked af det og bekymret for hans fremtid. Men ud fra din historie lyder det som om rideskolen er ret ansvarlige (ikke at bruge ham som elevhest med hans temperament).

    Det er altid svært at få indflydelse når hesten ikke er ens egen. Men selv ved egen hest slipper man indflydelsen på dens fremtid når man sælger. Det gør møj ondt, men man er bare nødt til at give slip og tro på det bedste.

    Sådan må du nok også tage det med Valde. Jeg synes at det lyder som en sympatisk rideskole, der vil vurdere hvad er godt for ham - og gøre deres bedste for at han også får det godt fremover.

    smiley Marianne


  • #2   24. jan 2011 Måske skal du snakke med rideskolen om ikke det er bedst at han kommer ud til en fast rytter i stedet for at tage ham med i undervisning hvis det stresser ham.

    Hesten er ikke din og det er ikke dit ansvar når du opsiger parten. Men du må jo tage det som det kommer, det er jo deres hest..


  • #3   28. jan 2011 Hvad med at tage en alvorlig snak med dine forældre(du må jo da have haft noget opbagning hjemmefra) hvad sys de?
    kan godt forstå du vil tage skolen mere alvorligt... men så snak med rideskolen om evt at der kan komme en anden part på så du ikke står med det hele hvis du ikke kan magte det...
    det der fik mig gennem hårde lektie tider var helt bestem min hest- mit fristed hvor jeg kunne ligge hverdagens stress osv. Men hvis lysten ikke er der mere er han bedre tjent med en ny rytter der har mere tid og lyst!!! rideskolerne har normalt øje for de gængse behov, og vil typisk ikke lade en hest der bliver skadet gå elev undervisning...


  • #4   29. jan 2011 Nu har jeg idag fået at vide, at det med hans ben højst sansynligt er alvorligt smiley jeg beholder ham til han enten skal aflives eller han er rask. jeg kan ikke forlade ham sådan.

    Lysten er der, men der er også så meget andet der virkelig trækker. smiley


  • #5   31. jan 2011 så må du koordinere din uge, så du har planlagt helt nøje hvilke dage du skal det ene og det andet... LAV ET SKEMA for hele ugen så ved du hvornår du har heste fri og hvornår du kan lave lektier osv... så får du overskud til både skolen og hesten og veninderne og...

  • #6   31. jan 2011 tak det vil jeg helt klart prøve! Har lige fået at vide af ejeren at han nok bliver turhest de næste 4 måneder, hvor han kun må ride tur 3 gange om ugen og skal så have fri de andre dage pga hans ben.. det tror jeg helt klart kommer til at hjælpe meget på min tid!

Kommentér på:
den sværeste beslutning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce