{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

sadel drejer rundt {{forumTopicSubject}}

Jeg har et lille problem, jeg er ved at tilride min unghest og fundet en dejlig sadel til hende, den ser ud til at ligge godt på hende, den wintec pro combi sadel og tænkte at den ville være super til at starte med, nu hvor man kan skifte kofjern i den, så den helle tiden tilpasses hende men mit problem er at min hest er rund og ikke særlig meget markeret og når jeg sætter foden i bøjlen drejer sadel rundt :o(

Er der nogen der fif til hvad man kan gøre ?

Hun tager det ellers helt cool, så er supert stolt af hende :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sadel drejer rundt
  • #1   27. apr 2011 Kigger lige med, har nemlig en sadel der gør det samme..

    Kan godt forstå du er stolt af hende og glad for at høre, at hun tager det pænt smiley


  • #2   27. apr 2011 Står du på en stol når du stiger op?

  • #3   27. apr 2011 er du sikker den passer til hende??, jeg rider for hans der er sadelmager og har nr'et til ha hvis du gerne vil have det helt på plads? om det ligger som den skal mvh Trigger og Rikke


  • #4   27. apr 2011 Hvis en sadel glider rundt, er det fordi den ik passer hesten.

  • #5   27. apr 2011 Ville jeg osse mene Elkjær, fordi ligger sadlen hundred procent perfekt glider den ikke nogen steder... Men husk at stige op med en skammel eller en stol, så er der mindre chance for at ødellægge din hests ryg smiley

  • #6   27. apr 2011 Ja det er altid godt at stige op fra noget, så man hverken ødelægger hestens ryg eller gør sadlen skæv

  • #7   27. apr 2011 Jeps smiley

  • #8   28. apr 2011 sadlen ligge fint nok, den skulle ikke trykke hende og hende der var ude for at hjælpe med at tilpasse den, da den blev købt, havde selv anbefalede, at det var den bedst sadel sadel til at tilride i, ved at den hele tiden kunne tilpasse sig hesten og når hun var tilredet/ vænnet mere til sadler, var det nemmere at få en tilpassede hende, ved at hun er så rund og umakeret, så det ville være svært at finde en, så det var hendes bedste bud på de sadler hun havde og det er jo lidt svært at afprøve sadler på en rå hest og den er kun købt som en tilridnings sadel, hun skal have en dressur her til efteråret.

    Jeg bruger en skammel, det er meget sjælden at jeg ikke gør :o)

    Men jeg kan ligesom forstå på de indlæg at, at jeg er blevet helt forkert rådgivet og man bare kan få tilpasset en sadel til en hest der er helt rå og så passer den hest og rytter uden at at man skal prøve ride den, for alle de gange jeg har købt sadler (dog ikke denne ene) så har man også undersøgt hvordan sadlen lå når rytteren sad i den og man selv fik en for nemmelse af hvordan den at ride i, det er jo lidt surt at købe en man føler sig fast låst i eller mangle pas at side lidt mere fast.


  • #10   28. apr 2011 det er dejligt at høre at det ikke kun er min, så må jeg finde en højre skammel :o) , var ved at blive helt bange for at hende jeg købte sadlen af har taget røven på mig :o)

Kommentér på:
sadel drejer rundt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce