{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

foder {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
jeg vil til at give mit føl brogaardens følfoder fase 1. Har jeg brugt før i 2 måneder men valgte at blande selv.. Er der egentlig det vitamintilskud i brogaardens som der skal væré? De må jo ikke få for lidt men heller ikke for mange vitaminer. Jeg vil lige høre hvordan med foder her om sommeren. Han skal gå på døgnfold men han skal have sine vitaminer. Har derfor overvejet at bare give ham lucerne og vitaminer og hvidløg. Men er det nok? Han skal jo også have mineraler. Hvad synes i? På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder
  • #1   3. jun 2011 Jeg ville hellere bruge Suregrow i stedet for Fase 1. Der er et lave stivelsesindhold i Suregrow. Det er jo yderst vigtigt, at undgå vækstproblemer. Jeg vil selv bruge Suregrow til mine to føl, når de kommer til verden. :o)

  • #2   3. jun 2011 Ja okay smiley men skal han også have det her om sommeren smiley ? For han skal jo have det der skal til for at bibeholde vitaminer og mineraler.

  • #3   3. jun 2011 Når det er et føl, ja så ville jeg give den foder hver dag.

  • #4   3. jun 2011 jeg ville give noget som dækker ind på en lille mængde og med så lidt stivelse så muligt. her kan nævnes:

    horselux easy, ikke decideret lavet til føl, men dækker fint ind hvis man giver efter udvokset vægt.

    tm horsebalance eller tm super plus.

    suregrow

    og så er der sikkert flere jeg ikke lige kan huske nu smiley


    jeg vil nu mene at hvis den holder fint huld og får rigeligt græs, så vil vitamin/ minaraler være nok. der er proteiner i græsset. men det kræver den får nok og ikke går på en nedbidt fold.


    hvis du kan nøjes med vit/min vil jeg helt sikker anbefale tjørnehøjs mølle (tm) minivit. de er rigtig gode og samtidig billige og hestene elsker dem.


  • #5   3. jun 2011 hov, glemte at skrive at tm minivit er bolcher som er super nemme bare at give som godbider.

  • #6   4. jun 2011 Okay tak for alle svarene smiley har købt suregrow og der hørte en sedl med hvor der står hvor meget suregrow han skal have når han går på græs

  • #7   23. jun 2011 Suregrow kan bruges til alle heste og så længe man vil fodre med det. Det er rigtig godt til heste i vækst pga det lave indhold af stivelse, som er no go ved heste i vækst. Og til føl er det meget økonomisk, at fodre med. :o)

Kommentér på:
foder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce