{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

foder {{forumTopicSubject}}

hej.
jeg har virkelig brug for lidt hjælp og gode råd her smiley
min hoppe på 2 år får helt forkert foder ( siger nogen) det som jeg fik afvide den skulle have og får
lucern - linamix -equefirst omega 3 ( tilskudsfoder) wrap og ruepiller
og den skal ifølge sælger have meget af det??
om sommeren foreslog hun bare 300g omega3 tilskudsfoder og ik andet. derudover for den vitaminer.

nogen der har ef forslag til en god fodreplan da denne er temlig dyr.
og får den ik lige rigeligt når det nu er en nøjsom hest?
hun vejer ca 400 kg

det min første irsk cob og unghest så håber i kan hjælpe mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder
  • #1   26. aug 2011 Kavan får ca. 600 g Naturmusli fra Hippolyt daglig i fodersæsonen, sammen med lidt roepiller og hø ad libitum. Kavan vejer omkring 575 kg - så det skal du lige have med i betraktning også. I græssæsonen er han ude hele døgnet og får bare vitaminer ud over græs og adgang til hø hele dagen. IC'ere er nøjsomme, men husk at når/hvis du begynder at avle, så skal hun naturligvis have tilpasset sit foder i drægtighedsperioden, og gerne et godt stykke tid før.

  • #2   26. aug 2011 Jeg giver hø ad libitum, vitaminer/mineraler ( Gemüse-krauter-mineralien ), linamix og roepiller.

    Er der brug for lidt ekstra huld på dem, så tilsætter jeg fiberpiller.

    ( 1 og 5-års )


  • #3   26. aug 2011 tusinde tak for jeres svar.

    hvad med havre?? jeg har aldrig rigtig været til det, men hvad siger i?


  • #4   26. aug 2011 Ingen kornfodring her :-).


  • #5   26. aug 2011 havre er gift for en koldblods - og korn generelt er slet ikke hestefoder smiley Så selvom det er billigt - så hold dig fra det smiley

  • #6   27. aug 2011 Jeg har en del cobber og sidste vinter brugte jeg kirstinedals breederen et fantastisk foder smiley og mine heste har aldig været pænere men pga min adresse kam jeg desværre ikke få leverance derfra i år da de ikke kører i mit område smiley

    I år har jeg i sammenråd men en anden avler af racen slåer mig fast på at fodre med fiberlux fra dangrønt en kornblanding som består af 50procent havre og 50 procent byg dertil en smule vitaminer samt hø det er det hum har brugt de sidste år og hendes heste ser virklig godt ud bedre reklame for foderblandningen fås vist ikke


  • #7   27. aug 2011 team Lovecob -

    Fiberlux er IKKE 50 % havre og 50% byg hvis du læser varedeklarationen, der er vist noget du har fået helt forkert fortalt smiley Desuden ville det for en koldblod være næsten det rene gift med al den havre.. det anbefales at fiberlux fodres SAMMEN med havre, og så ville jeg da slet ikke bruge det smiley


  • #8   27. aug 2011 Fiberlux Basic

    Varenavn Indhold
    Lucerne 32,60%
    Grønhø 5,00%
    Majs 16,00%
    Byg 9,00%
    Ærter 7,00%
    Sojabønner 14,00%
    Salt 3,00%
    Specialblanding 4,00%
    Urter 0,40%
    Soja olie 2,00%
    Rørmelasse 7,00%


  • #9   27. aug 2011 Jeg har vist ikke udtrykt mig klart nok den jeg mente er fiberlux OG ( dvs sammen med ) 50 procent havre og 50 byg

    Kirstinedals som jeg brugte sidste år havde et meget højt indhold af havre og som tidligere skrevet har mine heste aldrig været pænere smiley

    MAI-BRITT G

    Jeg er af den overbevisning at der er lige så mange meninger om hvordan man skal fodre sin hest koldblods eller ej som der er hesteejere det jeg sys du skal gøre er at læs igennem hvad vi alle har skrevet og tag det til dig som du mener du kan bruge til noget også prøv at sammensætte det til noget brugbart for netop din hest og hvis din Hest trives og får sine behov dækket så er alt jo som det skal være

    Men det man ALTID skal huske på er at man kan ikke kun fodre en hest ud fra hvad papiret siger det handler i meget høj grad om at fodre med sine øjne dvs kig på din hest og nøk på den for vare fordi en hest trives på et foder er det ikke sikkert en anden gør smiley

    Jeg håber at det jeg har skrevet kan bruges til noget og at du er kommet et skridt videre i din søgning på hvad du skal give din hest at spise



  • #10   30. aug 2011 Jeg bruger Tinkerbrok fra Hipro, roepiller og en masse godt hø i vinter perioden
    Vitaminer og strå efter behov om sommeren
    Jeg har været rigtig glad for Tinkerbrokken hun er i flot stand og hendes hove og pels er rigtig flot


  • #11   31. aug 2011 hej alle
    jeg har pejlet mig ind på hvad der ville være godt og ikke godt, takket være jer smiley
    sådan som lucern der også en del
    noget jeg skal være opmærksom på der ???
    mvh og tak


  • #12   5. sep 2011 ok. tak for svar smiley


Kommentér på:
foder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce