{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Hun bider... {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg halvpart i en islænder på 5 år. Til februar har jeg haft part i hende i et år. Problemet med hende er at hun bider en gang i mellem. Når jeg renser hover bider hun ud efter min nummi, når jeg strigler hende på bringen bider hun ud efter mig og der gør hun også nogle gange når jeg bare går forbi hende. Det har hun gjort i al den tid jeg har haft hende..
Det er ikke kun mig hun gør det ved. Hun gør det også ved den anden halvpart.
Nogen siger at jeg bare skal slå hende når hun prøver på at bide mig, men det synes jeg er lidt synd, så det vil jeg ikke gøre..
Men er der nogen af jer som har samme problem og måske ved hvad jeg kan gøre for at vende hende af med det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun bider...
  • #1   29. nov 2011 når mine bider ud efter feks min hånd støder jeg hånden mod mulen, gerne med en sådan kraft at det ligner et slag, uden at være det. men det ksal være med den hånd den bider efter.

    og ellers flytter jeg den, gerne baglæns


  • #2   29. nov 2011 Min hest har også det problem. Han er MEGET følsom overfor "vold". Så jeg foretrækker ikke at slå ham, da han bare bliver helt ked. Jeg udnytter meget min stemme, min hest reagerer meget på den. Hver gang han bider siger jeg bestemt og en smule højere end normalt: "nej!"
    Og det gør jeg lige indtil han stopper hvor jeg så siger: "tak!" Med en sød stemme.


  • #3   29. nov 2011 Tak for jeres svar smiley
    Jeg har prøvet det med at råbe/hævne stemmen. Hun reagere godt nok på og stopper, men så går der 2 minutter også gør hun det igen og sådan fortsætter det..


  • #4   29. nov 2011 hmm ved ikke hvilken hest det er, men det er sådan at hvis hesten er dominerende det vil sige vil bestemme i flokken og går hen og bider den der er overhovedet i flokken (den som bestemmer) så vil den enten blive sparket eller bidt, så hesten bliver ikke "ked af det " hvis du slår den når den bider det er dens naturlige adfærd, en hest må aldrig komme til at tro den er leder over et menneske da det er der det bliver farligt, for mere vil have mere og den vil måske sparke som det næste osv. og i naturen ville den blive sparket væk så der er intét galt i at slå sin hest en hest føler det mere unaurligt at blive råbt af da de jo ikke råber af hinanden i flokken....

    men den kan jo også have haft en d¨rlig oplevelse smiley


  • #5   29. nov 2011 dermed ikke sagt man skal gå og slå sin hest, det er bestemt ikke meningen, men blot at man altid skal huske på at en hest aldrig må være til fare for dig selv eller andre..:)

  • #6   2. dec 2011 slå ikke din hest...ALDRIG...dette er ikke fremmende for jeres forhold...tillid opnår man ikke ved at slå et dyr....blev istedet nysgerrig på hvorfor det er nødvendigt for den at bide..hvis dugiver din hest godbidder kunne det være en ide at stoppe med det istedet når du gerne vil rose den kan du age den hvis som nævnt tidligere at den har haft en dårlig oplevelse kræver det at den igen får oparbejdet tillid til det rovdyr som vi mennesker er for en hest. håber du finder en løsning på dit problem....hvis ikke søg hjælp der er folk derude som er dygtige til at hjælpe dig......hvis du bor i jylland kender jeg nogle stykker som jeg selv har draget stor gavn af....

  • #7   2. dec 2011 Jeg over roser min hest når jeg laver noget med den hvor jeg ved at den plejer at bide. Fx. også når jeg renser hove. men når jeg så ser at den bider voldsomt ud efter mig så lapper jeg den en over mulen og råber højt nej.

    Det har hjulpet rigtig meget og hun gør det næsten ikke mere, kun hvis jeg har været væk et par dage så kan hun godt finde på det. Det kræver tålmodighed og at du holder meget godt øje med hvornår den gør det voldsomt eller bare står og snapper lidt. Kig godt på din hest hvornår det er den bider og find ud af hvornår den gør det af domminans eller hvornår den gør det når den sys der er noget ubehageligt. Når deter noget der er ubehageligt for den så ros den til skyerne fx når du renser hove, eller strigler ned af bennene. Hvis du går med den og den bider ud efter dig uden grund så dask til den.

    Der er intet galt med at slå en hest! hvis den bider en må man godt slå den. det er ren opdragelse. Man kan sagtens opnå et forhold med en hest selvom man dasker den en når den gør noget den ikke må. Dog vil jeg sige at det kun er tilladt at slå en hest når den gør noget der er farligt for den og dens omgivelser og synes også at år den bider at det går ind over det.

    Håber at du forstår min besked smiley


Kommentér på:
Hun bider...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce