{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

longering {{forumTopicSubject}}

hej HG. smiley

jeg er begyndt for et halv år siden at lære min plag at blive longeret. det har gået godt og ville ikke gøre det for meget da hun kun er 2 år og ikke færdig udviklet osv. men her på det sidste da vil ville have hende til det, har jeg kun forlanget 1 perfekt omgang, og er blevet ved hvis ikke hun gjorde det. jeg tænkte at hun var ved at blive for tyk, og derfor ville jeg prøve noget nyt. jeg ville longere hende i rigtig lang snor så det var, hun også fik nogen lige strækninger hvor hun kunne rette ud. men så er hun begyndt at vede om lige pludselig, og løbe væk og normalt kan jeg nå at se, hvad hun prøver på, men det går så stærkt, at jeg ikke altid når det. nu har jeg prøvet næsten alt. fx. sætte longetovet fast i grimen, ved kæben og nede ved mulen, og rundt bag ved mulen. (på grimen er det sat fast) men hun kan et eller andet, som jeg ikke kan, og derfor gør det mig irreteret, over at hun ikke bare kan gøre hvad jeg siger, og så bliver jeg ved og ved, til jeg har fået hende til det. i nogen peroider har man slet ikke kunnet nå at gøre noget før hun stak af, så fandt jeg på den ide, at binde den ene ende fast i hende, og den anden fast til et træ, som står på trænings området. jeg villle vise hende hvordan jeg ville have hende til at gøre det osv. hun kunne ikke løbe væk, og det hjalp. nu tolker hun mig måske anderledes, da tovet om træet viklede sig rundt om træet ,og lignen blev kortere, nu gør hun det samme, som ved træet, går tæt på mig når jeg prøver at få hende rundt. jeg vil rigtig gerne bare have hende tilbage, som hun var engang. hun var dejlig nem, og det hele med. vi hygge os og legede når vi blev trætte. bare hun snart kan forstå det.

mit ene spørgesmål er : hvordan kan jeg få hende til at lade være med at løbe væk og er jeg den eneste der har prøvet det?

mit andet spørgesmål er : hvor meget motion må hun få og hvor meget skal hun have,

mit sidste spørgesmål er: skal alle plage være lidt buttet ligesom menneske børn, de skal helst have noget på kroppen, fedt osv. og hvis de nu ikke skal være buttet hvor meget motion må jeg så give hende for at få hende til at tabe sig. ?

tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  longering
  • #2   25. jan 2012 - Ja, du skal jo self. huske at longere rigtigt smiley

  • #3   25. jan 2012 Du skal longere i kapsun. Det er især vigtigt ved de unge, da den trækker dem mindst skævt.. Og i øvrigt er retningsgivende. Du kan ikke gøre noget, hvis en hest vender om og render, i grime, når man longerer. Hvis de gør det i kapsun, drejer hovedet mod dig.

    Har nemlig også prøvet det medmin plag.

    Vil også sige, ikke gøre det for meget, og pas på med at blive ved indtil du får en perfekt runde, sådan tænker jeg også ind imellem, men så får jeg en MEGET træt plag. Det er en menneskelig fejl at tænke sådan.. De skal belønnes for forsøget, selvom det ikke er perfekt i den alder.

    Hvis jeg forstår det ret, lader du den også gå ligeud ind imellem? Så tror pokker, den gør det. Ville nemlig også gøre det med min plag, og så har de altså tendens til at ville ligeud hele tiden. smiley

    Huld: En plag skal man kunne mærke ribbenene på. Hvis de er åringe, må man også gerne kunne skimte ribbenene.


  • #6   27. jan 2012 altså hun bliver 2 år om en uge. hun er født i febura. tænker det sammen med at blive slæv. det er også derfor jeg har holdt igen med det tideligere og først er begyndt på det nu her hvor hun skal lære at gå med sadel. er enig med jer andre og det er heller ikke sådan at jeg bliver ved i timesvis. en perfekt runde for mig er hvor hun bare går en tur rundt om mig uden hun rør mig. med hensyn til grime, jeg bruger grime da jeg ikke har vendt hende til hovedtøj endnu. og jeg har ikke en kapsun men måske jeg skulle anskaffe mig en. jeg har samme mening omkring longerning og det er også derfor jeg er startet så sent, nogen starter fra de er 6 mrd. af. så tænkte det var godt nu her hvor hun skulle begynde med sadlen. jeg ved godt det der med at "jage" hesten frem. og at jeg skal blive bag hende. men aligevel kan hun et eller andet som gør at hun er for hurtig. jeg går ikke ture med hende pt. da hun er begyndt at tro hun er stærkere end mig og vil løbe hjem på græs. jeg grasser med hende efter træning/hygge dag med hende på en mark hvor hun elsker at grasse. der løber hun hen, og det har ikke noget med at blive bange men det er fordi hun ved hun kan. det er jeg igan med at rette op på, derfor har jeg valgt ikke at gå ture med hende, har gjordt det meget i 1 års alderen men så blev hun bange første gang. jeg er enig med jer, tænkte bare det var godt når sadlen snart kommer på, og til at vide hvem der bestemmer,.

  • #7   27. jan 2012 da hun gik, som hun skulle var det ikke engang en gang om ugen jeg longerede hende, jeg har nemlig passet meget på det der med skæv ryg og i fremtiden ikke kunne bøje rigtigt ind i volten når vi kommer der til hvor hun skal tilrides. jeg er enig med jer,. søger bare hjælp på hvordan jeg skal få hende til at lade være,. efter hun har gjordt det uden at stikke af tager jeg en pause og venter til at gøre det igen til hun skal tilrides måske efter. smiley


Kommentér på:
longering

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce