{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

unghest. -for meget tillid til den? {{forumTopicSubject}}

Hej(:
Ja min unghest (3. til maj) er panisk over, at blive bundet, så har altid bare stilet hende på staldgangen uden at binde hende, og haft hende i longe, så jeg kunne komme rundt om hende, og ordne hende.

Men efterhånden vi har trænet jordtræning, så har hun fået mere tillid til mig, så nu vil hun følge efter mig, når jeg har hende i snor, så kan ikke strigle hende, hvis jeg har hende i snor.

Jeg er begyndt bare, at ligge trækketov over hende, når jeg strigler hende.
og så er mit spørgsmål bare;
- Har jeg for meget tillid til hende, hvis jeg lader hende stå, uden jeg har fat i hende?

Seb.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  unghest. -for meget tillid til den?
  • #1   14. feb 2012 nok er en hest hurtig, men de 3 sekunder det tager dig at reagerer kan hun nok ikke nå at lave 3. verdenskrig på smiley

    gør det med "maner", altså, ikke stil jer uden for med snotten ud mod vejen, stil jer i stalden i stedet smiley


  • #2   14. feb 2012 Så længe det er i stalden, er det da bare super at hun kan det smiley

  • #3   14. feb 2012 Jeg gør næsten det samme med min gamle Lucas, og indtil videre har det virket fint smiley Den eneste grund til at jeg ikke gør det med Willy er at han er for nysgerrig, og ikke kan stå stille uden at være bundet smiley

  • #4   14. feb 2012 Maya Fleur Eghjort - V: Stalden er altid lukket, når jeg strigler hende( :

    *Bea, Willy & Lucas* !: Haha okay d: Det er min også lidt d: men så er det jo med en unghest( :


  • #5   14. feb 2012 Det har du helt ret i smiley

  • #6   14. feb 2012 du kan jo vende den roligt til at det er okay at være bundet, Hvis du lægger tovene løst en pælene i siderne, også roser hesten i mens. Den kan jo hurtigt komme fri så længe tovene ikke er bundet fast. Prøv det, men en god huskeregl er aldrig at gå fra hesten på staldgang eller ved bommen. Har en lille skræghistorie der kan hjælpe en til at tænke over det. Havde en veninde, hvis hest altid har været vant til at stå bundet, helt uden problemer. En sommerdag står den udenfor ved bommen, hun går kun lige fra den for at hente sadlen i rytterstuen, men bliver afbrudt da hun hører hesten går amok. Der har været en hestebremse og bide den, så det ender med hesten går så meget i panik, at den får karbinhagen til at sidde fast i kæben.
    Der kan altid ske noget uventet, så unghest eller ej, tag dine forholdsregler smiley


  • #7   14. feb 2012 Mette:
    Så... du råder til, at lære hende, at blive bundet, men alligevel ikk?


  • #8   14. feb 2012 Ja kan godt selv hører det når du siger det sådan. Men træn hende til at lærer at stå bundet så længe du håndterer hende, men sæt hende i boksen, så længe du går fra hende, og ikke har nogen til at stå og holde øje med hende smiley

  • #9   15. feb 2012 Kan jeg ikke se noget poplem i, gør jeg også selv med min smiley

  • #10   15. feb 2012 Synes det er dejligt at hun står så pænt uden at være bundet, men når det så er sagt så ville jeg bestemt også lære hende at stå bundet!

    Hvad hvis hun en dag skal køres i trailer for f.eks. at komme til dyrlægen?

    Jeg tænker også at når hun netop står så pænt uden at være bundet har du et rigtig fint grundlag for at lære hende at det ikke er farligt at være bundet, netop som det er foreslået ved at starte med at lægge et tov løst om en pæl og når hun tager det pænt kan man jo lige så stille binde mere fast, men hvor hun stadig kan komme fri smiley



  • #11   15. feb 2012 Svampebob bliver aldrig bundet, da han stresser mere over det, end når han står fri :o) Så det ser jeg ikke noget problem i.
    Dog KAN han godt stå bundet selvfølgelig, og det burde alle heste kunne - så jeg vil stærk råde dig til, at lære hende det :o)


  • #12   19. feb 2012 som the vegan way of life [svampebob] .'s hest, så stresser Flega også med det samme, der bare er nogen, som holder hende i stramt tov. -Så er hun slet ikke medgørlig.

Kommentér på:
unghest. -for meget tillid til den?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce