{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Denne hingst?
  • #1   29. apr 2012 Hvad vil du gerne vide? smiley

  • #2   29. apr 2012 Han er inde på ishingst.
    Du kan læse om ham her: http://www.ishingst.dk/vis_hingst.php?hid=346 smiley


  • #3   29. apr 2012 alt, se billeder, kåring osv
    jeg har et bedækning af ham og vil jo gerne vide hvem han er smiley

    Jeg har set ham life og talt med ejeren, meeen vil gerne selv læse lidt


  • #4   29. apr 2012 Og se ham her: http://pophest.dk/old/hafeti.html smiley

  • #5   29. apr 2012 hmm, nu er jeg ikke ekspert i at læse sådan noget, vil du prøve at sætte ord på hvad du læser?


  • #6   29. apr 2012 Du kan se ham på de link, jeg har linket til smiley

  • #7   29. apr 2012 tak, jeg har også set ham i real life, tak for linkene smiley

  • #8   29. apr 2012 Ja da. Han er 138 i stang og fem gænger, det vil sige, at han har skridt, trav, galop, tölt og pas. Han er fra 2003, det kan du se på hans FEIF nummer: IS2003156320 og er kåret som fem års altså i 08 i Tyskland. Han er kåret i anden klasse med 8,0 i Rid og 7,59 i Bygning og med en total på 7,84.
    Han har et rigtig godt sind, men alt andet lægger lige lidt over middel.
    Jeg ville kun ligge ham på en en femgænger hoppe, så man er sikker på, at man ikke får en tregænger.
    Der findes bedre hingste, men avler du efter, at få en god familie hest med et godt sind, kan han sagtens være et emne smiley


  • #9   29. apr 2012 okay, super tak smiley
    min er købt som 4,5 gænger mener jeg, dyrlægen kunne godt se pas også da han lavede handelsundersøgelsen, hun er stærkest i sin trav og har en god tølt, men jeg har holdt mig langt væk fra pas, da jeg slet ikke er dygtig nok, vi er kun begyndt at arbejde på galop sammen smiley

    jeg vil helt sikker gerne lave en familiehest !! smiley


  • #11   1. maj 2012 Meget ringe faktisk..

  • #12   3. maj 2012 Jeg har fået en bedækning, så det er ikke som sådan et aktivt valg, og lige præcis fordi jeg ikke kan se sådan noget som bygning lagde jeg ham herind. Jeg sætter STOR pris på jeres kommentarer !

    Jeg kan godt se ham ikke er mega lækker, men jeg kan ikke lige sætte fingre på hvorfor jeg tænker sådan, udover at han har meget flade bevægelser når man ser ham bevæge sig

    Kan I præcisere det for mig? Hvad betyder det han har dårlig bygning og hvad risikerer jeg ved at gennemføre en bedækning så?


  • #15   3. maj 2012 ja det er Vofa

    Jeg har fået afvide af en som kiggede på hende bevæge sig live og ham, at hun havde meget bedre benløft og bedre gangarter

    Udseensmæssigt kan jeg rigtig godt lide den gamle tunge type, men det er jo ren eksteriør og det syntes jeg ikke man skal avle efter udelukkende

    sindet er for mig meget vigtigt, som mor til 4, er omgængelighed en vigtig faktor, fremaddrift er et must og noget af det jeg elsker ved islænderen

    Kåring eller andet er slet ikke i mine tanker "kun" at få en vi selv kan bruge smiley


  • #16   3. maj 2012 jeg tror hendes svageste side er mig smiley

    mere seriøst, rent ydre, så har hun ikke så lang en man, andet kan jeg ikke bedømme, hun er ikke så høj

    Jeg har købt hende efter vores kemi, som er fantastisk smiley

    Gangarterne er store og flotte, langsom og hurtig tølt og en stor flot trav som nok er hendes flotteste gangart, men jeg holder mig fra den pt, da hun ikke endnu kan rumme alle gangarter i hovedet og hun behøver jo ikke træne den.
    De dage jeg har trænet den bliver alle hendes andre gangarter påvirket af den et par dage efter, ikke at de så bliver til grisepas eller 4taktet galop, men sådan at hun pludselig kan tage et skridt eller to i trav, altså kortvarigt slå over i trav fra alle gangarter.

    Jeg har fået rigtig meget ros for hende, men negativt så er hun noget hoppet og følsom, så hun i hvert fald ikke umiddelbart er en børnehest, men jeg elsker hende, og elsker at ride på hende, hun er frisk og fremadgående og let styrbar selv sammen med en lidt større folk tøltere bliver hun hos mig

    Jeg kan se at sind betyder mest for mig, både i mit forhold til hende og i mit livs indhold. Jeg vil ikke avlsforværre, og set udfra MINE synspunkter er det at fjerne gangarterne og lave hidsige varme dyr, derfor e rjeg i tvivl om ham, fordi han har bløde (knap så gode gangarter) men et lækkert sind smiley

    Hvem ville du vælge til hende?
    (hvis vi lige leger jeg havde råd til at købe en bedækning...)


  • #18   5. maj 2012 tak smiley

  • #19   5. maj 2012 Har kig på denne:
    DK2003105347

    Odin fra Guldbæk

    Han tiltaler mig syntes jeg


  • #21   6. maj 2012 hun har pas, sagde dyrlægen til handelsunderøsgelse hvor han longerede hende frit i ridehuset, hun er købt som 4,5 gænger

    Og det er faktisk det jeg tænkte på i forhold til Odin, han har scoret 5 i pas, altså ret lavt, kan der så risikere at blive for lidt pas i deres afkom til at få en god tølt?


  • #23   7. maj 2012 Tak smiley

  • #24   8. mar 2015 Har en vallak efter denne hingst. Han er noget af det sødeste og han er ikke 3 gænger selv om at hoppen kun er 4 gænger.
    Jeg ville avle en familie/børne hest og det har jeg så fået.


    profilbillede
  • #25   26. apr 2016 Lige til en orientering - når man får 5 for en gangart en til kåring, så betyder det at gangarten ikke er vist. Dvs. At er en hest kåret godt i andre gangarter, men med 5 for pas, så er hesten kåret som 4 gænger og har derfor ikke pas. Så et 5 tal for pas, er ikke negativt. Det betyder bare at hesten højst sanynligt er 4 gænger. Altså så betyder et femtal for pas ikke at passen er dårlig. Den er der slet ikke smiley

Kommentér på:
Denne hingst?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce