{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Nyreslag {{forumTopicSubject}}

Er der nogen her inde som har haft en hest som har haft nyreslag? Har i nogle gode råd til hvordan man bedst kommer igennem det? smiley

Søndag morgen da jeg kom ud på marken for at hente min hest fordi jeg skulle til stævne havde hun en stor bule (20 * 15 cm, 3-4 cm tyk) lige over skulderen på højre ben/side.. Hun ville ikke gå nogen steder og jeg kunne se at når fluerne irriterede hende ville hun helst ikke løfte benet og når jeg endelige fik hende til at tage et skridt ville hun ikke sætte det længere frem end så den var lodret med skuldern, så jeg troede det var der der gjorde hun ikke ville gå..
Jeg fik så ejeren af stalden ud for at kigge om hun synes der skulle dyrlæge til og hun sagde med det samme at det på skulderen ikke havde noget som helst at gøre med at hun ikke ville gå.. Hun havde nyreslag, så vi skyndte os at ringe efter dyrlægen uden at flytte mere på hende og da dyrlægen så kom fik hun noget smertestillende og efter ca 45 min fik vi hende trukket om på en lille syge fold(hun skulle egentlig have boks ro men hun stresser sådan i boksen når de andre er ude + de alle er kommet på døgnfold så hun fik lov at gå på en lille "fold" uden ret meget græs) Hun må så ikke få andet end hø og vand og så skal hun have selen og e-vitamin til at opbygge musklerne igen.. Der er også blevet taget blodprøver for at se hvor meget der er ødelagt.. Dem skulle jeg gerne få svar på i morgen eller fredag.. Så må vi se hvor længe hun skal stå.. Hun har nu været på smertestillende i 4 dage og idag er den sidste dag jeg har smertestillende til hende så vi må se i morgen hvordan hun tager det uden smertestillende..

Men som sagt er der nogen som har prøvet at have en hest med nyreslag? Har i nogle gode råd?

Beklager det blev lidt langt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyreslag
  • #1   23. maj 2012 Blue horse E amino som tilskud smiley
    Massere af skridt før og efter ridning.
    Jeg har også købt en magnet der skal sidde ved nyren, det hjalp min basse med stivhed, han fik også massage et stykke tid efter for at blive løsnet op, har også købt et nyredækken fra back on track til om vinteren. og pas på med stivelse i fodret, tog haveren fra min.


  • #2   23. maj 2012 Okay 1000 tak smiley

  • #3   23. maj 2012 Min hoppe har haft det og det var i en slem grad smiley Nu får hun fast E-vitamin og selen, jeg køber det her - (link fjernet) og jeg syntes at det fungere rigtig godt...

    Jeg fik at vide at der skulle startes stille op med genoptræning... så det var 4uger i skridt og så ellers gradvist øge...
    Og ja massage er rigtig godt efter nyreslag smiley

    Pøj pøj med hende...


  • #4   23. maj 2012 Hvor længe stod jeres stille?

  • #5   23. maj 2012 Gaia stod i 2-3mdr hvor jeg kun trænede fra jorden af... og den første måned kunne jeg ikke rense hove på hende, da hun ikke ville lade mig nærme mig hendes ben overhovedet... smiley

  • #6   23. maj 2012 Min hest har tendens til det... Hun har haft den af forskellige årsager, men den største årsag er at hun ikke kan omsætte stivelse fra foderet.
    Generelt har heste med nyreslag ikke godt af hele fridage, for meget stivelse/sukker i foderet.. Man skal helst skridte godt varm (helst 20 min) og ligeledes af.
    Noget af det bedste du kan gøre for din hest (både behandling samt forebyggelse) er at give den E-vitamin. Dette danner heste ikke naturligt, og en del heste der får nyreslag, får det bl.a. pga E-vitamin-mangel..

    Hvis du har nogen spørgsmål er du vlekommen til at skrive en besked. Jeg ved hvordan det er at have en hest det lider af det..


  • #8   24. maj 2012 Altså lige pt må hun jo ikke lave noget, dette er dyrlægens anvisning.. hun burde faktisk stå i boks men da det ikke ville have nogen gavn fordi hun stresser i boksen fik hun lov at gå på en lille jordfold.. hun går og lidt rundt der ude men det er bedre end at hun stresser i boksen..

    Louise: jeg kan sagtens rense hove på hende og børste hende over alt..

    Jeg er lidt spændt på hvordan hun kommer til at have det i dag uden smertestillende, om der er en forskel at se eller om hun har det lige så godt som de andre dage smiley håber også at jeg får svar på blodprøverne i dag smiley


  • #9   29. maj 2012 Vil bare lige dele min glæde.. Jeg må så småt begynde at ride Liva igen smiley Selvom det kun er en uge jeg ikke har måtte ride er jeg simpelhen så glad, har virkelig savnet at lave noget med hende smiley Har jo ikke engang kunne træne hende fra jorden af for hun skulle jo helst stå så stille som muligt..

Kommentér på:
Nyreslag

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce