{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

Træning af 4 års. {{forumTopicSubject}}

Vi kom den anden dag, ude i stalden, til at snakke om træning af heste.
Min veninde havde været til 4 års Champonat på Blue Horse og var blevet noget forbavset over nogle af alle de ting de andre 4 års kunne i forhold til vores, De kan stort set kun de mest basale ting som Volter, skråt i gennem og Slange gang.
Vores samtale gik så på om vi måske var bagefter med træningen da vi jo enlig til næste år må starte LA.... I mit hoved syntes jeg det er fint det vi gør da vores heste i hvert fald ikke bliver presset for hård, men vi blev alligevel lidt nys. på hvad vi over hovedet kan tillade os at lærte vores heste..... Vores heste har dog prøvet nogle ting så som Shenkelvigning, Skridt til galop, forpart vendinge og Tilbagetrædning, det er dog kun ting vi har prøvet med dem da vi alligevel syntes det er for tidligt at træne, men nu er vi i tvivl.....

Hvad kan vi tillade af lære dem??
Hvor meget kan jeres 4 års??

Det skal lige siges at min har været redet i 2 år (Det fantastiske ved Paints ) og min venindes har været redet lidt over et år (Den er DV)

Håber nogle vil dele deres erfaringer med os


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af 4 års.
  • #1   3. jul 2012 Min 4års pony, som skal gå championat til august, den kan skridt, trav, og galop,nogenlunde stabilt i alle gangarter, overgange øves der på.
    Rider kun lige ud og volter m.m. har leget lidt med fra skridt til galop. men ikke andet. Har ikke travlt, men jeg kender flere hvor deres 4 års allerede er klar til at gå en LA nu.


  • #2   3. jul 2012 Syntes det er vildt at tænke på at nogle 4 års allerede kan gå LA.... I mine øjne er det nogle gange klart at nogle heste er ødelagte i en ung alder....

  • #3   3. jul 2012 Synes også det vildt. ja de holder ikke længe, og det faktisk synd. da nogle af de 4års jo er virkelig fine, bare de ventede et år med at begynde på det LA. de må alligevel ikke før, og der er jo også LB, de gerne skulle igennem inden smiley

  • #4   3. jul 2012 Ja nemlig... Jeg har ikke travlt.... er kun hygge rytter.... Min venindes er efter Romantik, en vikelig fin hoppe, men som hun siger, hun kan ride i en halv time og så har de været igennem alt hvad hesten kan, så hun begynder at kede sig og det gør hesten enlig også, så hun vil gerne snart videre... Hun stiler dog ikke efter at gå LA til næste år, men bare begynde at lære noget ny....

  • #5   3. jul 2012 Jeg er også konkurrence rytter, men jeg vil gerne ha min pony holder længst muligt, derfor har jeg heller ikke travlt (-:

  • #6   4. jul 2012 Fornuftigt.... smiley Men man skal jo så også se på hesten... Nogle heste er jo før klar end andre og nogle meget senere....

Kommentér på:
Træning af 4 års.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce