{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

Træning af 4 års. {{forumTopicSubject}}

Vi kom den anden dag, ude i stalden, til at snakke om træning af heste.
Min veninde havde været til 4 års Champonat på Blue Horse og var blevet noget forbavset over nogle af alle de ting de andre 4 års kunne i forhold til vores, De kan stort set kun de mest basale ting som Volter, skråt i gennem og Slange gang.
Vores samtale gik så på om vi måske var bagefter med træningen da vi jo enlig til næste år må starte LA.... I mit hoved syntes jeg det er fint det vi gør da vores heste i hvert fald ikke bliver presset for hård, men vi blev alligevel lidt nys. på hvad vi over hovedet kan tillade os at lærte vores heste..... Vores heste har dog prøvet nogle ting så som Shenkelvigning, Skridt til galop, forpart vendinge og Tilbagetrædning, det er dog kun ting vi har prøvet med dem da vi alligevel syntes det er for tidligt at træne, men nu er vi i tvivl.....

Hvad kan vi tillade af lære dem??
Hvor meget kan jeres 4 års??

Det skal lige siges at min har været redet i 2 år (Det fantastiske ved Paints ) og min venindes har været redet lidt over et år (Den er DV)

Håber nogle vil dele deres erfaringer med os


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af 4 års.
  • #3   3. jul 2012 Jeg rider også en 4 års og han skal også gå 4 års klasser i august, han er styrbar i alle 3 gangarter dvs. Du kan også lave volter, slangebuer/gange, skråt igennem osv. Vi øver ingen side bevægelser og ingen øvelser ned i 10 m størrelse..

    Han blev tilredet sidste år men er vokset ca 7 cm siden så vi har kun skrider ture i skoven og ér først gået rigtig igang med ham for 2 mdr siden smiley


  • #4   3. jul 2012 Altså det min kan sådan helt præcist er: Slangegang 2-3 buer, Volter ned til 10 m, Versader og Kontraversade, hun er stabil i skridt og trav, Hun mangler stadig balance i galoppen, Specielt den Venstre, og skråt igennem, Der ud over er jeg begyndt at springe på hende... Vi har også startet stævner...

Kommentér på:
Træning af 4 års.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce