{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dressurøvelser!!
  • #2   7. okt 2012 du kan læse de forskellige klasser på DRF.... Søg fx. dressurprogrammer DRF på Google, eller lign. smiley

  • #3   7. okt 2012 okay mange tak så det er ikke noget specielt skal hest "gå til bidet" i alle programmer? smiley

  • #4   7. okt 2012 Hesten skal være lydig og have næseryggen placeret lodret eller lidt foran lod i de fleste klasser.

  • #5   7. okt 2012 snuppet fra LD1: Krav: Hesten/ponyen skal være lydig, afslappet og tillidsfuld og <b> have givet korrekt efter på biddet, og den skal arbejde i en utvungen
    holdning med næseryggen lidt foran det lodrette plan. </b> Hesten/ponyen skal gå energiskt fremad i god balance med rentaktede og naturlige
    gangarter, og den skal være i stand til at gå korrekt på de svagt bøjede spor som LD-niveauet forlanger. Der skal lægges mere vægt på
    gangarternes korrekthed og hestens eftergivenhed og lydighed, end på øvelsernes præcision. Rytteren skal have så meget kontrol over
    sig selv, at han/hun er i stand til at kontrollere og indvirke korrekt på hesten/ponyen. I alle travøvelser er det valgfrit, om man rider letridning.
    Såfremt man rider letridning, forventes det dog, at man rider korrekt diagonal. Det er tilladt at gå op i letridning og blot rette evt. forkert
    diagonal umiddelbart efter.


  • #6   7. okt 2012 Det er naturligvis en fordel at den kan gå til biddet og noget man skal arbejde frem mod, men lad være med at vent til den er helt stabil, kom ud og øv dig og få nogle hyggelige stævner, også selvom hesten ikke er stabil smiley

  • #7   7. okt 2012 okay det hjalp meget, nu hved jeg da hvad jeg skal træne efter!
    men jeg har dog en god underviser som hjælper! smiley


  • #8   7. okt 2012 justadream ja det har jeg også overvejet allerede og gøre nu bare for hyggen skyld! smiley
    Hun kan gå til bidet og er super dygtig af en ung hest at være smiley


  • #9   7. okt 2012 Det jo netop det stævner er! Super hyggelige smiley
    Vores piger kan nogenlunde få hestene til biddet hjemme - men når de kommer ud og nervøsiteten er der, så kan de ikke, men de hygger sig og har da fået en roset med hjem i ny og næ smiley


  • #10   7. okt 2012 Jeg har startet klasser til og med LC3 hvor min pony var så langt fra til biddet. Nu er han der og ja der er stor forskel på procenten! Men du kan godt starte til og med LC1 hvor den ikke er helt inde og gå, hvertfald på klubplan smiley

Kommentér på:
Dressurøvelser!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce