{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dressurøvelser
  • #2   16. sep 2013 super tak smiley


  • #3   18. sep 2013 I en traversade stilles hestens hoved til indvendige side og bagparten flyttes ganske lidt ind, så udvendige bagben går i indvendige forbens spor - ikke noget med, at hesten på noget tidspunkt skal gå på 4 spor! I en sideførende traversade skal hesten have samme holdning, men bevæge sig sidelæns som i en schenkelvigning. Forskellen er dog, at hesten i den sideførende traversade er stillet til bevægelsesretningen (Skal den laves for venstre schenkel, skal hesten stilles til højre, bagparten skal være lidt foran og bevæge sig til højre.)
    - En renversade er egentlig bare det modsatte - her er hesten stillet udad og bagparten skubbes en smule ud (den burde i princippet hedde en kontra-traversade, men nogen har nok ment, at man ville få det galt i halsen smiley ). I en versade er det i stedet forparten, der skal skubbes lidt ind, så udvendige forben går i indvendige bagbens spor - og igen er kontraversaden det modsatte; hesten stilles udad og forparten skubbes samtidig lidt ud. Men det var også en lille sidebemærkning smiley

    Og bagpartvendninger er egentlig bare et "gammelt" udtryk for en pirouette. Så en halv skridtpirouette udføres egentlig på samme måde, som en bagpartsvendning smiley

    Brug evt. Youtube. Der er videoer af mange af øvelserne.


    profilbillede
  • #4   18. sep 2013 Og som sidbemærkning til det "De sejeste Fjordbasser" skriver, så er en travers og traversade i moderne tale det samme smiley
    Det er muligt, der har været en forskel i "gamle dage", det ved jeg ikke noget om, men i dag, er der kun tale om en traversade eller en sideførende traversade. Om det er fordi "traversade" udtales som "travers", skal jeg ikke gøre mig klog på, om noget har troet, at det har været to forskellige øvelser.


  • #5   19. sep 2013 Tak for svar og gode illustrationer

Kommentér på:
Dressurøvelser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce