{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.902 visninger | Oprettet:

Tølt træning {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg er ny her i gruppen..

Sagen er den at jeg rider en islænder Hoppe, ved navn Hilda 3 gange i ugen.. Ejeren vil gerne ha at hun lærer bare grunddelen i dressuren, så det er jeg igang med, hvilket går rigtig godt, hun kan bøje nakken og næsten lave versader og schenkelvigninger..
Jeg rider hende bidløst og det har man altid gjort på hende..
Ejeren snakkede noget om at de havde været igang med at lære hende at tølte..
Det vil jeg så gerne prøve at lærer hende, men men jeg har aldrig haft noget med en islænder at gøre.. Så jeg kender intet til islænder verdenen og jeg vil rigtig gerne lærer noget mere om den.. Da jeg tænker at der er forskel på islænder verdenen, end når man enten rider DV, Frederiksborger, traver, Hannoveraner osv osv..

Så jeg håber i kan forklare mig lidt om islænder verdenen, da jeg som sagt gerne vil lærer en del mere om islænder verdenen..
Freks. hvordan lærer man hesten at tølte osv osv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tølt træning
  • #2   7. nov 2012 kunne næsten regne ud der ska undervining til smiley
    Kender i en god underviser her i sønderjylland.. Hesten står i Almind tæt på kolding, det må helst heller ikk være for dyrt.. Da jeg er på kontant hjælp, så har meget få penge at gøre med..


  • #4   7. nov 2012 hmm jamen det er jo svært bare lige at forklare.. det kommer meget an på hesten, men hvis du siger den foretrækker trav, vil det typisk være et spørgsmål om at samle den meget sammen i skridten, så den bærer sig på bagparten og er løs på tøjlen, det gør du ved mange halveparader hvor du ligesom får den til at gå helt langsomt og sætte sig og med små tag i tøjlen men ellers løs så den bærer sig selv og ligesom får lov at arbejde med biddet. Når du så er ved at ha styr på det prøver du at presse den frem i tölt, du holder den stadig tilbage med de halve parader så du ikke kommer i trav, men du sku gerne få en trippende skridt/tölt agtig noget, som træningen skrider frem sku hesten gerne få mere styrke til at få mere tempo på. Det vigtige er bare for starten at holde den ren i takten, ellers får du problemer senere, men hold den løs og tag korte tag og i tøjlen og få den til at sætte sig på bagparten og løfte sig fortil.
    Håber det er til at forstå og du kan bruge mit svar til noget smiley


Kommentér på:
Tølt træning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce