{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Træning af plage (2010) i lange liner. Nogle gode råd? {{forumTopicSubject}}

Hvor ofte ca. Lærer I jeres plager noget nyt? Vi repeterer noget og laver noget nyt når jeg synes han har fundet ud af det. Nu er han ved at lære at gå frem i lange liner (kun i grime og longe gjord) og ikke mindst stop signalet. Hvor længe bruger I ca på øvelserne?

Jeg bliver nødt til at tage træningen ud på ridebanen igen (den er optaget hver dag fra ca 9 - 16) for han vil ikke gå fremad på vej væk fra stalden kun hvis jeg trækker han væk og vænder ham så vi går "hjem". Da både går han og stopper når jeg beder om det. Jeg træner uden pisk men vurderer at tage den i brug for at se om jeg så kan drive ham væk fra stalden så han lærer at gå "ud" også og ikke kun "hjem". Men vil gerne undgå det. Nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af plage (2010) i lange liner. Nogle gode råd?
  • #1   26. dec 2012 Jeg føget lige med her da jeg selv er i gang med at lære min plag at gå for liner ??

  • #2   26. dec 2012 vi har gået med vores, og har tilkørt hende. det er et spørgsmål om at i skal have en til at hjælpe med et langt tov så de finder ud at at gå frem og så have en pisk med ikke at i skal bruge den vildt men bare drive lidt på. så kommer det. det tor ca 14 dage fra vi startede med vores til hun var for vogn første gang vi har nu kørt med hende 4 gange. men jeg har longseret med indspændinger i et lille halvt år inde 2 gange om ugen så hun kente signalerne og havde tild mund selvfølgelig med trense på. dog husk at få tjekket tænderne inden brug af trense.

    profilbillede
  • #3   26. dec 2012 Glædesindlæg smiley I dag gik han også væk fra stalden. Måtte have pisken og vise han at jeg virkelig mente han skulle gå den vej også, så den første gang han prøvet at vende om holdt jeg pisken frem som en spærre og viftet med den, han vendte om til den anden side og prøvet den vej men jeg fulgte efter og plutselig begyndte han at gå fremover den rigtige vej smiley Gæt om han fik høre dygtig dygtig dygtig. Vi gik frem og tilbage fire gange hvorhan også begyndte at forstå hvad jeg mente med trækket i tøjlene. At han da skulle gå imod den side jeg trakk. Jeg lagde hurtig pisken fra mig da han begyndte at gå den rigtige vej første gang og jeg behøvet den ikke mere. Helt fantastisk en dag. Jippi. Kunne næsten ikke få ermene ned da jeg kom hjem fra stalden smiley

  • #4   26. dec 2012 Mette S - Bruger ikke trense endnu og han går fint fremover. Han ville dog ikke gå væk fra kameraterne til at starte med men som du kan læse gør han det nu. smiley Og longeringen starter først til August.

  • #5   26. dec 2012 Øv øv ?? jeg ville har kørt/ gået for liner i skoven i dag, men da han kom ind og skulle strigles så jeg han havde havde fået en lille flænge på det ene forben så det var hævet fra under knæet og helt op til bringen ?? så vi blev hjemme og fik det renset rigtig godt og grundigt.

  • #6   26. dec 2012 Øv da. Det var godt nok synd..Og meget uheldigt. Høres mærkelig ud....(såret og hævelserne altså)

  • #8   28. dec 2012 Grime, køreliner og longegjord smiley Havde pisken med den ene dag for at vise ham at jeg mente han skulle vende om men bruger den ikke mere smiley

  • #10   28. dec 2012 Hvis din ridegjord har håndtag der gør at linerne nemt kan glide igennem så kan du sagtens det smiley Longegjorden har dog den fordel at man kan vælge om linerne skal være på toppen eller på siden smiley

  • #12   28. dec 2012 Bare hyggelig at jeg kunne hjælpe dig for en gangs skyld smiley

Kommentér på:
Træning af plage (2010) i lange liner. Nogle gode råd?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce