{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

MEGET stærk og ivrig fjordhest.. What to do? {{forumTopicSubject}}

Halløj folkens.

I september måned startede jeg med at hjælpe min kusines datter med hende nye pony.. En 5 års fjordhest af ret godt format.
Hesten var på det tidspunkt meget kraftigt overvægtig, men alligevel utrolig ivrig under rytter. Hun har som mange fjordheste, tendens til at blive stærk fortil og dette blev kun værre som hun tabte sig.

Når jeg rider den er det hårdt arbejde, den er virkelig stærk, og min kusines datter er 12 år gammel og meget spinkel. Det er altså umuligt for hende at holde hende, når hun lægger sig på.

Den er utrolig let at ride i holdning, så den er langt fra stiv i kroppen og nakken.
Da jeg startede med at hjælpe hende red hun rundt i ukontrolleret tempo med pessoabid i nederste ring og martingal for bare nogenlunde at kunne stoppe hende.

Nu er vi kommet så langt, at hun i over en måned har redet rundt med HS dynamic rs, altså et blødt tredelt bid..
Så der har uden tvivl været kæmpe fremskridt.

Det største problem er dog, at man overhovedet ikke kan lægge benene til hende, uden hun låser på bidet og forsøger at hive rytteren forover ved at trække hovedet ned mod jorden og sætte farten uhæmmet op.

Hvordan træner man dette bedst? Altså at det er okay at lægge benene til? Problemet er der ikke når jeg sidder der, for jeg kan få hende til tænke på noget andet, og kan stoppe hende, hvis farten bliver for høj. Men min kusine er bare ikke så stærk.

Håber på lidt hjælp, men især forståelse for, at det nu engang er hesten hun har, og ikke komme med kommentarer om at hun ikke burde have fået den..

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
MEGET stærk og ivrig fjordhest.. What to do?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce