{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Rygmuskler (?) {{forumTopicSubject}}

Har set nogle af de mange andre gode tråde omkring opbygning af rygmuskler, og fandt også nogle gode råd, som jeg klart vil bruge! Men spørger lige igen for en sikkerheds skyld.

Jeg kan nu efterhånden se at min pony taber sine rygmuskler, og det er et ret kedeligt syn, for dem har vi brugt i hvert fald 1 år på at få frem smiley Hun står dog lige nu med en låsning i ryggen, der begrænser, hvad vi kan lave, men så snart kiropraktoren har været forbi, går vi i krig med det her igen!

* Noget longering med bomme med forskellige afstande og højder, fandt jeg herinde, og det synes jeg lyder rigtig godt!
* Så er der nogle sidebevægelser og versader, hvordan lyder det?
* Og hvordan med en masse gåture på grus/asfalt med lidt bakker, skal det være i skridt eller trav? - Hvad giver bedst og mest?

- Alt sammen skal være fra jorden (ofc. nu hvor jeg laver det i den her gruppe)

Har i andre ideer og kan i svare på mine spørgsmål? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygmuskler (?)
  • #1   24. aug 2013 Fin plan smiley Altså en afslappet, ligeudrettet trav med stræk over ryggen giver klart bedst, men er nok svær at opnå for hånd..
    Og læg 2 dages alm. longering ind, masser af trav frem og ned hvor du kan se overlinjen arbejde. Uden indspændinger self.

    God fornøjelse!


  • #2   24. aug 2013 Mange tak for svar, må helt sikkert lægge et program, som jeg skal følge smiley

  • #4   24. aug 2013 Min gør det, efterhånden som hendes balance bliver bedre, og så gør hun det kun, når vi begge er afslappede, så kommer det helt automatisk smiley

  • #6   24. aug 2013 Det kan jeg godt forstå smiley
    I starten gik min med hovedet i sky, men så snart hendes balance blev bedre efter et godt stykke tids træning, så havde hun nok balance til at føre hovedet længere ned smiley


  • #7   24. aug 2013 Min har fysiske ting (+ sin race) imod sig når det kommer til at søge frem og ned. Så jeg har lært at ryst på longen = stræk dig frem og ned. Virker primært i trav og jeg skal være glad for 1/3 god runde, men sådan er det bare med ham smiley Er sikker på at hvis det 'lå' til hesten ville man på 2 uger kunne lære den at gå stabilt fremme på den måde.

  • #9   24. aug 2013 Kapsun + longe. Hold 30-40 cm ude på longen. Ryst stille (ikke noget parelli-super-shake med karabinhager der slår mod kraniet!). Hvis den ikke reagerer ryster du en mikro smule mere, mens du fører hånden nedad indtil der kommer kontakt så den sænker (hvilket du har lært den med kontakt i kapsunen først, ligesom Ute Lehmann bruger i rebgrimen).
    Hver gang der sænkes roser og belønner du.
    Gentag måske 3 gange, lav noget andet, gentag og arbejd måske med det et par dage, tag en uges pause og så er jeg sikker på den kan det smiley
    Så kan du gå længere og længere væk, indtil du bare står inde på midten. Prøv dig frem om det virker bedst i skridt eller trav. Jeg startede med at gøre det i parade og brugte det HVER gang jeg stoppede ham. Stop, sænk hovedet, godbid. Men som sagt har han lettest ved det i trav nu.

    Håber det giver mening, trods rodet forklaring smiley


  • #11   24. aug 2013 Bare gå så langsomt frem at du altid kan komme til at lave et direkte pres ned i longen hvis hesten ikke reagerer på ryst smiley

  • #13   24. aug 2013 Præcis smiley og signalet skal udvikles til ryst i stedet for tryk

  • #15   24. aug 2013 At lære en hest at strække sig frem og ned, kan gøres på mange måder.

    Jeg foretrækker at gå med den ved siden af mig, og så have en hånd i grimen, og lede den ned ad. Ikke trække eller presse, man slappe af i hånden og lede ned ad. Ligesom i elevatorøvelsen. smiley Når hesten søger nedad, så roser jeg og slipper trykket. Langsomt forlanger jeg, at den skal have hovedet nede længere tid, ved at vente med at fjerne presset. Til sidst søger den frem og ned af sig selv, og så kan man begynde at gå længere væk fra den. Først bare et skridt væk (mens man går rundt på en volte) og til sidste står man på midten. smiley

    Det er en god idé at sætte en kommando på, så man kan få hesten frem og ned igen, hvis den slår fra. smiley


  • #17   24. aug 2013 Vil også tro, at man med den metode jeg har skrevet, kan lære den det på 1½-2 uger, alt efter hvordan hesten er. Hvis den kan elevatorøvelsen i forvejen, går det selvfølgelig hurtigere, end hvis den ikke gør. smiley

    Men uanset hvad man vælger, er det vigtigt at man ikke presser eller tvinger hesten ned. Den skal altid have muligheden for at slå fra, og enten trække hovedet op eller strække sig længere ned. smiley

    Og så kan du jo altid selv udvikle din egen metode, der passer på din hest. Men kan jo sagtens tage ting fra forskellige metoder. smiley Held og lykke med det, det er super spændende arbejde at gå igang med!


Kommentér på:
Rygmuskler (?)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce