{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
510 visninger | Oprettet:

Rygmuskler {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Da min ridelyst er nærmest forduftet og ikke til at finde, har min pony stået meget stille = hun har ikke de muskler, som hun havde før. Jeg vil derfor gerne træne hendes ryg op, inden jeg begynder at ride igen. Men hvordan gør jeg det bedst? Jeg har tænkt at gå en masse ture og se om jeg kan finde noget bakket terræn som vi kan gå op og ned af og longere over bomme. Men er der andet jeg kan gøre for at styrke hendes ryg, inden jeg begynder at ride igen?
Jeg vil IKKE bruge indspændinger eller noget, så er det sagt :).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygmuskler
  • #1   22. mar 2014 Sørg for at hovedet er i knæhøjde (frem og ned) så skal hun nok få de opbygget med de ting du siger smiley Dyrlægerne siger at der skal 4 ugers genoptræning i skridt, gerne på fast underlag når en hest har stået stille/haft ferie. Dette er så med rytter på. Så hvad med 4 uger uden rytter og så 4 uger med så har du i hvert fald intet dårligt gjort smiley Det er jo nemmere at opbygge muskler der har været end muskler der aldrig har været smiley

  • #2   22. mar 2014 TT - Så må vi ud og gå nogen ture hvor hun kommer frem og ned, for ved ikke om ridebane/roundpen med sand/grus tæller som fast underlag? smiley
    Men tak for tippet, så må vi ud og lave en masse skridtarbejde smiley


  • #3   22. mar 2014 Du kan jo vente med asfalt skridt indtil du selv skal ride og tage de første uger på banen/skoven smiley Og det med at skridte på det faste underlag i fire uger er for at styrke senerne og musklerne i benene igen så man undgår skader smiley

  • #4   22. mar 2014 (y) tak :).

  • #5   22. mar 2014 umiddelbart vil jeg sige at hvis din pony har gået på en nogenlunde størrelse fold, så har den jo holdt senerne lidt igang, synes det virker voldsomt at starte med at skridte den fra jorden, så synes personligt du godt kan hoppe op:)
    det er jo ikke helt det samme som hvis en hest har haft boksro eller har haft seneskade, men du skader i hvert fald ikke din pony ved at gå med den;)


  • #6   22. mar 2014 Lærke - Det er en fornuftig størrelse fold hun og de andre går på, og når hun er ude 9-11 timer om dagen, så bliver hun holdt i gang, jo. Jeg kan bare tydeligt se forskel fra da jeg red meget og så til nu, da hun har fået en lidt spids ryg igen, hvor musklerne skulle sidde, og derfor, selvom jeg vejer det jeg må for at ride hende, vil jeg ikke tilbyde hende at sætte mig op. - I hvert fald ikke til noget seriøs ridning :).

Kommentér på:
Rygmuskler

Annonce