{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Sko hest til barfodshest {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Da min hest har fået utrolig sunde hove valgte jeg at høre min smed om jeg ville kunne tage forskoende af min 8års traver vallak.
Smeden syntes det lød som en fin ide og vi hev skoende af fusserne smiley


Jeg ville bare høre om der var nogen af jer herinde der har erfaringer med hvordan man skal passe og pleje hovene det første stykke tid efter sådan at de ikke sprækker og bliver grimme?
- han er en smule ømtået, og en smule svær at ride på bane med da vores bund er lavet af muslingeskaller!

Glæder mig til at læse hvad i ved smiley
Prust!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sko hest til barfodshest
  • #1   10. sep 2013 Hovedsagen er at den ikke skal have ondt/være øm. Så må der boots på.
    Smed eller trim hver 6. uge, så burde du ikke behøve at gøre noget for at holde hovene i orden, udover at fodre korrekt smiley


  • #2   10. sep 2013 Jeg havde en Haflinger, som efter mange år med sko skulle gå uden.
    Det første lange stykke tid var han meget forsigtig, primært på grus og i skoven. Men med tiden tog det af.

    Nu gik han i løsdrift, men mit råd til dig vil være så meget tid ude så muligt med og uden rytter så hovene kan blive "aktiveret" og komme igang med langvarig hærdingsproces. Ydermere så kan du evt smøre dem med lidt madolie en gang i mellem når de virker tørre. Hvis hesten ellers er fuldt dækket ind med vitaminer, så burde det hele komme stille og roligt. Bare vær opmærksom på det normalt tager 1 år, før hoven er healet helt efter skoning. smiley


  • #3   17. sep 2013 Du skal da heller ikke ride når hesten er øm?

  • #4   20. sep 2013 Det er en fin idé at smøre med olie når hoven er tør, men husk at fugte hoven inden du giver olie på smiley

Kommentér på:
Sko hest til barfodshest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce