{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

Nye skolereform {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Er jeg den eneste der er mega træt af den nye skolereform, og bare sidder i skolen og tripper for at komme hjem til hesten? Jeg har ikke noget ridehus eller ridebane til rådighed, og mine heste står herhjemme, så jeg synes der er massere at lave når man kommer hjem smiley
Sidste vinter så Min dag ser nogenlunde sådan her ud alt efter hvornår jeg kom hjem, men når nu vi får så sent fri, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre(andet end at stå tidligere op :0
06:00 hestetøj på og spise morgenmad
06:30 ud til hestene-fodre-muge ud i den ene boks-hente vand til folden-blande halm og wrap sammen-lægge det ud på folden-trække hestene ud
07:05(lidt forskelligt hvornår jeg kom ind) i bad og gøre mig klar til skole
07:50 i skole
14:30 eller 15:30 hjem
16:00 eller 17:00 muge færdig-strø halm- blande stråfoder-tage ind fra fold- hente vand til natten
19:00 fodre
Enten før eller efter aftensmad red jeg en tur, i bælgragene mørke. Nogle gange red jeg lige når jeg jeg var kommet hjem, og så gjorde jeg resten efter aftensmaden, men kan ikke liige overskue en vinter hvor jeg ca. kommer hjem klokken 16:00 hver dag(altså fra mandag til fredag smiley

hvordan får i det til at hænge sammen?
Ønsker mig brændende en ridebane med lys, men regner ikke med at mine forældre bare lige fixer sådan en, men ville nu være skønt ;P


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye skolereform
  • #2   17. nov 2014 Jeg går i 8. kl. og min dag ser således ud:

    Mandag: Fri kl. 15.30 direkte hjem og så til voltigering. Kommer hjem kl. 19.00 så Jeg har ikke mulighed for at ride mandag, men kan nogle gange strigle og hygge lidt da ponyen står herhjemme.

    Tirsdag: Fri kl. 14.30 hjemme kl. 15.00 Kan sagtens nå at ride i ridehus 1,5 km. væk. Og har masser af lys og reflekser så ingen problem tirsdag.

    Onsdag Fri 14.30 Lidt ens med tirsdag

    Torsdag: Har mødetid fra 9.00-13.00 så også masser af tid torsdag til at ride

    Fredag: fri kl. 14.00 Masser af tid til at ride.

    Jeg er ret heldig med at have ridehus kun 1,5 km. væk smiley


  • #3   17. nov 2014 Jeg ville nok priotere lidt anderledes..

    I stedet for at ordne alt andet når du kommer hjem, så tag ud at ride.. Hvis du alligevel er i stalden om morgenen, så kunne du jo stille dine ting klar, så det er nemt at komme i gang når du kommer hjem.. og så ordne bokse osv..


  • #4   17. nov 2014 Kom meget an på din priotering vil jeg mene. Der er jo mange som først har fri 16-17 også skal ud til hesten. Og det er også folk som har hus og børn osv.
    Hvor mange heste skal du ride og ordne boks ved?
    Der findes mange måder for at gøre stald arbejdet hurtigt og nemt, også kommer det an på hvornår du ønsker at hestene kommer ind smiley
    Det tager eksempelvis 15 min for mig at muge ved mine to bokse, strø halm og give wrap/hø. Deres hø/wrap og halm står næsten foran boksene så det er nemt at skubbe ind i boksene. Vi har fået vandkopper, det sparer meget tid frem for at bruge spande osv. Så blander jeg foder i små spande flere dage frem, så jeg ikke skal blande hver dag. Evt fyld vand på folden (hvis der er balje som hos mig) om aftenen, så det er klart til næste dag. Mine har et slowfeeder hønet ude på folden. Det bliver fyldt op om aftenen og hængt ud næste dag om morgenen (har overvejet at hænge det op samme aften så det også er klart til næste morgen.
    Så der er mange måder man kan lette arbejdet hvis man virkelig vil.


  • #5   17. nov 2014 Det er en gammel stald, så vi har ikke de store faciliteter, derfor er der mere tungt arb. Jeg kaster halm ned fra loftet, henter wrap ude fra køernes bur, henter vand, og muger i halmbokse+at min ene hest er et svin i boksen smiley smiley

  • #6   17. nov 2014 Min dag ligger sådan skole til 15.15 (er hos hesten 16) så direkte ud til hestene hjemme 20.30 bad og mad 21. Lektier 22. Går i niende og passer/rider 2-3 heste om dagen

  • #7   17. nov 2014 Vi har ridehus på stedet så det er mere tidspunktet man er færdig på:)

Kommentér på:
Nye skolereform

Annonce