{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

strøm til hegnet?? (batteri) {{forumTopicSubject}}

hej min hest er blevet strid til at gå igennem hegnet så nu skal der strøm i, men sagen er den at ingen at os er ret gode til det med strøm...
så der skulle ikke være en her ind der kan forklare hvordan vi får sadt det til, og et billeder ville heller ikke gøre noget smiley
prøvet i går om jeg kunne få det til at virke, det lykkes mig ikke at få strøm i hegner, men fik da stød 5 gange smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  strøm til hegnet?? (batteri)
  • #1   13. nov 2015 Lidt svært når man ikke ved hvilken type elhegn i har?

    Mvh ponymor


  • #2   13. nov 2015 Såfremt det er et græsstykke som ligger langt fra en stikkontakt, kan du gøre følgende: (ellers er det bedre at købe en alm strømbrugende støder.)

    i harald nyborg kan man købe en stødeboks og et batteri.
    Det er en blå kasse, man kan tage overdelen af.

    Du sætter batteriet ned i kassen, inden du lukker sætter du de to små ledninger ind på jernstykkerne (det er vist på kassen, og de passer kun sammen på den måde de må sættes sammen.

    Så banker du et jordspyd godt ned i jorden ( min 50 cm. jeg bruger de der jernspyd man kan købe, den som følger med boksen går ikke langt nok ned.) lige ved siden af kassen (alt det her står selvfølgelig på den modsatte side af hegnet ifht hvor hestene går.)

    Så vikler du et stykke hegnstråd (ikke de de hvide tråde mn kan købe, men 100 metal tråd.) om jernstangen, og op på den dut på forsiden af kassen hvor der er billede af det.
    Den modsatte dut bruger du med et nyt stykke jerntråd, til at forbinde til selve el tråden. smiley


  • #3   13. nov 2015 http://www.nordicagro.com/elhegn-35/elephant-elhegn-153/elephant-batterihegn-p6-0-52j-6-12v-1153.html

    Her bruger jeg ca et batteri på 4 mdr, det koster 200 kr stykket.


  • #4   14. nov 2015 tak nu tror jeg at jeg hed hvad jeg har gjort galt smiley

Kommentér på:
strøm til hegnet?? (batteri)

Annonce