{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte hjemmefra
  • #1   4. jan 2016 Der er rigtig mange udgifter som man ikke lige i første omgang tænker over. Læg derfor et månedligt budget, hvor alle udgifter er medregnet smiley På den måde er din økonomi rimelig stabil.


  • #2   4. jan 2016 Team Grafik: Ja, det har jeg godt hørt flere siger og det lyder som en super idé. Tak smiley

  • #3   4. jan 2016 Selv har jeg en budget konto, hvor jeg hver måned ligger er bestemt beløb over, og det er så også fra denne konto at alle betalings-ting trækker fra smiley Derved kan jeg hurtigere skabe mig et overblik over hvor mange penge jeg har tilbage om måneden til mad og diverse andre ting.

  • #4   4. jan 2016 Ja, sådan tænker jeg også at gøre. Jeg har også overvejet en slags opsparingskonto, hvor jeg kan ligge lidt over når der er til det, så HVIS jeg nu skulle stå og mangle penge til et eller andet uforudset, så kan jeg trække på den.

  • #5   4. jan 2016 Hvad med at begynde allerede nu at spare op til et indskud på en lejlighed (; så har du pengene, uden du nødvendigvis skal ud at låne (:



  • #6   4. jan 2016 Amalie: Jeg skal til at begynde at spare op til kørekort og så mange penge har jeg desværre ikke at gøre med. Men jo, det vil jeg helt sikkert også gøre, for jeg HADER at skulle betale tilbage, vil meget hellere bare have det betalt fra start uden lån. smiley

  • #7   4. jan 2016 Du skal endelig afsætte plads til at spare penge op. Jeg spare f.eks 1000kr op om måneden, på den måde har jeg lidt at trække på hvis der kommer noget udforudset, eller hvis jeg lige har lyst til at forkæle mig selv med lidt tøj eller ligende smiley

  • #9   4. jan 2016 Jeg er allerede i gang med at købe de ting jeg skal bruge, så jeg har det meste - så skal jeg da i hvert fald ikke til at ud og have fat i alt grejet når først jeg står med lejligheden. Selvfølgelig kan der være få ting man lige har glemt og skal have købt, men det må man jo tage med.

  • #11   4. jan 2016 Fylla: Jo, det føler jeg også at jeg er - og så alligevel ikke.
    Ja, jeg tror også at ensomheden vil indtræffe hurtigt hos mig. Ikke fordi jeg som sådan er helt vild efter selskab hele tiden, men det vil jo mangles og jeg vil komme til at mangle dyrene - som jeg altid har været vant til at have omkring mig. Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at få kat, men det bliver der simpelthen ikke råd til, det tror jeg virkelig ikke. smiley det bliver nok i forbindelse med studie, så der vil jo være en del at se til, kan man sige.


  • #13   4. jan 2016 Jeg begyndte at ønske mig køkkenting osv 2 år før jeg flyttede hjemmefra så ejede det meste da jeg skulle flytte, hvilket jeg er glad for ellers havde det været en endnu dyre fornøjelse. Synes det var en dyrt at flytte hjemmefra hvilket du skal tænke på med depositum osv. der valgte jeg at bruge min børneopsparing smiley

  • #14   4. jan 2016 Fylla: Puha, ja smiley jeg er også meget tæt knyttet til mine to katte, så det bliver forfærdeligt at skulle undvære dem. Ved slet ikke hvordan det skulle komme til at gå. Får næsten tåre i øjnene af at tænke på det. Men ved heldigvis at de har det som blommen i et æg hjemme og vil blive passet til ug.

    Cecilie: Ih, ja - jeg får så først min børneopsparing når jeg fylder 21 og der er ikke det vilde på, da mine forældre har valgt at give den løbende, hvis der har været noget jeg har manglet eller har kunne tænke mig.


  • #15   4. jan 2016 lige da jeg flyttede ordnede jeg mig et lille lager af toiletpapir, shampoo, opvaskesæbe, opvaskebørster, tandpasta osv. det betyder at jeg ikke skal huske at købe det og jeg har lidt flere penge nu, til andet sjovt. Jeg skal selfølgelig fylde lageret op på et tidspunkt, men finder jeg et rigtig godt tilbud af noget af det. Køber jeg stort ind smiley

  • #17   4. jan 2016 Jeg er også fan af min opsparing. Lige nu overfører jeg 1000 kr hver måned, men hvis jeg får en højere husleje, er jeg nødt til at sætte den ned til 500 kr.
    Men den er så dejlig til udforudsete udgifter. Jeg har købt et køleskab for de penge (meget sur voksen-udgift), den har været min redning hvis jeg akut har haft brug for et eller andet, fordi noget er gået i stykker. Bare noget så dumt som at jeg fik låst mig selv ude og skulle have fat i en låsesmed til 700 kr smiley Eller en tandlægeregning der kommer pludseligt...

    Du behøver ikke lægge budget før du søger efter lejlighed, men for mig var det ret rart bare at tænke over hvilken slags udgifter der er.

    Overvej om du ved hvor du vil flytte hen. Eks. vidste jeg ikke at jeg skulle til Århus før 1,5 måned før jeg senest skulle flytte. Det gjorde det svært at finde noget at bo i.

    De dyre køkkenting kan være rare at få fat i. Især knive, fade og sådan noget der ikke kan fås billigt og godt. Hvorimod service fint kan anskaffes til billige penge og stadig virke smiley Så det ønskede jeg mig ikke.
    Og apropos ting der er rare at anskaffe sig: man kommer altså langt med en hammer, en skruetrækker i ikea-størrelse, små skruetrækkere og en svensknøgle. Så kan man samle de fleste møbler smiley

    Og et tip, som jeg netop selv er blevet opmærksom på, fordi jeg leder efter et nyt sted at bo og indskud/depositum kan blive urimelig højt hvor jeg bor. Det lyder dumt og lidt for indlysende, men det er ret vigtigt: Det er nemmere at låne penge når man har penge. Jeg har spurgt min bank om hjælp, og de vil gerne hjælpe FORDI jeg har vist at jeg kan lægge penge til side, jeg ikke har hævet af min opsparing i tide og utide (jeg har taget af den, men den bliver større), jeg har vist jeg har gjort mig tanker om min økonomi og vist at den kan køre selv (kom selv med budget-udkast), og fordi jeg har udsigt til fast indkomst i 4 år.
    Dét var en lettelse at få at vide. For det vil gøre mig gladere at få et nyt sted at bo. Så helt kort: Tænk over hvad du laver, din bank kan se det. Og de kan vende det til din fordel også smiley


Kommentér på:
Flytte hjemmefra

Annonce