{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
366 visninger | Oprettet:

Kiropraktor efter genoptræning? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Min hest har stået stille, da den fik en skade (vi ved ikke hvad det var, men pludselig blev han rengående igen) og jeg har nu genoptrænet ham i 3 uger, og er så småt begyndt på lidt galop.

Da der kommer kiropraktor ud på det sted, hvor jeg står opstaldet her d. 23, så har jeg snakket med min mor om, at det måske ville være en meget god ide at få en kiropraktor til at kigge på ham, da vi jo ikke kendte grunden til hans halthed, da han stod stille og samtidig, så kan det aldrig skade at få ens hest tjekket af en kiropraktor.
Han viser egentlig ikke nogle former for ubehag eller ømheder, men er selvfølgelig stadig lidt stiv efter han havde stået stille i 2-3 uger.

Ville i få kiropraktor ud eller ville i fortsætte genoptræningen? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kiropraktor efter genoptræning?
  • #1   9. jan 2016 Det kan aldrig skade at få en behandler ud - selvom I muligvis ikke kan se noget, så kan en fagperson ofte finde noget, og fjerne det i opløbet inden det sætter sig og bliver til et problem (:

  • #2   9. jan 2016 Jeg havde fysioterapeut ude til min hest i tirsdag. Han har ikke været i genoptræning eller noget, bare almindelig træning og er frisk og glad og går bare derudaf. Men han skal lidt op i niveau nu, så ville gerne have tjekket ham. Jeg var meget overrasket over hvad hun fandt, den stakkels musse var helt låst i ribbenene, særlig i venstre side og så gav det jo pludselig meget mere mening at den havde så svært ved sidebevægelser og at sætte sig i galop til venstre. Red første gang efter behandlingen i går og der er allerede markant forskel. Så vil klart anbefale at få den behandlet for der er bare ting man ikke kan se selv smiley

  • #3   9. jan 2016 Jeg har løbende kiropraktor, tandlæge, massør og kraniosekral terapeut på min. Det er bare ren forkælelse. Jeg vil da gøre alt for at tjekke om hun har det godt i alle led, muskler og knogler. Så mindsker jeg chancerne for skader. smiley det lyder som en rigtig god ide at få tjekket din hest. Så er du sikker på at der ikke er noget bøvl smiley

  • #4   9. jan 2016 Jeg har tænkt at få min Osteopat ud før vi påbegynder trav og galop til Marts bare for at være sikker på at han ikke har ondt noget sted så vi kan få en god start igen efter hans to måneder ferie og en måneds genoptræning i skridt smiley
    Så nej det skader slettes ikke og det er et must synes jeg smiley

    Mvh TT


  • #5   9. jan 2016 Tak for alle rådene! Vi får bestilt kiropraktor til ham. smiley

Kommentér på:
Kiropraktor efter genoptræning?

Annonce