{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Hvordan "trækker man i land"? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er!

Jeg står i et lille dilemma, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal håndtere. Jeg ved udmærket hvad jeg skal gøre, men har lidt svært ved at få det omsat til handling - og vil egentlig gerne have lidt råd.

Sagen er at jeg i forbindelse med mit studie har ledt efter praktikpladser i nærområdet (ellers risikere jeg at blive sendt til London f.eks., hvor jeg ellers bor i Manchester ...), og derudover også en mulighed for lidt hands on erfaring i løbet af sommeren.
Der er en sportsskade klinik i min lokale fitness center, så jeg skrev til ham om det var noget han gjorde sig i.

Fik svar tilbage at ja og det var pisse fedt at jeg havde kontaktet ham. Efterfølgende var jeg inde til samtale for ligesom at afstemme forventninger og det virkede rigtig fint det hele. Vi startede ud med at snakke om mit bachelor projekt som jeg skal i gang med her næste år, hvor han prompte tilbød mig at skaffe "subjects" på et ok højt niveau i forhold til hvad jeg ellers har adgang til.
Generelt var det en rigtig god samtale, hvor han fortalte at han bl.a. kommer til at arbejde med et kæmpe fodboldtalent, hvor han gerne vil have mig med på sagen, samt i den lokale klub, igen hvor jeg vil indgå som en del af teamet + vil kunne få seperat praktikplads der og at hvis jeg kunne lide det hos ham og han synes jeg var dygtig nok, så ville der være et job til mig når jeg var uddannet.

Det var altså virkelig fint og en rigtig fed fornemmelse! Det eneste der var sådan lidt "hvad?" var at han fortalte mig at det skulle foregå uden om Uni. Han har tidligere arbejdet sammen med uni, men havde valgt at stoppe det igen. Han forklarede at det var for meget papirarbejde og det var alt sammen lidt spild af tid. Troede bare han mente henover sommeren, så sagde jamen det går nok.
Han virkede også meget bestemt om at jeg IKKE skulle arbejde i fodbold, selvom det er det jeg vil og har baseret hele mit valg af uddannelse på. Jeg forklarede at jeg gerne ville prøve det i det mindste, hvorefter han bare var sådan "du vil ikke kunne lide det og det skal du ikke" ... Men altså derudover, super flink og afstemte forventninger fra begge sider.

Da jeg nævnte det for min praktik koordinator og sagde hvor det var kiggede han bare på mig og sagde "der skal du IKKE hen."
Han vil ikke give nogen grund, men har fortalt at han har været nødt til at hive studerende ud fra praktik der og har taget dem af praktiklisten. De har altså været godkendt, men der er sket et eller andet og nu er de ikke. Jeg spurgte om det ville være okay bare for at få noget erfaring henover sommeren og han sagde nej, jeg burde holde mig væk (og det siger meget i en branche hvor de promoverer gratis arbejde bare for at kunne sige man har erfaring!).

Jeg har derfor besluttet mig for at følge min praktik koordinators rådgivning og holde mig langt væk fra stedet. Jeg har ikke snakket med den ansvarlige siden, men har set ham i fitness hvor han var med en klient, men alligevel formåede at stirre på mig mens jeg lavede min rehab rutine. Efterfølgende har han så sendt mig nummeret på lederen af fodboldklubben som kan klare praktik med Uni og give mig testpersoner til min bachelor, jeg har dog ikke kontaktet dem endnu. Jeg har haft købt tid med at vende tilbage til ham med at jeg er ved at drukne i eksamensopgaver lige pt. - hvilket ikke er en løgn. Nu vil han dog planlægge nærmere for hen over sommeren og jeg vil gerne UD af det hele, helst uden nogen form for konflikt...

Min kæreste mener jeg skal sige at jeg har fået tilbudt en bedre mulighed, mens mine venner på studiet mener jeg bare skal sige det som det er, at jeg er blevet frarådet at tage derhen og har valgt at følge dette råd.

Hvordan gøres det bedst - og hvad skal jeg skrive til ham?
Der er en chance for at møde ham i fitness centeret, så jeg vil helst gerne forblive på friendly terms og undgå at det bliver akavet. Derudover ville jeg blive rigtig ked af det hvis han går ud i hans kundekreds (specielt den fodboldrelaterede!) og fortæller at jeg er uprofessionel.

Det er måske lidt irrationelt at tænke sådan, men jeg har oplevet at sige nej tak til ansættelse før (med valid begrundelse!) for derefter at opdage at arbejdsgiverne går ud og lyver til andre i branchen om mig.

Så kære HG, hvad ville i gøre og sige/skrive?
Jeg er simpelthen så dårlig til sådanne ting smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan "trækker man i land"?
  • #1   14. maj 2017 Jeg ville sige til ham, at universitet desværre ikke vil acceptere praktikpladser et ikke-godkendt sted, og derfor er du nødt til at takke nej til hans generøse tilbud. Sig eventuelt til ham, at du gerne på frivillig basis vil samarbejde med ham 2 timer om ugen, hvis du ønsker det, så du kan få adgang til de muligheder der er smiley

  • #2   15. maj 2017 Det har vores praktik koordinator bare også frarådet - det er lidt der den ligger. Hvis han har været godkendt som praktikplads før, så er det ikke hans faglige viden og ekspertise der mangler noget, men der har været sket et eller andet som har fået ham fjernet fra listen - noget som han løj overfor mig om (han fortalte at han havde valgt at trække sig fra samarbejdet), så jeg vil bare gerne ud af vores aftale.

    Uden at skabe problemer, jeg er virkelig taknemmelig overfor ham, men jeg har en del i bagagen og skal ikke risikere at ende i en situation hvor der har været noget så galt, at han er blevet fjernet fra praktiklisten ...


  • #3   15. maj 2017 Sig at du er blevet frarådet at være et sted der ikke samarbejder med UNI.
    Så er du ret smertefrit ude af den uden egentlig at have løjet om noget smiley


  • #4   15. maj 2017 Vær doven, vælg den enkle løsning.
    Sig sandheden.

    Du synes, at det var en lovende samtale men du undrede dig over at stedet ikke vil have du samarbejder med uni - og det er dit valg, at det vil du gøre.
    Og så har du valgt uddannelsen for at arbejde med fodbold - så der kan i heller ikke komme overens.

    ...
    Personligt er jeg dog selv en nysgerrig skid, så jeg havde spurgt vejlederen om præcis HVORFOR de fraråder det sted.
    Og jeg havde bedt stedets leder forklare mig præcis hvorfor de fraråder fodbold og uni.

    Du risikerer at begge parter har fantastisk gode argumenter, som du kan tage højde for i senere projekter


  • #5   15. maj 2017 Er enig med Dr.Who.. Men igen.. Hans attitude gør at jeg også ville tænke mig ekstra om for hvem er han egentlig... Er du en person der kan indfinde dig med at blive beordret og frataget din valgfrihed?
    Jeg ville overhovedet ikke indgå et samarbejde omkring noget som helst.
    Jeg ville nok sig at jeg ikke kan samarbejde med en der ikke samarbejder med uni. At jeg dog er nysgerrig på sandheden men at den faktisk ikke vedkommer mig, og at jeg er en person der ikke vil acceptere at blive beordret rundt så jeg tror ikke et samarbejde mellem os vil være godt. Jeg takker rigtig meget for muligheden men vælger at takke nej for det vil ikke føre noget godt ud af et samarbejde. smiley
    Det er hvad jeg ville sige.. Det er ærlig, respektfuldt og du viser ham også at du ikke er uden "nosser".
    Men igen.. Hvis du kan finde dig i at blive beordret rundt så glem det sidste..det er bare mig der er sådan at det vil jeg ikke finde mig i og siger det.. smiley

    Mvh TT


  • #6   15. maj 2017 Jeg har spurgt praktik koordinatoren hvorfor stedet er blevet taget af praktiklisten, men han vil ikke sige andet end at jeg bør holde mig væk derfra. Han har bekræftet at der var en studerende i praktik der da det skete og det er Uni der har stoppet samarbejdet (manden der har stedet sagde at det var ham), men det er alt han vil sige.

    Jeg har det egentlig fint med at blive beodret til at gøre ting, så længe det bliver gjort på en ordentlig måde. Min nuværende chef (på mit betalte arbejde) giver altid ordre/instrukser med hvis du vil være så venlig og tak, hvilket jeg ingen problemer har med whatsoever. Tidligere chef råbte og skreg, ingen høflige flosker - men udelukkende ris, og der sagde jeg op og forlod mit job pga det.

    Stedets leder sagde at det var fordi folk ikke respekterede kvinder i fodbold og der var lange arbejdstider.
    At kvinder ikke bliver respekteret i fodbold er jeg helt bekendt med, så det er noget jeg er indstillet på. Arbejdstiderne vil være lange, specielt på det niveau hvor jeg vil være med, men det er jo noget jeg har gjort op med migselv er okay inden jeg valgte som jeg gjorde.

    Jeg fortalte ham pænt at det var noget jeg i det mindste gerne ville prøve, i stedet for bare at smide det væk for at være i klinik - jeg elsker at kunne hjælpe kunderne, men det er slet ikke der min passion ligger og det er jeg 100% afklaret med.


  • #7   15. maj 2017 Som de andre siger. Sig at du gik til din praktikkoordinator for at fortælle at du mente at nu havde du fundet en praktikplads, men at koordinatoren har frarådet det, og at du derfor, på trods af at du havde set frem til arbejdet, er nødt til at følge din praktikkoordinators vejledning, da det er din uddannelse der står på spil, samt at du beklager ulejligheden.

    Omkring hvorfor stedet er taget af listen kan have noget at gøre med fortrolighed for den elev som har været på stedet på pågældende tidspunkt, så det ville jeg ikke grave mere i.


Kommentér på:
Hvordan "trækker man i land"?

Annonce