{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Studerende med hest {{forumTopicSubject}}

Hej alle ved der er mange opslag omkring emnet, men synes de alle sammen er gamle..

jeg skal studere i københavn om 2,5 år og skal have min dejlige fjordhest med. planen er at jeg skal bo med min kæreste (hvis vi stadig er det, det er jo 2,5 år smiley :)) så der er to til at betale husleje.

jeg vil egentlig bare høre om der er nogen der har hest, selvom de studere og hvordan får de det til at køre rundt med husleje osv.

Mh Ann-Sofie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Studerende med hest
  • #1   24. apr 2018 det kan godt fungere for mig, men nu bor jeg så også i nordjylland i en lille by. så der er huslejen ikke så dyr.
    jeg bor alene i en 2 værelses og har min hest til at stå på rideskolen - jeg er på elevløn og for 8400 udbetalt hver måned


  • #2   24. apr 2018 alt så der har lige været et lign. opslag i sidste uge. smiley hvor der er råd at hente hvis det er. smiley

  • #3   24. apr 2018 Simone - hmm det har jeg ikke set, jeg kigger lige smiley


  • #5   24. apr 2018 Hm.

    Jeg undres lidt, hver gang jeg ser opslag om at være studerende og holde hest.
    Som alt andet - så er det jo et spørgsmål om budget og prioteringer..

    1)
    Lav et budget for mennesker.
    Husleje, licens, forsikringer, el/vand/varme, mad/husholdning, transport (både til hverdag og når du skal hjem til fin hjemegn og besøge familien) , køb af ting (tøj, sko, gaver og alt muligt andet), sociale aktiviteter (coffee to go, Cafe mad, drinks, museer, byturen, besøg hos venner, besøg af venner. Studiebøger, Akasse, fagforening...
    2) Lav budget for hest - opstaldning, foder, smed, halkort, undervisning, udstyr og så videre.
    3) Lav et budget for indtægter.

    Kabalen skal nok gå op. Hvis jeres indtægter er en del højere end andre, og hvis du er bedre end andre til at spise billigt og sige nej til sociale invitationer.
    For ja, der findes billige kollegier - der er bare for få af dem. Men vil I gerne bo nogenlunde central, så koster en lille lejlighed i Kbh let 10.-15.000 kr pr måned.
    Det er muligt at leve med et madbudget på 800 kr pr person - jeg aner bare ikke hvordan det lykkedes? . Normalt regner man med 4200 kr for et par.
    Lov mig at lave et realistisk budget.
    I kan udprinte jeres kontoovertog og se, hvor mange penge I plejer at bruge på de forskellige poster. Det er et godt tip til budgetlægning...

    Alt andet lige - hemmeligheden er at være villig til at arbejde meget i hverdagen og fuldtid i ferier,, og prioritere.


  • #7   25. apr 2018 Doktor Who: Jeg ved mange veganere holder budgettet nede ved f.eks at skralde, og Jeg har hørt om nogen der lever okay for 800 kr, ved at gå til grønthandlere og så købe storer poser linser, og købe i red maden afdelingen. smiley

  • #8   25. apr 2018 Ja.
    Men.. Hvad er det nu at instituttet hedder nu, tidligere social forskning instituttet...
    De har bla forsket i hvad det koster at leve.
    Et discount budget for to personer er normalt 4200 kr for mad/husholdning.

    De fleste kan ikke leve af 800 kr til husholdning og dække deres behov...


  • #9   25. apr 2018 Jeg tænker generelt sådan noget er sat lidt højt.. banken mente også min kæreste og jeg skulle have et rådigheds beløb på sådan 10.000 efter regninger. helt sygt.. Min kæreste og jeg lever ultra luksus på 4500. Jeg tænker sagtens to voksne kan leve helt fint for 2000. smiley

  • #10   25. apr 2018 Olympia.
    Jeg tror på, at nogle få kan.
    Det er bare svært for de fleste.

    Jeg tror på, at du kan, hvis du og kæresten laver udpint af kontoudtog, og regner ud hvad I reelt har af forbrug - og så skal der tages højde for, om I har det hele med.
    Hvis I spiser gratis på arbejdet osv, så har I jo ikke det hele med...

    Men fordi du kan - det svarer til at fordi jeg har kunnet skære glas, pudse murværk og tumle en løs tyr fra jeg var 12, så skal alle kunne. Not so... Ikke alle kan det samme


  • #11   25. apr 2018 jeg spiser for 1000 kr på et måned og jeg bor helt alene smiley

  • #13   26. apr 2018 Jeg har kæreste og hest, og vi har fint kunnet klare os, begge på SU. Vi har skullet prioritere (og håbe på at hesten ikke blev syg!) men det har godt kunnet lade sig gøre.

    Nu er vi så nået dertil hvor jeg er gravid, vi skal have noget større at bo i, og jeg har et ungdyr og stadig studerende. Det ville nok godt kunne køre rundt, men jeg ville nok heller ikke få tid til hesten alligevel, så jeg har valgt at nu skal den videre.. Det ville garanteret godt kunne løbe rundt økonomisk. smiley


Kommentér på:
Studerende med hest

Annonce