{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
284 visninger | Oprettet:

problem i dressur..? {{forumTopicSubject}}

min mors hest har jo så et problem, han har stået i 4 måneder pga. han havde en lille skade i nakken, men dyrlægen sagde den var væk og vi lod ham da gå en måned ekstra. nu er hans problem så at han ikke gider arbejde en skid og vil faktisk kun kæles med. han er rent ud sagt en ko!
hvergang der er noget han ikke gider, så trækker han hovedet op og hiver alt hva han kan i bidet og passer afsted som en kamel! det er så ubehageligt for han reagere overhovedet ikke på noget imens, og når han så har rendt en hel omgang så sænker han hovedet også tager vi 3 gode omgange, med det samme man forlanger noget af ham, op med hovedet..
og min mors beridder ridelærer siger det er rent dovenskab, så nu skal han have kandar på, og det er så mig der skal ride ham, fordi min mor er "lige" blevet rygopereret..
men jeg vil helst ikke, for nu er jeg bange for ham :s
men er kandar den rigtige løsning?
altså jeg mener ikke at en hest kan være for "doven" og uvilig til at arbejde??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problem i dressur..?
  • #1   10. aug 2009 Kandar er at skjule problemet/problemerne!

    Du har en hest der ikke ønsker at arbejde for dig, og det kan/skal du ikke ignorere og skjule! Du skal derimod finde problemet og løse det på en anstændig måde. Få din hest til at nyde arbejdet!


  • #2   10. aug 2009 Det er da også lidt syndt at tvinge den til at ride rundt hvis den simpelthen bare vil gøre alt for at slippe. Men håber at i finder en løsning som både dig og hesten bliver tilfreds med smiley

  • #3   10. aug 2009
    Kandar til en hest fordi den er doven? Næ nej, heste er ikke dovne uden grund.
    Ville først få en kiopraktor til at tjekke dens nakke, tjekke at sadelen ligger ordentligt og i det hele taget tjekke om den har ondt.

    Har den ikke det så ville jeg starte forfra. Være ligeglad med hvor dens hoved var og lære den basis signalerne igen. Dvs. stop, frem, bak og drej i alle gangarter.
    Når disse er på plads ville jeg ride frem og ned MINDST 2 måneder. Hesten har stået stille og har derfor mistet muskler og den kan derfor ikke bære sit hoved før da den ikke har musklerne til det hvilket også kan være grunden til han tager bidet, da heste tit prøver at signalere at de ikke kan bære den holdning man kræver.


  • #4   10. aug 2009 evig enig krikken :o)n

  • #5   10. aug 2009 nej det er ikke den rigtige løsning synes jeg ikke, jeg tror stadig hesten har ondt et sted ellers ville den ikke være så usamarbejdsvillig, der er for det meste en grund til at heste protesterer, og i 95% af tilfældene er det en påvirkning/fejl fra rytteren.

  • #7   10. aug 2009 glemte lige og sige det er kun i trav han gør det..
    og vi har tjekket sadel og han har haft massør hele sygdomsforløbet og massør har også sagt god for han må rides..
    kan det være et spørgsmål om kondi?? for vi galopere kun 2 runder hvar vej rundt..??


  • #8   10. aug 2009 da vi købte ham var han så sød og ville vildt gerne arbejde og han arbejder også fint i longen..han begyndte at tage bidet fra den dag, hvor jeg longerede ham og der kom en meget stor hund løbende ude fra siden og bed efter hans ben. og det er altid nede i den side af ridebanen han gør det, kan det måske også være et problem der??
    hver gang han hører noget farer han sammen, og før var han ikke bange for en skid..ikke engang grise og køer??


  • #9   10. aug 2009
    Jeg mener det er et spørgsmål om at han ikke har musklerne til at bære sig hvor du forlanger det af ham :o).
    Og ja det kan også være kondi. Hesten har stået stille i 4måneder - derfor skal den også genoptrænes i 4måneder. Dvs. man starter ud med skridt i eks 10min, så putter man 5min mere på for hver dag man rider. Når man er oppe på 30min begynder man at lægge 5 min skridt på.
    Og dette foregår på tur... Ikke på en bane.

    Men det findes genoptræningsskema her; (link fjernet)


  • #10   10. aug 2009 Få redet den ordentlig i form først ! den kan ikke noget medmindre den har musklerne - det er hårdest for en hest at gå korrekt holdning i trav...

  • #11   10. aug 2009 vi har faktisk et skema..dyrlægen sagde vi måtte ride løst bare han ikke gik under lod, og jeg får ham lidt over lod hele tiden, får han putter sig lidt nogle gange..

  • #12   10. aug 2009
    Hesten SKAL genoptrænes. Dine ben kan jo heller ikke holde til at du skal ud og cykle 10km hvis du har siddet inden for i 4måneder.

    At hesten putter sig er kun et tegn på at den ikke har muskler nok og der dermed bliver for langt for meget af den.


Kommentér på:
problem i dressur..?

Annonce