{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest, urolig på staldgangen:/
  • #1   27. feb 2010 Først og fremmest må du aldrig give hende godbider på gangen længere smiley (det må du selvfølgelig selv bestemme, men det er oftest der det starter- fordi den ved at den får noget når rytteren er i nærheden)
    Og tjaaa. Mange heste gør det jo. Både af kedsomhed, men også uopdragenhed. Gør hun det når du er hos hende, så vær bestemt, men råb ikke. Ha f.eks. et trækketov i grimen ud over dem hun er spændt fast i, som du kan have i hånden hele tiden. Hvis du er igang med at strigle osv... så kan du hurtigt give et lille nyk og sige NEJ! når hun begynder.

    Gør hun det udelukkende når du ikke er der, så må du prøve gradvist at gå længere og længere væk, så hun finder ud af at det godt kan lade sig gøre at stå selv.


  • #2   27. feb 2010 tak, for rådet vil prøve det(;

  • #3   27. feb 2010 Jeg har en shetlænder som også hurtigt kommer til at mangle opmærksomhed. Jeg synes det fungerer at ignorere hende ind til hun står pænt.

    Jeg lader hende fx stå sammen med min anden shetter på staldgangen mens jeg giver mig god tid til at muge ud og ordne andre småting i stalden. Hun starter med at stå uroligt, men når hun så finder ud af at jeg ikke kommer hen til hende af den grund, begynder hun at slappe af og stå roligt.
    Først når hun står pænt og slapper af går jeg hen og snakker med hende.
    På den måde lærer hun at det ikke lønner sig at stå uroligt. smiley


  • #4   27. feb 2010 tak smiley

  • #5   27. feb 2010 tusinde tak, begge 2:D har prøvet det i dag og det virkede mange tak!

  • #6   27. feb 2010 Det var da så lidt smiley Super at det allerede virker.

  • #7   27. feb 2010 var godt nok os overrasket,:D

Kommentér på:
hest, urolig på staldgangen:/

Annonce