{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

aflivning af hund.. {{forumTopicSubject}}

Ja, vores gamle hund skal aflives da han muligvis har en svulst i hjernen/øjet og vi ikke vil have han lider.. men jeg er bare så meget i tvivl om jeg vil være med når han bliver aflivet .. vi har haft ham næsten 13½ år dvs han har fulgt mig hele barndommen og jeg har tons af minder med ham .. men har det dårligt ved tanken om at se ham dø fordi min største frygt er at finde ham dø en morgen når jeg står op... (pga alderdom)

Er der nogen der har prøvet at være der når hunden blev aflivet og hvad var jeres oplevelse mht. til det?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aflivning af hund..
  • #1   4. jan 2011 vi fik også aflivet vores vidunderlige hankat efter 13 dejlige år.. Jeg tog med og var ham der bare ham ud i bilen og lagde ham selv i graven herhjemme.. Så var jeg selv 100% sikker på at han døde på en stille måde og havde det godt før det skete smiley

  • #2   4. jan 2011 Jeg var med dengang min gamle hund gennem 12 år blev aflivet... Den eneste hund jeg kan huske, udover ham vi har nu selvfølgelig.. Han havde også fået kræft, selvom min far ville gøre alt for at redde ham, var der desværre ikke noget at gøre, da det havde bredt sig så meget i maven, tror jeg nok.. Men jeg var i hvert fald med inde og se, da han sov ind.. Vi fik ham med hjem i en kasse, jeg fik halsbåndet, og vi begravede ham herhjemme smiley

  • #3   4. jan 2011 Jeg har altid været glad for at være med.. altså omstændighederne taget i betragtning..
    Man får taget en naturlig afslutning og aflivningen er meget fredlig..

    Hunden bliver først bedøvet, den piver når den får bedøvelsen, da det svier lidt.. Men så er det også det.. Det værste er så når den begynder at falde i søvn, den bliver lidt kluntet på benene, men ofte sætter de sig ned og falder langsomt i søvn.. Når hunden sover får den så aflivningssprøjten og mærker ingenting og falder hen i løbet af ganske kort tid..

    Dyrlægerne ved at familien tager afsted med en god ven, derfor forlader de tit rummet indtil hunden sover, så man har tiden alene sammen med hunden og hunden ikke unødigt bliver nervøs, fordi der kun er jer hos den..

    Tror ikke du vil fortryde at tage med, snarer hvis du ikke tager med.. Det er også rarest for hunden at have nogle med der kender den..


  • #4   4. jan 2011 Line - ja jeg tænker nemlig også at jeg vil huske ham som en god og dejlig hund smiley



  • #5   4. jan 2011 Jeg har altid været der..
    Det er stille og roligt, ligesom når de skal i narkose.
    De får en sprøjte og så falder de i søvn først.

    Har altid taget mig sammen og ladet som om, det var en almindelig konsultation, for hundens skyld.


  • #6   4. jan 2011 Ingen af mine har pebet.. Ikke engang mine Schæferhunde, som ellers er nogle værre pivedyr smiley

  • #8   4. jan 2011 Jeg vil sige du skal være der når det sker.
    Bare for hans skyld :.)
    Hvores gamle hund blev aflivet i sommerferien for 2 år siden og han blev 13 ½ også og jeg var der for hans skyld:´)


  • #9   4. jan 2011 min mor vil være der og han er tryg ved os alle, og bliver forvirret ved mange mennesker så tror det er bedst jeg siger farvel til ham inden ..

  • #10   4. jan 2011 Hvornår skal han aflives ?

  • #11   4. jan 2011 Tag med...
    Jeg var med da vores 15 årige kat blev aflivet. Jeg var opløst men det var virkelig dejligt at se ham forlade os på en stilfærdig måde. Dog kunne jeg ikke finde på det hvis der var tale om større dyr såsom heste.


  • #12   4. jan 2011 Tag med. Du kommer til at fortryde det ellers. Jeg har ikke været med til at aflive et kæledyr, til gengæld var jeg sammen med min far, da han døde for 8 måneders tid siden. Og selvom jeg helst så han stadig var i live, så er jeg glad for at jeg var ved hans side da hans hjerte holdt op med at slå. smiley

  • #13   4. jan 2011 hmm det er jo en beslutning det kun er dig selv der kan tage, men tro mig jeg har også været i dit sted med min gamle hund, som jeg også havde siden jeg belv født, og selv om at det var rigtig svært så var jeg glad for at jeg var tilstæde dengang hun blev aflivet, det gav mig ligesom en mere forstående følelse af hvad død var.

    Team nullerdut ( - R.I.P, håber han har det godt der hvor han er nu


  • #14   4. jan 2011 Heidi C: Det håber jeg også.

  • #15   4. jan 2011 han skal aflives imorgen, og jeg tager med derom og så kan jeg altid sidde i bilen hvis jeg ikke vil med ind .. tak for svarene! smiley

Kommentér på:
aflivning af hund..

Annonce