{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Kyssesyge? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer dejlige piger der har haft kyssesyge?

og hvordan startede det hos jer? smiley
Er nemlig i tvivl om jeg har det.

Jeg har haft ondt i hovedet hele dagen. og lidt i halsen.. men det er som om den ikk har gjort ondt inde i halsen, men udenpå..
Og så har jeg mega ondt i næsen.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kyssesyge?
  • #1   21. jun 2011 Jeg har.

    Jeg startede med bare at være forkølet, og en morgen da jeg stod op kunne jeg næsten ikke få luft, fordi jeg var så hævet i halsen. Kunne ikke snakke, spise eller drikke pga af det.
    Derudover havde jeg hedeture - og voldsomt højt feber. Hovedpine og muskelsmerter.

    Jeg var sygemeldt fra alting i 6 måneder, og kom ikke rigtig ovenpå før 1 år efter.

    Men hvis du er i tvivl,så synes jeg du skulle gå til lægen smiley


  • #2   21. jun 2011 Alm forkølelse smiley
    Kyssesyge er ondt i halsen og almen sygdomsfølelse gennem minimum 1 uge


  • #3   21. jun 2011 smiley

  • #5   21. jun 2011 Håber godt nok ikke det er ...

  • #6   21. jun 2011 Min mor var ved dø af det, da det lukke hendes luftrør

  • #7   21. jun 2011 jaa jeg har også haft det... jeg sov en hel sommerferie.. og havde gulsot lol
    det har været kønt!! smiley


  • #8   21. jun 2011 Jeg fik kyssesyge sidste år. Det startede ud med d. 23 april, at jeg en enkelt dag var syg og det føltes om jeg skulle til at være mega forkølet, hvilket jeg også blev en lille uge efter. Det var ikke en forkølelse, hvor snottet bare render og sådan, men jeg var fuldstændig stoppet og kunne ikke få vejret gennem næsen. Der gik en lille månedstid med dette, og d. 19. maj fik jeg rigtig ondt i halsen og kom til læge, som først tog en podning for halsbetændelse. Det var det ikke, og så mente lægen, at vi skulle tage en blodprøve for kyssesyge, da der var mange der havde det på det tidspunkt.

    Jeg havde arbejdede i en børnehave på det tidspunkt, og havde ofte et andet arbejde, efter jeg havde fået fri også. Så jeg troede det var derfor jeg var træt. Men hver dag efter skole var jeg simpelthen nødt til at sove.

    Min kyssesyge var ikke så slem og fik at vide jeg kun skulle holde mig i ro i 1-2 måneder, og måtte ikke drikke i 1-2 måneder også. Det var så ikke så fedt, når det var lige op til sommerferien. For nogle gælder det 6 måneder, da kyssesyge jo rammer nogle af de indre organer, bl.a. milten og leveren, hvorfor man skal holde sig i ro, og ikke må drikke alkohol.

    Min læge sagde, at jeg helt sikkert var blevet smittet af en af børnene i børnehaven, da det egentligt er børn der får det, de er bare ikke mærket af det på samme måde som når man får det som teenager. Børn er bare lige lidt snottet og har måske lidt ondt i halsen i et par dage og det er det. Så de fleste har nok haft det som børn, og så får man det jo ikke igen.

    Og så smitter det egentligt også sjældent, og jeg måtte godt kysse min daværende kæreste, fik jeg at vide af min læge.

    Mvh Sofie


  • #10   21. jun 2011 @Nicoline: Ja det var jeg, men jeg var heller ikke så syg igen. Og efter jeg havde lagt mig med ondt i halsen, var jeg på arbejde igen efter halvanen uge i sengen.

  • #12   21. jun 2011 @Nicoline:
    Det var vist fordi det var en mild grad jeg havde det i. Men var også til læge samme dag jeg havde ondt i halsen, fordi jeg før har haft halsbetændelse. Og bliver altså altid podet, hvis jeg kommer til læge med ondt i halsen. Så det har da været lidt af en lortelæge du har haft. Fik du penicillin for din "halsbetændelse"?


  • #13   21. jun 2011 Det lyder skam bare som en omgang influenza smiley Men hvis du er i tvivl fordi nogen af dine kammerater har det, så søg læge alligevel da det smitter.

    Men jeg har været ramt meget hårdt. Jeg havde haft det fint hele dagen. Pludselig begyndte min stemme at lyde som om, at jeg var forkølet. Senere på dagen begyndte jeg at få lidt luftproblemer. Om aftenen var mine kirtler i halsen hævet så voldsomt, at jeg havde svært ved og trække vejret og var tyk i hele halsen.
    Dagen efter var jeg ved læge og fik taget blodprøve (Det kan kun ses på en blodprøve) Den viste med det samme kyssesyge.
    Jeg blev hurtig dårligere og dårligere. Jeg kunne ikke engang gå tur med hunden uden, at jeg skulle sove et par timer bagefter.
    Det var hårdt for mig bare at spise. Når jeg spiste aftensmad var det ekstremt hårdt og jeg måtte igen sove nogen timer.
    Jeg var desværre hårdt ramt.
    Bagefter fulgte jeg desværre ikke helt lægens råd og drak før jeg måtte.
    Når man har kyssesyge er leveren hårdt ramt også. Dette gav mig desværre leverskade som bla. gør, at jeg får det rigtig dårligt og bliver ekstremt syg, hvis jeg får bestemte typer alcohol da der er mange tilsætningsstoffer i.
    Der går ikke ret lang tid hvis jeg fx. drikker cult shaker istedet, så bliver jeg VIRKELIG syg. Også kun ved 2 genstande.

    Så hvis du endelig HAR kyssesyge så SKAL du altså følge lægens råd.
    Det er ikke en ufarlig sygdom.


  • #15   21. jun 2011 @Nicoline: Så er det jo også der det er gået helt galt for dig, for det må man nemlig ikke få, når man har kyssesyge pga. organerne. Ærgerligt når læger laver fejl smiley

  • #16   22. jun 2011 Håber det bare er influenza.. Og ikke kyssesyge..

Kommentér på:
Kyssesyge?

Annonce