{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Købe hest uden af have set den? {{forumTopicSubject}}


Har virkelig brug for jeres hjælp.

Selvom min hoppe ikke står tilsalg nogensteder(gjorde hun for 4 mdr siden) så er der en der har ringet til mig i dag, og spurgt om hun stadigvæk var tilsalg. og det var hun vel hvis det var til den rigtige, som kunne accepter mine betingelser.

Jeg forklarede så den mulige køber om mine betingler, pris og svarede på spørgsmål.

Hun var stadigvæk klar til at købe hesten til 25.000,-, men uden af have set den,

Dvs. hun vil købe hesten uden af have set den og vil have vi skal levere den.

Ved ikke helt hvordan jeg skal tackle det, da hun virker ærlig og som om hun mener det.

-Hvad ville i gør?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe hest uden af have set den?
  • #1   22. jun 2011 Hvis hesten koster 25.000 vil jeg som min have de kommer og kigger på den..

    Ellers er jeg ikke sikker på den kommer til rette hjem smiley

    Jeg har godt nok selv købt heste ubeset, men slet slet ikke i den prisklasse (vi snakker under 2.000 kr)


  • #2   22. jun 2011 sådan er der nogen der gør, det gør min træner også, men altså prøv at google hendes navn hvis du nervøs smiley

  • #4   22. jun 2011 over vej lidt at hun skal overføre nogen af penge før i kommer med hesten...

    jeg havde næsten også købt Tarzan inden jeg så ham...
    Vi kørt selv op og hentet ham...


  • #5   22. jun 2011 Bede hende komme og se hesten? Det syntes jeg godt du kan tillade dig - også så du kan se hende an .. Det er jo trods alt et levende dyr du sender afsted til en vildt fremmed smiley

  • #6   22. jun 2011 Håber ikke at du gør det.. Og forstår slet ikke at du har tanken..

  • #7   22. jun 2011 Ja altså jeg kunne nok også godt finde på at købe en hest ubeset, hvis den var billig og jeg bare hurtigt skulle snuppe den foran nogle andre.. hehe.. Eller jeg ved det ikke.. ville nok føles lidt mærkeligt.

    Men ville aldrig sælge min hest til nogen som ikke havde været og set den og hvor jeg ikk vidste hvordan de var som person.


  • #9   22. jun 2011 Jeg ville ALDRIG gøre det.
    Hvis hun virkelig gerne vil have hesten,så må hun også tage ud og kig den, især når den koster 25.000... Kunne måske forstå hvis det var en shetter til 1.500 som bare skulle stå selvskab, men lad vær...


  • #10   22. jun 2011 Man kunne jo også vende det om, og se det fra evt. købers side.
    Hun udviser faktisk en utrolig tillid til dig, i det hun tør købe en hest ubeset.
    Jeg kan godt forstå hvis du siger nej, men tror altså at man lige skal prøve at sagen fra den anden side, inden man bare siger nej tak.

    Personligt ville jeg nok, ligesom andre foreslår, spørge om hun ikke kunne overveje at komme og se hesten. Du kunne jo ganske enkelt forklare hende, at du som sælger af en hest som du holder af, gerne vil vide hvem den ender hos.
    Du kunne alternativt, besøge køber og selv se hvor hesten ville ende.


  • #11   22. jun 2011 Jeg har spurgt hende 3 gange om hun ikke godt ville komme og se hesten inden, og hun har sagt hver gang at hun var 100% sikker på at hun ville have hende.

  • #12   22. jun 2011 Jeg ville nu heller aldrig sælge min hest, til en der ikke vil bruge tiden til at komme og se og prøve den.. samt vise Intr...

  • #13   22. jun 2011
    Der KAN jo være en grund til man vælger at købe ubeset - fx. hvis man ikke har mulighed for at komme fra Nord jylland til Falster ...
    Eks. pga. ingen bil eller kørekort og fordi man ikke kan få en der vil køre så langt...

    Også går man ud fra sælger er ærlig, forelsker sig i annoncen og syntes det lyder super...

    Se den fra købers side også smiley



  • #14   22. jun 2011 Come on?.. Hvis hun ikke vil se den, så er hun da for dum.. Det er et levende væsen du står med? Det kan du da ikke bare sælge til en vidt fremmed, der ikke endgang gider lette sin røv ned at se den..
    Sys det er lidt for sygt.. sorry.. Men sys virkelig at det viser at man er lidt for ligeglad med sine dyr..


  • #15   22. jun 2011 krikken: så skulle man nok vælge en anden hest.

  • #16   22. jun 2011 Jeg kunne ALÆDRIG finde på at sælge en hest ubeset! Man aner ikke hvad det er for mennesker man sælger hesten til , hvad de vil med hesten og om de er i stand til at håndtere den.. Tænk hvis du sælger din hest til en der ikke ANER hvordan man holder hest? :S

  • #17   22. jun 2011 Hun bor omkring 80 km væk, så det er ikke vildt langt, og der går offentlige transport middler,

    jeg mener også helt klart at hun skal komme og se den,. og vil hun ikke det er hun ikke interesseret nok.

    Vil ikke risikere att skulle stå med en hest som er svær nok at få i trailer i forvejen, så gøre den derned, lukke den ud og så fortryder hun.


  • #18   22. jun 2011 jeg købte sq da tati "ubeset" eller det vil sige jeg havde sq egetlig ikke tænkt mig at daffe til sjælland fra jylland for at glo på en utilreden hest - den eneste grund til jeg så hende en gang var at min bettebor havde intromøde for pårørende der skal til afganistan..

  • #19   22. jun 2011 80 km, er ikke langt.. Især ikke hvis det er hesten man bare VIL have..

  • #20   22. jun 2011 PIO: Det er da også sygt at købe et dyr man ikke har set.. Det ville jeg ikke engang gøre med et par sko!

  • #22   22. jun 2011 Hvorfor er det ligefrem sygt, at købe ubeset??
    Jeg ville gå med til at kalde det usikkert, risikabelt og at satse.
    Men ligefrem at kalde det sygt, synes jeg da er lidt groft.

    I Pio`s tilfælde gik sælger jo med til det, kan jeg regne ud, så længe parter synes det er fint, så er der vel ikke noget galt i det.

    Jeg skal da understrege, at jeg heller aldrig ville købe ubeset. Men om andre gør det, kan altså ikke hidse mig op, det er jo folks eget valg at tage den chance.


  • #23   22. jun 2011
    Hvorfor er det sygt?

    Hvis man ikke kan finde et lift, ikke kan låne en bil og ikke vil ofre en 1000kr, måske mere på transport penge og transport tid - men læser annonncen, forelsker sig og virkelig syntes det lyder som hesten for en?

    Kunne godt finde på at købe ubeset hvis det var en hest der var for langt væk, men som bare lød som HESTEN. Så giver man som nævnt sælger super meget tillid, til at de har beskrevet hesten rigtigt.


  • #24   22. jun 2011 Du har som sælger din ret til at vælge mellem dem som vil købe din hest. Hvis du holder af din hest, vil jeg foreslå dig at få køberen ud først, så du kan danne dig et billede af hvad der er for et liv din hest kommer til at få. Du kan eventuelt foreslå hende at komme med traileren, og hvis du siger god for hende, kan hun tage den med, men hvis du har en dårlig fornemmelse, kan du enten vælge ikke at sælge, eller bede dine hests måske kommende rytter om at komme og prøve den, så du kan komme lidt tættere ind på dem. smiley

  • #25   22. jun 2011 Anne: Jeg tænker bare stakkels dyr.. Kan slet ikke klare når folk behandler dyr som en død ting..

  • #26   22. jun 2011 krikken: Hvis ikke man vil ofre 1000 kroner på at se sin drømmehest, så burde man da ikke have hest.. Det er altså ikke helt normalt..

  • #27   22. jun 2011 Havde det været under 5000kr så ja så ville jeg godt kunne (medmindre hesten betød alt for mig), men en hest til 25000kr nej..
    Og når det kun er 80km så slet ikk..

    Kan man ikk tage 80km for at se en hest i den prisklasse er man useriøs..


  • #28   22. jun 2011 Jeg ville hellere sælge en hest til 30.000 kr ubeset, end at sælge en hest til 5000 kr ubeset..

  • #29   22. jun 2011 80 km er altså ikke ret meget, hvis hun bare VIL ha' den hest, så må hun altså lette r*ven og komme og se den.... Ellers sys jeg bare det er for useriøst...

  • #30   22. jun 2011 Simone: Så du mener altså, at fordi man af en eller anden grund gerne vil købe ubeset, ikke behandler dyr godt i det hele taget??



  • #31   22. jun 2011
    Simone Sohl P - Det er ikke normalt for dig, men fordi jeg ikke har det på samme måde som dig er en anden ting :o)

    Så jeg har ikke forstand på heste eller hvad?


  • #32   22. jun 2011 jeg købte min unghest ubeset eller det vil sige jeg byttede mig til ham og hende der havde ham havde heller ikke set min pony men jeg læssede den i traileren og kørte 250 km og fik min nye hest med hjem så det kommer jo an på hvor meget man tør stole på folk

  • #33   22. jun 2011 Det kommer vel meget an på hvad type hest det er.
    Hvis det var en ridehest jeg skulle købe, ville jeg gerne se og prøve den.
    Jeg købte også den ene af vores hopper ubeset. Jeg fik en masse videoer og billeder, og snakkede i telefon flere gange med tidligere ejer.
    Jeg kunne ikke se nogen grund til at tøffe fra Jylland til Sjælland for at kigge på en hest man kun kunne klappe lidt for og så tage hjem igen, idet hun kun er avlshoppe.
    Hun er tilsalg nu, og hun kan også sælges ubeset. Dog forventer jeg også at køberen virker interesseret og gerne vil have mere information og evt billeder.


  • #34   22. jun 2011 jeg købte min unghest ubeset eller det vil sige jeg byttede mig til ham og hende der havde ham havde heller ikke set min pony men jeg læssede den i traileren og kørte 250 km og fik min nye hest med hjem så det kommer jo an på hvor meget man tør stole på folk

  • #35   22. jun 2011 Desuden så er det klart at man skal ofre det på sin drømmehest som skal ofres - men derfor behøver man ikke at fråse med sine penge. Det bliver man da hurtig fattig af når man har med heste at gøre. Ville ikke give 1000 kr for at kigge på en hest.

  • #36   22. jun 2011 Anne: Det er bestemt ikke det jeg mener.. Mener at man IKKE skal behandle dyr som en død ting..

    Krikken: Hvem snakker om at have forstand på heste? Det mindes jeg ikke at jeg har skrevet noget om..


  • #37   22. jun 2011 Siger bare at jeg vil møde de personer som jeg sælger mine dyr til, inden de køber dem smiley Så man kan danne sig et indtryk af dem..

  • #38   22. jun 2011
    Simone Sohl P - Man behøves ikke behandle dem som en død ting fordi man ikke møder den først. Der kan være ting der hindre en i at komme frem.

    Og hvis det bare lyder som drømmeheste og man forelsker dig kompelt, ikke vil lade nogen få fat i den og bare gerne vil have den hjem nu - så hvorfor ikke.


  • #39   22. jun 2011 min mand har mere eller mindre købt sin avlshoppe ubeset, men stamtavle højde og resultater kendte han, da han bød på den og det føl den havde i maven, og den ekstra bedækning ved ? timberland? mener jeg det var, der fulgte med... han "vandt" auktionen på nettet og kørte hele vejen til nordjylland. Når man kører så langt vil man gerne have hesten med hjem i første forsøg, den skal jo nærmest mangle et ben før man springer fra.... min pony var sat til salg her på HG, og den tog vi til fyn med traileren efter, så snart vintervejet tillod det forrige vinter, den var ikke tilredet, så jeg kunne kun vurdere den ud fra ejerens beskrivelser og et møde med den i stalden, men den lille ballademager er her da endnu, så når det ikke er en dyrere hest eller kemien i ikke så høj grad er vigtig, som fx. med følhoppen, så synes jeg det er ok, men at slippe 25000 kr. er mange penge for en upøvet ridehest, man ikke ved om man passer sammen med, synes jeg godt nok...

  • #40   22. jun 2011 Krikken: Hvis man vil så kan man også komme frem..

  • #41   22. jun 2011
    Uden kørekort, ingen der vil give et lift og en anden køber kommer på mandag? Samt stedet ligger i den anden ende af landet og ikke er til at komme til med offentlig transport, måske skal man endda med en færge.


  • #42   22. jun 2011 Syntyes da bare du skal gøre det. hvis det står i kontrakten at køber ikke ønskede at se eller prøve den inden køb er det jo hendes problem og du mister ikke noget.
    Kender nogen der købte en hest sidste år med føl i maven. de købte den uden at se den. sælger skulle levere den til køber, og det var det. De har fået en fantastisk hest. sælger var også lidt skeptisk, men da det var langt at kører for køber, blev de enige om at sælger skulle komme med hesten, se stedet og se hvor den skulle bo, samt de andre heste de havde, og vurdere om det var det hun ønskede for hendes hest. hun var godt tilfreds, køber betalte og sælger kørte hjem.
    Bare husk at have alt på skrift.


  • #43   22. jun 2011 Tja købere hængere jo ikke på træerne. så man må jo tage en vurdering.
    Hvis damen virkede fornuftig, og virkede som en jeg gerne ville sælge til i tlf. kunne tilbyde min hest nogle rimelige forhold.
    Så ville jeg naturligvis bede hende sætte penge ind på min konto, til transport af hesten som minimun. og evt 5000 eller 10.000 som depositum derefter skal hun naturligvis stå med resten i hånden når vi når frem med hesten. som ekstra sikkerhed, ville jeg tage depositum med mig, i tilfælde af jeg ikke vil sælge hende hesten. Så jeg kan give hende pengene retur og kører med min hest igen.

    Hvad siger mave fornemmelsen, vil sige hun skal da have en god grund, til ikke at ville tage op og se hesten.
    Samtidig, vil jeg da gerne se hvor ens hest blir opstaldet efter salg, så fint nok at levere i min verden. Så man sikker på hvor hesten ender i første omgang.

    Kan godt forstå du usikker, pga det dårlige marked pt. Men du må jo følge din engen mave fornemmelse og logik.
    Held og lykke


  • #44   23. jun 2011 Kender op til flere der har købt heste udbeset, også i den prisklasse. Der har aldrig været nogle problmer smiley

  • #48   25. jun 2011 -'Chokofant'- ; Få hende til at betale et depositum for transporten der svarer til kørsel tur/retur (som ikke kan refunderes, hvis hun ikke vil købe alligevel - eller du får en fornemmelse om at det ikke er det rette hjem til din hest) mærk ordentlig efter, og lyt til det dit hjerte fortæller dig ;o)

    -Altså jeg købte min hest ubeset -fik den leveret af ejer, og havde muligheden for at sige pænt nej tak, da hun stod i gårdspladsen med den! (hvis der ikke havde været isglat og sne over alt, havde jeg selvfølgelig ikke købt ham ubeset -men turde ikke køre bil m trailer i det vejr, og kendte ikke nogle der ville pga det var så farligt at køre)
    Skulle købe den på afbetaling, leveret til 12.000.-
    Var egentlig rigtig glad for mit køb, men der var s'føllig nogle ting som var blevet undladt at fortælle, som egentlig var ret relevant...
    Fik en dyrlæge ud, og fik konstateret jeg ikke havde købt en hest der var 15 år -men derimod 20 år (ja faktisk 21 da alle heste jo fylder år når vi træder ind i et nyt år - fik ham hjem d 14/1-2011.)
    I hans pas stod han til at være 15 år -så det vælger man jo at tro på når man ved der har været en dyrlæge inde over for at lave passet...

    Efter en længer diskaution mellem sælger, får jeg ham ned i en pris der er acceptabel i forhold til hans alder - har aldrig fortrudt jeg valgte købe ham, trods dyrlægen rådede mig til at annullere handlen - han er simpelthen det bedste der er sket i mit liv -og nyder hvert sekund sammen med ham! Og bestemt ikke mærket af sin alder - tror ikk det gået op for ham han ikke er 9 år længere ;o)

    Vi klikker bare sammen -og kemien er der virkelig!
    Så man kan roligt sige jeg har været heldig -trods den dårlige start....

    Så det kan lade sig gøre at købe sin soulmate ubeset - men vil nok aldrig gøre det igen, i frygt for at brænde nallerne.....

    Mvh Carina


  • #49   25. jun 2011 Har sagt til hende, at:

    Vi kan godt lever den, men vi skal have 10.000-15.000 i depositium inden vi trækker hende i traileren og så skal hun stå med resten af pengene i hånden når vi kommer med hende,

    så vil der blive skrevet kontrakt på at.

    jeg kan komme og besøge hende og sikre mig at hun har det godt.

    At hun vil beholde hesten til den ikke kan mere og så aflive den.

    hvis hun ikke kan det så har jeg første ret på hende.

    hesten vil blive brugt til avlshoppe.
    og hesten er købt ubeset efter købers ønske.

    Hvordan der bliver betalt.

    Om sælger

    om køber

    og om hesten.

    --Mangler jeg andet?


  • #50   4. jul 2011 altså hvis det kun var 80 km var jeg kommet og set den men nu bor jeg på sjælland og hvis jeg f.eks ser en hest som står i nordjylland eller bornholm eller lign. så havede det nok været lidt svært som der bliver sagt længere oppe hvis man ikke har bil eller kørekort eller andre transport muligheder.. toget koster en halv million og komme så lang op i jylland... men du skal gøre hvad du syntes er bedst

Kommentér på:
Købe hest uden af have set den?

Annonce