{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

handelsfejl? {{forumTopicSubject}}

købte min hest for en måned siden, er gået igennem både handelsundersøgelse og røntgen uden nogen anmærkninger, ca en uge efter jeg har fået ham hjem kan jeg se at han har noget udslet på skulderen, som ellers bare lignede det arvæv han havde på bagparten.

skolens dyrelæge fortæller at det er en slags mug, hvorefter jeg har behandlet det hver dag. finder så senere ud af at han har mug på hele skulderen, halsen, dele på maven, bagpart, op og ned af ben, og en masse nede i koderne. og så er det jeg bliver virkelig sur, for det første er det på skulderen ikke til at slippe af med, og skal bruge behandlings midler til næsten 1000,- kr, og for det andet fortæller dyrelægen at det er noget den har haft i over en måned.

er det hvad man kalder en skjult handelsfejl, og i det tilfælde burde det vel have stået som anmærkning på handelsundersøgelsen??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  handelsfejl?
  • #1   9. okt 2011 det er sjusk fra dyrlægens side men at kalde det en handelsfejl mener jeg ikke man kan

  • #2   9. okt 2011 Det er en skjult handelsfejl smiley

    Ved advokat indblanden har du med dyrlægens ord en god sag ( hvis dyrlæge mener og/ eller kan bevise at den også havde det da du købte den


  • #3   9. okt 2011 godt så. tror jeg må snakke med nogen der kan give en endelig og 100 % korrekt dom. det var ikke noget som var synligt da vi købte ham.

  • #4   9. okt 2011
    Det burde dyrlægen have skrevet anmærkning om ??. Tag kontakt til ham, eller få den nye dyrlæge til at tage kontakt?.

    Hvis ellers du er glad for hesten? og gerne vil beholde den?. Kan det jo være at den dyrlæge der lavede tjekket, vil betale omkostningerne for at hesten bliver rask igen?
    For han har helt klart lavet en fejl.... tidligere ejer har ingen skyld? det er dyrlægen...


  • #5   9. okt 2011 dorthe: det tænker jeg også!

    jeg har købt hesten hos en pige, men salgsansvarlig var et par på fyn som driver salgsstald og tilridning. vi vil jo self gerne beholde dyret, men at bruge 7 timer om ugen på behandling af muk fordi det er i så stort omfang og massevis af penge på den behandling er bare ikke iorden, når vi har betalt så meget for en hest vi troede var 100 % rask.

    da vores pony blev handelsundersøgt, blev meget overfladiske ting skrevet ned, så syntes det er underligt at dyrelægen ikke har skrevet det ned!?


  • #6   9. okt 2011 lene: den kan da ikke udvikle muk over hele kroppen på under en uge!? det var ikke synligt på det tidspunkt, men det kunne mærkes. så det har jo været i konstant udvikling uden behandling, og er så først blevet opdaget og behandlet her hos mig!? det er rimelig voldsomt omfang den har det i, så tvivler på det er kommet på de 5 dage jeg havde den..

  • #7   9. okt 2011
    Tja ?? den er jo lidt triggy ?? hvis det ikke kunne ses da du fik ham??.. Så bliver den nok svær?

    Men hvis din nuværende dyrlæge er sikker på det er noget den havde da den kom?? så få ham til at ringe til den anden dyrlæge og fremlægge den faglige situation?


  • #8   9. okt 2011 nu tænker jeg så, hvis den havde muk må du jo selv havde opdaget.
    Hvis den har stået hos dig i over en uge kan det jo godt være hos dig det er startet.
    Muk der ikke er i udbrud kan KUN opdages ved at tage hud prøver


  • #9   9. okt 2011 den 1. dag lagde jeg mærke til den havde muk på skulderen, efter 3 dage undersøgte dyrelægen det og konstaterede muk. 5. dagen blev der konstateret muk i alle 4 koder, samt muk på halsen, op ad benene, på maven og ryg/bagpart.

  • #10   9. okt 2011 det gjorde jeg også, og hun konstaterede muk smiley

  • #11   9. okt 2011 du kan jo høre om de vil tage den tilbage og håbe
    Jeg er bange for der skal en meget meget dygtig advokat til hvis det skal den vej.
    Muk går normalt ikke under fejl, da det desværre er en "næsten" normal ting hos mange heste


  • #12   9. okt 2011 Ihvertfald start med at tage kontak til tidligere ejer og sig der er et problem. og du ved at undersøge med dyrlæge osv. så snart man opdager fejlen skal man underrette sælger.
    Så vil jeg klart tage kontakt til dem der lavede handelsundersøgelsen. og høre hvordan du står!
    Hvorfor deltog du ikke selv ved denne undersøgelse? jo for sent nu, men det meget rart at se hvor grundige de er, og ja dem der lavede min på min gamle hest, var reelt penge ud af vinduet smiley Men når dyrlægen har lavet denne, så hæfter de på nogle punkter ved at de skriver under på at hesten er sund og rask, jo derfor man betaler en formue for de kigger hesten igennem.

    Så ja syntes ikke du skal give op så hurtigt, når det så tidligt efter flytningen den står med det. Sørg for at få udtaelser fra dyrlægerne på skrift og med dato. ellers løber de hurtig fra en dato udmelding de har givet. så skriv ned og få deres underskrift når i er enige om noget.

    Håber du får et afslag, hvis i beholder hesten, for det lyder ret dyrt og ikke spor sjovt smiley


  • #13   9. okt 2011 1/ Sælger hæfter ikke for synlige fejl
    2/ Muk er ikke en handelsfejl eller en skjult fejl
    3/ og kan sagtens komme på få dage og nærmest eksplodere


  • #14   9. okt 2011 Sprang li over nogle af de sidste indlæg.. men havde engang en pony, og den fik altså muk over hele ryggen på nul komma fem.. den skulle så vaskes i vircon s og der gik altså ikke lang tid, så var den fin igen.. selvom det er træls at stå med, så er det jo hvad der sker.. Ville mere synes der skulle gøres noget, hvis den har kronisk mug og bliver halt af det.

  • #15   10. okt 2011 Det er ikke en skjult handelsfejl ville jeg mene.
    Hesten kan godt få mug af at flytte til et nyt miljø - også over hele kroppen.


  • #16   10. okt 2011 Jeg forstår heller ikke at der ikke er nogen anmærkning om mukken hvis du har spurgt dyrlægen som handelsundersøgte den, du skriver at du selv havede opdaget det da i så på hesten, og at du har spurgt den dyrlæge, hvorfor er der så ingen anmærkninger i handelsundersøgelsen?

  • #17   10. okt 2011 Har 2 heste gående med den for for mug lige nu og det kom rimelig uventen selvom hestene gik med dækken, og der er åbenbart mange heste der igen i år lider af det, pga det våde vejr.

    Men bestemt ingen handelsfejl i mine øjne heller smiley
    Men som tidligere skrevet vask det i vicon s så forsvinder det igen smiley


  • #18   3. jul 2012 kan oplyse at det var en skjult handelsfejl, som har været holdt nede med medicinering, og da hesten så er overgået til mig har den jo ikke været medicineret, og mukken havde derfor bredt sig.

    udover den ene handelsfejl fandt vi 2 andre, 1. den havde huller i munden, 2. den har en brusk skade som havde alvorlig indflydelse på hestens brug.

    det er SÅ svinsk at sælge en hest med så mange fejl og "sygdomme" når man efterfølgende rider rundt på en syg hest med smerter.. aldrig har jeg oplevet noget lignende.


Kommentér på:
handelsfejl?

Annonce