{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

Penge for part? {{forumTopicSubject}}

Hej med jeg hg'er smiley
Jeg tænkte bare, for det første hvor meget betaler i for halv part ?

Og hvorfor er der egenligt at man skal give penge til ejeren? Fordi man gør dem jo en tjeneste, ved at hjælpe dem med at ride deres hest, år de ikke selv kan.
Altså jeg ved godt at nogen måske søger hjælp, fordi at de ikke selv kan betale alle udgifterne selv smiley
Men det er de andre jeg mener, dem som har råd til det selv, men bare mangler en hjælper


Jeg gider ikke en stor diskusion, men bare jeres mening på det smiley
Og husk alle her hver sin mening.


Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Penge for part?
  • #1   1. dec 2011 du betaler penge fordi du får lov til at ride. Det er dyrt at have hest og derfor hjælper det også lidt økonomisk hvis man får et par ekstra kroner i lommen.

  • #2   1. dec 2011 Men jeg tænker stadig at man ikke skal betele penge, fordi man gør dem jo en tjeneste. Man hjælper dem.
    Men ja, jeg kan godt se at, hvis de er lide økonomkis ramt, kan det være en god ide at hjælpe på den måde smiley


  • #3   1. dec 2011 JA det er en tjeneste at tilbyde en part, men hvis det ikke er tiden som sådan der er problemet men måske evnerne eller lysten, men stadig vil have hesten synes jeg ikke ejeren kan forlange penge (-:
    jeg vil aldrig selv forlange penge (-: hverken den ene eller den anden vej.


  • #4   1. dec 2011 Jamen så gå ned og spørg den nærmeste rideskole om du må en tur gratis?
    Eller måske hos dem der lejer heste ud til ture på stranden om sommeren om du må lige må få en tur der, gratis når de alligevel lige skal have en pause?

    Tror du vil få et pænt nej....

    Det er dyrt at have hest og det er heller ikke alle der har tid.
    Hvorfor skulle man så købe en hest, når man kan få en part på en hest til under det halve af prisen og du skal ikke belemres med, hverken smed, dyrlæge eller andre udgifter....

    Vi som har hesten skal stå for dette.. Det glemmer parter ofte... Jeg har ikke part fordi jeg ikke gider min hest eller fordi jeg ikke har tid, jeg har part fordi jeg er syg og trænger til fri dage.. At jeg så kan dele min glæde , ved min hest med en anden det er da kun dejligt smiley


  • #5   1. dec 2011 Fordi man deler hesten og derfor også dens omkostninger smiley

  • #6   1. dec 2011 jeg betaler ikke for at have part men hjælper self til i stalden og lære hesten nye ting smiley

  • #7   1. dec 2011 Hvis man hjælper så fair nok så skal der ikke betales. Men så hedder det jo ikke en part. når man har en part, så køber man sig en ret til. altså du må nogle ting, uden at skulle spørge du har hesten nogle dage, helt for dig selv. Så klart at det skal koste lidt, hesteejer disse dage ikke har fuldt rådighed over sin hest.

    Ja det kan være en hjælp. Men det altså også et stort arbejde at have part. Med kommunikation, du har ansvaret for hvad parten render og laver. og din hest kan hurtigt blive forvirret over der er flere som rider og bruger frem det kun er dig selv.

    Jeg ser dog lidt at jeg hjælper en person til at have hest, som ellers ikke ville have haft muligheden. For et meget lille beløb og lidt arbejde, i forhold til hvad det reelt koster at have hest. + de slipper for de store beslutninger omkring dyrlæge smed tandlæge osv.
    Men de har alle glæderne ved at kunne ride. og hygge om hesten.

    Men kort sagt, hvis man bare kommer og knokler og spørg ind til om der nogle dage ejer ikke selv har tid til at røre hesten. så det rigtig en hjælp og bør være gratis. har du hesten faste dage, uden ejer reelt skal blande sig. så bør det koste
    Min mening.


  • #8   1. dec 2011 Jeg har aldrig betalt penge for part og vil aldrig tage penge for det..
    Tilgengæld hjalp jeg i stalden, samt kræver hjælp i stalden..

    Har det sådan man gør hinanden en tjeneste, er det pga. penge mangel må man låne hesten ud eller sælge..

    Det er min mening..


  • #9   1. dec 2011 Min part betaler 600 kr. om måneden.

    Grunden er, at min hest sagtens kunne stå stille de dage jeg ikke har tid, for det tager hun ingen skade af, når jeg ikke bruger hende til stævner. Men der findes mange der ikke har mulighed for egen hest - fx ikke har råd, tid, ikke må osv. og så er det en hjælp for DEM at de kan ride på min hest, istedet for at hun står stille de dage (som hun som sagt sagtens kan). Grunden til at det koster 600 kr her, er at man må alt med hesten (dressur, spring, tur, hygge, jordarbejde osv.) og faciliteterne er rigtig lækre osv. og der er ingen staldarbejde.

    Hvis jeg kun fik part, udelukkende fordi min hest skulle rides HVER dag, og jeg ikke selv havde tid, ville jeg ikke kræve penge, eller ihvertfald kun et 'symbolsk' beløb, på fx 100 kr. Men netop fordi det ikke som sådan er en hjælp for mig, men nok mere en hjælp for parten, så tager jeg penge for det.

    Folk skal skam ikke tro at folk kun får part på en hest, fordi de vil hjælpe folk. de gør det jo mest af alt, fordi det er den eneste måde de kan 'have en hest' på - for ja, i mange tilfælde så har du jo faktisk en hest som deres egen, nogle dage om ugen. Og det koster at have hest, og så kan det da ikke passe, at ejeren skal betale for noget hun ikke selv får noget ud af (her tænker jeg prisen for opstaldningen)


  • #10   1. dec 2011 Jeg har forsøgt at have folk som part, gratis. Det endte med brudte aftaler, smadret udstyr osv da "det jo alligevel var gratis"

    Nu tager jeg penge for en part og pludselig bliver der passet på tingene osv osv osv smiley

    Synes det er fair nok at tage noget for det, enten på den ene eller anden måde. Som barn betalte jeg for parten, ved at passe, pleje, muge osv. Her var der tale om en bondemand med et par heste, de heste red jeg så på. Jeg fik heste at ride på, han fik sine heste passet, mine forældre sparede pengene til egen hest og hestene havde det godt = winwinwinwin smiley


  • #11   1. dec 2011 * Charlotte Berwald * TSUP! *
    Så må man jo skrive en kontrakt..
    Jeg skal ikk have en part uden kontrakt på at går udstyret i stykker under brug af parten står parten for at betale for noget nyt..
    Og alle sådan nogen ting som at hvis parten laver skade på hesten hvor det er tydeligt at omgangen med hesten ikk har været okay står hun for dyrelægeregningerne og sådan nogen ting


  • #12   1. dec 2011 jeg leder efter en part til min pony. tager penge fordi hun har hesten som sin egen de antal gange om ugen parten vil (dog mindst 3) hun får en pony som kan en masse og som der er en masse udfordring i. selv om ponyen kan diverse øvelser laver den dem ikke bare sådan helt bevidstløst. man skal ride rigtigt. jeg har sat min pris lidt under det der tages på undervisning på elevhest i mit område. og ja måske er jeg grisk eller andet. med de penge parten betaler er ikke engang halvdelen af staldprisen... men et symbolsk beløb til nyt udstyr som parten også kan bruge og andet spændende... de faste udgifter som smed, dyrlæge osv betaler jeg selv. parten skal kun komme og rigtig hygge sig...

    har som charlotte prøvet at have gratis pary, men det endte i at udstyret blev ødelagt og at min pony stod med en alvorlig skade på grund af en part der bestemt ikke overholdt sine aftaler

    derfor tager jeg betaling for part. har den overbevisning at en betalende part tager det lidt mere seriøst end nogle gratis parter gør...

    skriver desuden ALTID kontrakt med min parter om, aftaler osv


  • #13   1. dec 2011 er desuden 100% enig med CTS... samme tanker der ligger bag mit valg at parten betaler smiley

  • #14   1. dec 2011 Jeg er ikke enig i alle de ting i skriver, men forstår dem alle sammen smiley
    Da jeg harde part, dog på en rideskole, betalte jeg 1000 kr for 3 dage. Og det var også fint nok. Men altså jeg kan godt se, ogforstå hvorfor man gerne vil have penge af parten, men det slog mig at man jo egenligt gør mange en tjeneste.
    Lige så vel, som ejeren gør mig en tjeneste smiley
    Ville bare lige høre jeres ord på det.


  • #15   1. dec 2011 min part betaler 600 for 3 dage. på ridekolen tæt på mig giver tøserne 1000 kr for part 3 gange om ugen, og skal så oven i betale 365 kr for undervisning som det kræves at de har mindst 1 gang om ugen... synes sgu det er meget...!


  • #16   1. dec 2011 Da jeg havde part til min hest, tog jeg 500kr. mdr. for det - heste er bare ikke gratis at have og ridning er ikke gratis, alternativt er at købe sin egen hest eller ride på en rideskole - og ingen af delene er billigerer end en part...

    Jeg skal selv til at have part på en hest nu, den er heldigvis gratis, men det er også en tidligere sindsyg hest, der ikke bare lige er til at ride og som kræver en del.. Men ellers ville jeg ikke have noget imod at betale lidt, sålænge krav fra ejer, hesten og faciliteter hænger sammen med prisen...!

    Fx ville jeg ikke betale 500-600 kr. for en hest jeg KUN må ride 2-3 bestemte dage i ugen og ikke måtte starte stævner på, springe på osv - altså have lidt "frihed" på, der vil jeg mene en 200-300kr er mere passende, måske mindre endda.
    Men en hest man får stortset som sin ejen, som man må "alt" på osv, synes jeg en 500-600 kr er en rimelig pris...


  • #17   1. dec 2011 ^^ da jeg havde part på min hest. måtte part stortset alt (bortset fra HMS), og jeg underviste hende også engang imellem + hun ingen staldarbejde havde og mit eneste krav tilhende, var at hun red efter sin fornuft og ikke sin lyst..

  • #18   2. dec 2011 Jeg har lige sagt pænt nej tak til en part, der ville have at jeg skulle betale 800 kr. Havde ham hele november mdr gratis, da han i starten kun kunne skridte pga han lige havde været forfangen.. Jeg stod for ALT staldarbejde, alt ridning og så kun ejeren 2 gange i stalden på en mdr. hvor hun ikke red eller hjalp i boksen. Den første gang kom hun med foder og den anden gang var for at se hvordan det gik med ridning af hesten. Så sammenlagt har jeg kun set hende i max en halv time. Før jeg begyndte at arbejde med ham, stod han bare og stod og havde ikke været redet i ca et år. i det her tilfælde tror jeg ikke det er mangel på tid, men mangel på interesse fra ejers side, og derfor vil jeg ikke betale for part.

    Nu fik jeg det til at lyde som en masse galde, men det er nu ikke min mening. Men blot for at begrunde hvorfor jeg ikke ville betale SÅ meget.


Kommentér på:
Penge for part?

Annonce