{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

Opstaldnings priser? {{forumTopicSubject}}

Er ved at regne ud hvad jeg kan tage for opstaldning (;
Mine to pony får ca 1 1/2 mini Big hø på en månede og det er ca 600,- min hest drikker ca 100 liter vand på 5 dage, , Og 200 i halm pr månede.
De får ikke foder pt pga af sommer fold, det er frem til september smiley
Men de får hø inden dørs,
Jeg har pt kun løsdrift da mine bokse ikke er færdighed lige nu, med har to muligheder ved løsdrift ,
Først mulighed ,
Løsdrift med hø/wrap/halm , foder, foderning, udmugning, dækken skift, tørv/spåner. Indlukning ved dårligt hver;
Har tænkt at tage 100,- ekstra ved hest.
Løsdrift med tørv/spåner, Indlukning og udmugning,
Og igen 100,- ved hest,
Hvad synes i man kan tage?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldnings priser?
  • #1   19. jul 2012 Altså jeg syntes ikke at en tusse-lap (1000-1200kr) er for meget at forlange for hest i det første tilbud. Du skal også tænke på hvor meget tid du ligger i andres heste. samt evt. problemer med hegn, indkøb af fodermidler osv, samt at du har ansvaret for det daglige tilsyn af dyrene uanset vejret 365 dage om året. Jeg synes endda godt at du kan pille dækkenskiftet ud og tage lidt ekstra for dét (x-antal kr. om dagen/ugen/ mdr alt efter hvor meget ejer selv er med til at hjælpe) da det ikke er alle der går med dækken og det er langt fra alle der ønsker at man skifter det osv. Men det komemr jo også an på hvilke og hvor gode forhold (ude som inde) du kan tilbyde. Er der bane? skov? ridehus?

  • #2   19. jul 2012 Indlukning ved dårligt vejr som du vil tage ekstra for?? Aj, nu må du holde, ud i regn og blæst... For hvornår er dårligt vejr? Når det er koldt og blæser? Hele vinteren igennem... Niks du smiley

  • #3   19. jul 2012 Jeg betaler 1800 kr for hest, alt inklusiv.. Altså 10 kg hø, halm, udmugning, foder, ind og udluk alle dage, facilitetskort, ridehus, tæt på by.

  • #4   19. jul 2012 Jeg giver 900 for min den ene hest og 450 for min datters pony.

    Det inkluderer:
    Ind/udlukning
    Wrap/hø/halm
    Dækken skift og tjek
    Udmugning

    Der er en super ridebane på stedet der kan bruges i stort set alt slags vejr, og 10-15 min ridt til ridehal.
    Om vinteren giver jeg i alt 200 kr oveni til foder.

    Det er 110% fuldpasning, da jeg går på barsel med min datter på 5 måneder, og kun har mulighed for at komme derud et par gange om måneden indtil hun starter i dagpleje.

    Min tredje hest står gratis hos min eks, så der kan ikke rigtig sammenlignes. smiley


  • #5   19. jul 2012 Jeg tror du har misforstået det eller også har jeg. Jeg læser det sådan at en pony's pris er x-antal kr. og en hest's pris vil være 100 kr ekstra i forhold til pony prisen i og med den spiser og fylder mindre. Jeg læser det ikke som om at der betale ekstra ved indlukning pga. dårligt vejr.

  • #6   19. jul 2012 Der er jo ingen forskel på at trække med en pony og en hest, så uanset om det er det eller det andet så er det jo en dårlig undskyldning ? smiley

  • #7   19. jul 2012 Jeg kan regne ud, at det er privat opstaldning. Dvs. at du rent faktisk ikke må tage mere i opstaldning end hvad hestens forbrug koster (halm, hø, foder, vand og div. vedligeholdelse af stald, mark osv.) Altså du må ikke tjene på det smiley

  • #8   19. jul 2012 Men hun gør sådan her ; som at det koster 100 kr ekstra ved indluk i dårligt vejr

  • #9   19. jul 2012 Så er jeg enig med dig. Men ved den måde jeg forstår det på så har det meget at gøre med hvor meget foder der kommer i dyret ikke mindst hvor mange dyr der må gå på hendes jord for at de går op med hendes hekta. Dyreenheder og hektar skal hænge sammen pga kvælstof udvaskning osv. Men ja, hvis det er privat opstaldning "må man ikke" tage mere end det dyret bruger. Men må ærligt indrømme at det tror jeg sku ikke at der er ret mange der køre efter. Jeg er selv heldig at have en super billig opstaldning hvor jeg ikke engang tror at mib pris dækker mine hestes udgifter, så det er ren fritid for min opstalder, men det er jo så hendes valg - hvilket jo bare er godt for mig =)

  • #10   19. jul 2012 tror også det er sjældent, at folk intet tjener på det, ved privat opstaldning smiley

  • #11   20. jul 2012 Jeg tænker på 100,- mere ved hest for høet og foder da de jo skal have mere en ponyer, og tænker på Indlukning hvis det lyner og tordner,

  • #12   20. jul 2012 Der er altså ingen undskyldning ang vejret. Enten lukker du ind i alle vejr eller så lukker du slet ikke ind. Det er en dårlig måde at adskillelse det

  • #13   20. jul 2012 ALMA og Amanda M:

    Selvfølgelig må man tjene på det når det er privat opstaldning - ALT det man vil og kan.

    Men har man omsætning over et vist beløb (mener det er 50000 om året) skal man lade sig momsregistrere.

    Stald thyras:

    Selvfølgelig skal det koste mere for hest. Og 100,- kr. er ikke nok. Det dækker jo kun den ekstra strøelse smiley De spiser for meget mere!
    Læg en foderplan udfra de anbefalinger foderfirmaet giver. Og regn prisen ud efter foderstofpriser inkl. en lille prisstigning, så du ikke kommer i klemme hvis du pludselig ikke kan få det til de sædvanlige priser. Hvis folk ønsker mere/andet foder er det for egen regning.
    Og så har du jo husleje, vedligehold, el, vand, forsikringer, tidsforbrug og meget mere som skal medregnes hvis det ikke skal ende med at koste DIG penge.


  • #14   20. jul 2012 kommer jo an på hvor i landet det er. tæt på store byer stiger prisen. Også hvordan er det trafikale muligheder osv... alt sådan noget sætter også prisen.

  • #15   21. jul 2012 Lidt om vores omgivelser. Vi bor op ad en industrivej med mange lastbiler om formiddagen men efter middag er der ikke mange , vores over bo er et slagteri og det kan høres. Vores udlejer ejer de fleste marker og dem må der rides høsten og frem til de skal såes igen dette giver mulighed for nogle gode galop ture og nogle lange mark ture (;

  • #16   21. jul 2012 hvad med ridebane ? eller er der mulighed for at ride til en ?



  • #17   21. jul 2012 Vi har en lækker ridebane på stedet smiley den er dog ikke helt færdig men den kan rides på og sådan smiley

  • #18   21. jul 2012 Jeg betaler 1500,- for min hest.

    I prisen er det incl.
    Fuldpas, og foder + strøelse.
    Staldskab,
    Vi har ridebane, et lille fint ridehus.
    Gode folde og mulighed for at ride ud.



Kommentér på:
Opstaldnings priser?

Annonce