{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Opstaldnings priser??? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er ved at være træt af folk skal tage røven på mig, ang opstaldning..
Så er igang med at laver nye kontrakter til opstaldning.. Og vil have skrevet faste priser på. Altså pony koster det og hest koster det...

Hvad vil i give for dette? Både hest og pony.

Boks og løsdrift er muligheder.
Vi har;
Ridebane
Spring udstyr
Opvarmet sadel rum.
Skøn natur
Fine folde, (max 3 heste pr fold.
Fri adgang til fold. (Wrap er en mulighed)
Hestene står på piller (halm og træ)
Bokse på 3x3 og 3x4 og 3,5x3,5

Priser for ting nær os;
Banerivning 50 pr gang.
Hø: 350
Wrap: 250
Piller 1600 pr Balle
Hvad synes i ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldnings priser???
  • #1   16. apr 2013 pony 1200
    hest 1500


  • #2   16. apr 2013 Hvor i landet er det? I det område hvor mine står - lidt nord for Aalborg - ville jeg tro niveauet lå omkring 1200-1500 for en hest.
    Jeg kan forestille mig det bliver irriterende for jer og uforståeligt for opstalder hvis der skal være alle mulige tillægs-ting man kan købe. Jeg ville lave en samlet pris, og så var banerivning, træpiller og hø eller wrap inkluderet i prisen. Jeg har for øvrigt lidt svært ved at forstå det med 1600 kr for en pose træpiller?


  • #3   16. apr 2013 På Stald Leere i Aalborg, skråt overfor Ikea, giver jeg 1.350 kr om måneden for boks.
    Jeg skal derefter selv betale foder, hø/wrap og halm/piller/spaunum (alt efter hvad man står på).
    Vi har 1 fast staldvagt om ugen, hvor vi lukker ALLE heste ind, fodrer, fejer osv.
    Det er selvpas, så vi står selv for udmugning, og skal selv blande foder i spande som vi så stiller frem.

    Stedet står selv for morgenhø + morgenudlukning.
    Så har vi selv en eftermiddagsvagt.
    Også fodrer de til aften + giver aften hø.

    Der er rigtig fine faciliteter på stedet! Min hest Imagine står i en boks på 4x4 m. og der er INGEN forskel på boksene i priserne smiley

    Så hvad er der med i opstaldingsprisen? Det skal du finde ud af, før du kan sætte en pris - synes jeg!


  • #4   16. apr 2013 Jeg giver 800 hvor min pony står, har man stor hest er det 1100 kroner.

    For de penge får jeg:
    * Taget klatter i boksen hver dag
    * Foder (Betfor, korn, vitaminer og gulerødder)
    * Wrap
    * Frøgræs
    * Halm
    * Løsdrift om sommeren, boks om vinteren
    * Egen ridebane der bliver harvet mindst 3 gange ugentligt i sommerhalvåret
    * Egen skov (hvor jeg gerne må lave spring hvis jeg vil det)
    * Cirka 10-15 minutters skridtgang til ridehal
    * Tæt på større skov
    * Store folde

    Jeg skal selv:
    * Muge i bund når boksen trænger
    * Feje staldgang når jeg har redet

    * Når de er ude at rejse får jeg nogen af vagterne med foder og ind- og udluk

    Jeg bor på Bornholm.

    Håber det gav en idé om prisniveau smiley


  • #5   16. apr 2013 mit område (vestsj) er prisen mellem 1500 - 2000 alt inkl - til de 2000 er der spring bane -ridehus - skridtmaskine osv -

    løsdrift ligger på 500-750 hvor man selv passer


  • #6   16. apr 2013 11-1200 for pony. 14-500 for hest.

  • #7   16. apr 2013 Vi bor ved Varde der er mange ridehaller tæt på. Bla. 10 minutters skridt til en eller ligger der 3 10 minutters kørsel ..

    Er ikke så intra i hvad i giver for det er jo slet ikke samme ting og priser på det forskellige.
    Men sådan her vil jeg gerne have det.

    2 gange ugelig rivning af bane.
    Der bliver fjerte klatter dagligt.
    Der står en rundballe på hver fold hvor der kommer ny når den anden er væk.
    Der bliver givet vand på fold og boks.

    Boks:
    Alt det hø hesten kan spise.
    Vasket vand bajle 2 gange i ugen.
    Fold fra 7 - 17
    Foder 3 gange dagligt. Ejer med bringer selv foder, men kan købes på stedet
    Med mineral / vitamin spand på hver fold.

    Løsdrift
    1 rundballe hø pr 2 heste/ponyer.
    Vand på folden.
    Læ skur med piller
    Vitamin / mineral spand 1 pr 2 heste/ponyer.

    Vi har skøn natur at ride i.
    Ridebane på stedet.
    Spring udstyr.
    3 heste pr fold. Max.
    Opvarmet sadel rum.
    Opsadlings plad.
    Vaske plads
    Fryser til opbevaring af foder og godbidder.


    Hvad vil i give for hest i løsdrift, pony i løsdrift
    Hest i boks, pony i boks.

    Hvor synes i at grænsen skal gå mellem hest og pony? Tænker selv 148cm.



  • #8   16. apr 2013 Jeg forstår ikke helt hvad der er med i prisen, og hvad opstalder selv skal betale/have med? smiley

  • #9   16. apr 2013 Med hensyn til hvor grænsen går mellem hest og pony ser jeg to muligheder for at dele det.

    1) Hvor meget foder/hø osv har den brug for? (havde en hest på 156 cm til ponypris fordi hun ikke skulle have mere foder end deres egne ponyer fik). Men i og med man selv står for foder kan der på dette kriterie kun vurderes på mængden af stråfoder de spiser.
    2) Højde, som du selv foreslår, ved 148 cm...

    For pony i boks ville jeg nok give op til 1100 kroner for det du beskriver, men nu kommer jeg jo selv fra en relativt billig egn, hvilket påvirker mit syn.... Cirka 300 mere for hest.

    Løsdrift ved jeg ikke hvad jeg ville give, men ikke helt så meget som boks...


  • #10   16. apr 2013 Det eneste opstalder skal er at hjælpe 1 gange månedligt med oprydning og orden i stalden. Muge i bund ved hesten.
    Selv med bringer foder men kan købes på stedet.
    Og så er der 2 staldvagter pr uge.
    Og 2 weekend vagter pr månede (lørdag søndag)


  • #13   16. apr 2013 Vagterne går kun ud på at tjekke hestene , en lille opgave og give vand i hverdagene. I weekenderne, er det fuld forplejning.

    Jeg synes ikke det er slemt, sådan er det jo at have hest. Den skal jo passe og plejes.


  • #15   16. apr 2013 Dette er jo så heller ikke fuld pas.

  • #16   16. apr 2013 1500kr for pony og 2000kr for hest... Men det svært for mit at afgøre i det område, da jeg ikke ved hvad andre gårde har af pris smiley

Kommentér på:
Opstaldnings priser???

Annonce