{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Kontant hjælp og psyklog?? {{forumTopicSubject}}

Jeg må desværre indse at jeg har brug for psykolog,for at komme videre i mit liv,men da jeg også står i denne sitution at jeg er på kontant hjælp, så vil jeg hører om der er nogen som står i samme sitution som mig??? og hvordan i forråd til psykolog...??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontant hjælp og psyklog??
  • #1   22. aug 2012 jeg står i det samme, det er en svær ting da man jo ikke får ret meget i kontant hjælp, og psyklog, (; jeg har dog bedt komunen og hjælp.. (:

  • #2   22. aug 2012 Står ikke helt i samme situation men Hvis du får en henvisning ved din egen læge skal du betale 50% af regningen. Hvis du bare bestiller tid skal du selv betale det hele selv.
    Men syntes du skulle tale med din læge. der er også forskel på psykriater og psykolog behandling hvad tilskud angår smiley
    Men god bedring til dig.


  • #3   22. aug 2012 Har engang fået en hendvisning af lægen,men det var stadig for dyrt

  • #4   22. aug 2012 hmm
    man får mere på kontant hjælp end su og du kan ikke finde penge til det?
    det hele er en prioritering
    så du må placere dine penge anderledes for en periode
    eller låne penge af familien?


  • #5   22. aug 2012 Jeg er på kontanthjælp og går til psykiater, fik en henvisning af lægen og betaler ikke for det. Men psykiater har meget lang ventetid. Ved min var der 3 måneder og de andre jeg ringede til havde 6 måneder. Men snak med din læge også kontakt kommunen hvis du skal betale for det, da du jo på ingen måde kan betale selv når du er på kontant hjælp smiley
    God bedring og håber du finder ud af noget smiley


  • #6   22. aug 2012 Jeg har 2800 kr om måneden, som jeg bruger på mobil,net og hest. jeg bruger minimalt at penge på mig selv,men da jeg ikke vil opgive min ridning,da det er det der holder mig igang og sørger for at jeg komme ud af sengen hver dag.

  • #7   22. aug 2012 Jeg fik en henvisning fra lægen som osse kontaktede kommunen.
    Jeg var på daværende tidspunkt i lære og skulle intet betale selv.


  • #8   23. aug 2012 Hvis du får en henvisning fra lægen, koster det omkring 320 kr pr gang hos en psykolog.
    Hvis det står meget slemt til med dig (skal kommunen vurdere) kan man blive henvist til psykiater, og der skal du ikke betale.
    Men snak da med en sagsbehandler fra kommunen, man kan jo kun få et nej.... og så har du prøvet..


  • #9   23. aug 2012 Som de andre også skriver,så skal du snakke med din læge og kommunen om det,man kan søge kommunen om hjælp til enkeltydelser også ved jeg,men alt det kan din læge og din sagsbehandler forklare dig meget bedre end mig,har selv stået i din situation,så føler med dig

  • #10   23. aug 2012 Hej.
    Kontakt din sagsbehandler. Der er mulighed for at få psykolog betalt via kommunen. Jeg kender flere tilfælde hvor det er sket. Det handler selvfølgelig om hvor vigtigt det er/hvor svært du har det. Men det kan du og din sagsbehandler sammen finde ud af. God bedring


  • #11   23. aug 2012 hej
    hvis du bliver henvist af din læge til psykiater er det gratis men lang ventetid, bliver du henvist af lægen til psykolog betaler du 50%. og ellers skal du søge hos kommunen om 10 timer gratis som de maks giver, eller den sidste løsning igennem en psykiatisk skadestue også kommer du til samtaler hos det til kalder lokal/distrekt psykatri smiley


Kommentér på:
Kontant hjælp og psyklog??

Annonce