{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Når man skal tage beslutningen mellem liv og død. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
I lidt tid har min kanin, Sofie, haft problemer med afføring. Væske ansamling på maven og lortet blev hængende selvom buret er fint rent. Da vi fjernede det første gang gik jeg udfra at nu ville det ikke ske igen. Men idag var det der igen og da jeg prøvede at fjerne det, så knurrede hun nærmest. Min far har sagt det nok snart var slut. Og jeg vidste det godt. Min mor spurgte mig idag, hvad jeg mente og jeg er helt klar i dette. Hun skal af med sine smerter, for hun fortjener bedere. Men er det, det rigtige at gøre? Skal jeg finde en operation?

Hun er 8 år og derfor er det også svært, for jeg har haft hende siden jeg var 4. Altså har jeg haft hende hele min barndom. Men hun har jo haft et dejligt liv og langt har det jo også været. Min mor spurgte om vi skulle have hende afsted imorgen eller om jeg ville have endnu en dag med hende. Men jeg vil ikke pine hende mere. Men burde jeg?
Jeg er helt nede, jeg kan slet ikke forestille mig aldrig at nusse hende igen. Aldrig se hendes øre igen, de silkebløde øre.

Har jeg taget den rigtige beslutning ved at vælge at sige farvel?

Tårevædede knus fra en trist kaninejer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man skal tage beslutningen mellem liv og død.
  • #1   17. apr 2013 det er vigtigt at du tænker på din kanin og ikke dig selv på det her område.

    Jeg syntes den rigtige beslutning er at sige farvel til din kanin.
    Det bliver hårdt, uden tvivl.. men hellere det end den lider.


  • #2   17. apr 2013 Det har du bestemt.
    Det vil være synd med en operation, vil jeg mene smiley


  • #3   17. apr 2013 Jeg synes, at du tager den helt rigtige beslutning ved at aflive hende. Det er rigtig hårdt, men du gør kaninen en tjeneste, ved at lade den slippe for smerterne.

    Jeg blev også selv nødt til at aflive mine kaniner, da de pludselig fik store bylder i munden. Det er svært i situationen, men du skal nok komme dig over det. Som sagt, så er det det bedste for din elskede kanin :).


  • #4   17. apr 2013 jeg er enig med de andre. Jeg syntes at det er det rigtige at sige farvel.

  • #5   17. apr 2013 Synes du skal gøre hvad du føler der er bedst. Men hvis den har ondt, synes jeg at du skal aflive hurtigst muligt. Tror dog ikke at en dag fra eller til gøre den store forskel smiley

    Mistede selv min kanin igennem 8 år her for 2 måneder, og det var utroligt hårdt. Men hun var gammel og havde levet et godt liv, hun var bare faldet om af hjertestop i løbet af dagen, og da jeg kom derom om aften var hun død, nøj hvor jeg græd, men så vidste jeg at hun var fri for smerter.
    Jeg savner hende stadig meget, men det hjælper meget at hun har givet mig en lille "søn" efter hende tilbage for et par år siden. Så har jeg ham når det bliver hårdt smiley

    men gør hvad du føler er det rigtige, vi kender dig jo ikke og kan ikke se hvor slemt det er, så du kan bedst selv tage beslutningen.


  • #7   17. apr 2013 enig med jer andre
    -det bedste du kan gøre for den er at aflive den.
    selv om det kan være hårdt ;-/


  • #8   17. apr 2013 Jeg syntes du skulle spørge din dyrlæge.:-) hvis du ikke har gjort det

  • #9   17. apr 2013 Jeg synes at du skal vælge at sige farvel... så den ikke bliver udsat for smerter, jeg synes det ville være synd hvis den gennem gik en operation og operationen så ikke virkede så du alligevel blev nødt til at sige farvel smiley

    Har selv oplevet den situation med vores hund, hvor en operation måske ville hjælpe, men det ville vi ikke udsætte hende for smiley

    Det er rigtig hårdt at sige farvel til dyr, fordi de er der altid ligemeget hvad!


  • #10   17. apr 2013 I sætter jo ord på mine tanker.
    Jeg har taget valget at siger farvel, for det er det bedste for hende. Jeg vil græde virkelig meget, men vil være ved hendes side hele vejen. Hun fortjener det bedste og det eneste sted hun kan få det nu er i himlen.

    Et ordsprog der flyver gennem mit hovede konstant luge nu: Man har forevigt ansvaret for det man har gjort tamt.

    Tusinde tak allesammen smiley


  • #11   17. apr 2013 Jeg synes det er et rigtg fornuftigt valg! Håber du bliver okay igen! smiley

  • #12   17. apr 2013 Tak Møllegården :).
    Der kommer til at gå , for det bliver virkelig svært at vende sig til smiley


  • #13   17. apr 2013 1. Har hun være til dyrlæge?
    - For at blive tjekket?

    2. Hvis hun fejler noget der kun kan komme i orden med en operation, så ville jeg personligt vælge at aflive, hvilket jeg valgte 2 gange sidste år.

    Det er hårdt at tage det valg, for selv var jeg meget plaget af tanken, at jeg kun fik aflivet for min skyld, selvom jeg godt ved at det var for deres skyld, den ene havde kræft, så hun skulle havde været gennem operationer og kemo, eller hvad det hedder til kaniner, og den anden havde noget med tænderne, så hun skulle også havde været gennem en operation.

    Jeg havde sagt på forhånd at jeg ikke ville have mine kaniner skulle gennem en operation, så valget var meget enkelt.

    Bare husk, hvis den er aflivet, så lider den ikke.


  • #14   17. apr 2013
    Bæ på bagdelen er bare ondt, ondt. Det sætter sig lynhurtigt fast, fordi det lyn hurtigt stivner også er det ikke til at få af og kaninen syntes sjældent det er sjovt at man skal sidde og klippe omkring dens kønsdele.

    Har desværre været ude for det med et par kaniner, den ene gik der larver i.
    De blev alle aflivet, fordi det bare ikke var meget og gøre.


  • #15   17. apr 2013 Lisa: er også mine tanker. Hun haft et pragtfuldt liv og holder meget af hende. Hun fortjener ikke at lide.

    Krikken: rart at høre fra nogen med erfaring.

    Nu skriver du det er ondt. Er det selve situationen eller mig? smiley


Kommentér på:
Når man skal tage beslutningen mellem liv og død.

Annonce