{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.749 visninger | Oprettet:

Troede hun var min veninde.. Grebet forkert an? {{forumTopicSubject}}

I får den korte version smiley

Jeg står i den situation at jeg idag har slettet en af mine tætteste veninder, fra mit liv. Og jeg spørger jer til råds, da jeg ikke rigtig har andre at kunne spørge.

For nogen måneder siden fik jeg lov til at få min første hest, og da jeg fandt min Faithfuls Queen og skrev kontrakt på hende, prøvede min veninde nærmest at overtale mig til ikke at skulle have den hest, fordi hun mente den ikke var mig (hun kender ikke hesten), og virkelig forsøgte at fortælle mig, at jeg IKKE skulle have hest, før jeg var omkring de 30 år, pga tid og penge osv.. Det virkede nærmest som om hun blev en smule jaloux. (Hun har selv hest, og den har kostet hende meget i dyrelæge osv.)

Siden kontrakten blev skrevet har hun, når jeg har skrevet til hende, enten ignoreret mig, svaret koldt, eller drejet samtalen ind på hende selv og/eller hendes hest. Hun har over skype svinet Queen til, svinet mit udstyr til, og generelt bare været en rigtig kost, overfor mig. Hun har sagt at hun ikke vil eller kan være glad på mine vegne. Hun har også bagtalt mig til nogen af vores fælles venner, og en af dem har så valgt side.. Nå ja, så fandt man ud af at hun ikke var værd at samle på ;).

Siden jeg underskrev kontrakten på Queen, opstaldnings stedet, og begyndte at købe udstyr hjem, har der været flere dage hvor vi ikke har haft kontakt, og når jeg har haft forsøgt at kontakte hende, har jeg fået et 'har ikke tid' tilbage.. Hun plejer ALTID at skrive en 'xD' med, medmindre hun er sur. Så her den anden dag fik jeg en snapchat, hvor jeg svarede hende at hun kunne skrive til mig personligt, hvis hun ville mig noget. Hun sender kun snaps når hun ønsker at opnå en eller anden form for opmærksomhed.
En time senere sender jeg så et snap, forkert til hende, hvor jeg får min tidligere sætning, tilbage. Jeg skriver og spørger om hvorfor jeg dog skulle det, når det er hende der har dummet sig.

Den fik jeg aldrig noget svar på, og har ikke haft kontakt med hende siden. Tidligere idag, slettede jeg hende fuldstændig fra mit liv, min mobil, snapchat osv, og jeg følte mig helt lettet bagefter :). Det sidste år har hun ændret sig meget, og er blevet en af de der 'se på mig!' opmærksomheds tøser, og der er altid alle os andre der laver fejl. Aldrig hende.

Jeg har så det sidste stykke tid tænkt meget på om det er mig der har forhastet mig, og om jeg skulle have gjort noget anderledes..

Kære HG. Har jeg grebet det her fuldstændig forkert an?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Troede hun var min veninde.. Grebet forkert an?
  • #1   10. jun 2013 Jeg synes du har forhastet dig lidt, for du ved jo ikke hvorfor hun opfører sig sådan. I stedet for bare at slette hende, så synes jeg at du i stedet skal tage en snak med hende - ansigt til ansigt, ikke over nettet o.lign - og snak om, hvad det egentlig er der er galt, hvad der nager hende, om du har gjort hende et eller andet osv.
    Der må jo være en grund til, at hun gør sådan, og det kan jo være at det er noget helt andet, end du tror.

    Så mit bedste råd er, at snakke med hende, før du sletter hende fra dit liv. smiley


  • Gitte
    Gitte Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 143
    #2   10. jun 2013 Jeg synes, du har gjort det helt rigtige. Hun lyder ikke som én, der er værd at samle på! Glem hende, ignorer hende og find dig en ny sød veninde, der ikke behøver "træde på dig" for at hævde sig selv. Sådan noget skal man ikke finde sig i.

  • #3   10. jun 2013 Nej det har du I hvert fald ikke! Hvis hun ikke engang kan være glad på dine vegne, når du underskriver kontrakt, og nærmest prøver at fraråde dig, så er hun ikke værd at samle på. Jeg synes du griber det helt korrekt an. Du har handlet rigtig flot. Som du selv beskrev så blev du helt lettet efter at du havde slettet hende fra dit liv. Og det er den første følelse som betyder noget. smiley

  • #4   10. jun 2013 Puha.. Det lyder ikke rart..
    Du er ikke blevet behandlet pænt. Jeg synes at du har gjort det rigtige ved at lukke af, i stedet for (som så mange andre) at bagtale eller andet.
    For det gør bare det hele meget værre.
    Hvis hun en dag vil have kontakt igen, så må hun jo sige undskyld.
    Du har intet gjort forkert smiley

    By the way: Jeg er glad på dine vegne, hvad angår din hest! smiley

    Mvh. Simone


  • #5   10. jun 2013 CTS, hun bor på fyn, og jeg på sjælland, så ansigt til ansigt kan ikke lade sig gøre :).

    Hæhæ, tak Simone smiley


  • #6   10. jun 2013 Jeg kan egentlig godt relatere lidt til det du skriver smiley

    Synes du har gjordt det helt rigtige, og du har jo ikke gjordt noget galt. Kan virkelig ikke forstå hvorfor din "veninde" har set sig ondt på dig, og ja, det tyder på hun er jaloux. Men det er da godt nok træls smiley synes det er godt at du er kommet videre, livet er for kort til at man skal spilde det på sådan noget pjat.

    Kan heller ikke tage de typer som du beskriver. Tror det har noget at gøre med at de selv har et problem eller noget de er flove over, og så prøver de at flytte fokus fra dem selv og deres problemer, til andres problemer. Det er ærgerligt at det skal være sådan, og at det skal gå ud over andre smiley

    Men på den anden side, der ligger jo en grund bag? Spørg hende da hvorfor, hader selv at folk er sure på en uden nogen speciel grund smiley


  • #7   10. jun 2013 Så ring til hende, og snak om det. smiley
    Synes det er lidt voldsomt, bare at lukke hende ude, så snart I bliver uvenner. Du ved jo ikke hvad hendes grund er, og du ville nok heller ikke selv synes om, at blive lukket ude på den måde, hvis du nu rent faktisk havde en god grund, til sådan en opførsel. smiley Måske har hun oplevet det anderledes end du har. smiley


  • #8   10. jun 2013 Tak for jeres svar alle sammen, de betyder rigtig meget for mig!! Endelig en nat hvor jeg kan sove roligt, og vide at jeg har gjort det rigtige smiley

    Anne-Sophie
    Min første bedsteveninde gennem 6 år, var sådan en af de typer, og jeg droppede hende også fordi hun trådte på mig konstant. Siden da har jeg virkelig været skeptisk overfor sådanne typer, og kan SLET ikke holde dem ud! Og tror du har fuldstændig ret i det med at de har problemer. Det havde min tidligere bv, og hende her, i hvert fald.. smiley

    CTS, til mit forsvar så slettede hun mig faktisk fra facebook allerede for nogen uger siden, og ifølge hende har hun ikke slettet mig, blokket mig, og når jeg ansøger hende, kommer der ikke noget frem, og hun kan heller ikke ansøge mig. Det kan også godt være at det er facebook, det skal jeg lade være usagt, men når hun så heller ikke gider og tage telefonen de få par gange jeg har ringet, så har jeg ærligt ikke noget tilovers for hende smiley


  • #9   10. jun 2013 Synes du har gjort det helt rigtige. smiley

    Hvis hun ikke kan være glad på dine vejne, og bare sviner dig og din hest til, ja så er hun ikke værd at samle på. smiley
    Jeg havde gjort præcis det samme. smiley

    Og tillykke med hesten. smiley


  • #10   10. jun 2013 Det er jo lidt svært at svare på, når man kun får historien fra din side... Men som du skriver det, så synes jeg, at du har gjort det rigtige. smiley

  • #11   10. jun 2013 Rikke - Okay, jamen så kan jeg bedre forstå det - men det melder historien jo ikke noget om, til at starte med. smiley

    Jeg ville dog aldrig selv gøre sådan, uden at have spurgt hvad det er der foregår.


  • #12   10. jun 2013 Har lige sendt dig en PB smiley

  • #13   10. jun 2013 Bianca, taktak smiley

    CTS, nej det fandt jeg også selv lige ud af smiley - Troede jeg havde skrevet det. Men var så dygtig at skrive det en gang, også kom jeg til at slette det hele, så jeg måtte skrive forfra, også glemte jeg det vist smiley


  • #14   10. jun 2013 Livet er for kort til sån noget pis.
    Den måde hun vil blande sig i dit liv, er lige til en "håndmad"
    Når det i hverdagen, alligevel ik ville gå ud over hende.
    Det lyder til du har prøvet dit.
    Hvis det er det hun vil, så må det være sån.
    Og det lyder osse som om det er bedre for dig?

    Jeg ville ha gjort det samme.
    Så ka det være der en dag tikker en besked ind, med en forklaring?


  • #15   10. jun 2013 Jeg har haft det meget bedre efter jeg slettede hende. Så ja, lige nu er det, det jeg vil :). Og hvis hun så en dag kommer med en forklaring/undskyldning, må vi se hvor det fører hen ad ;).

  • #16   10. jun 2013 Det synes jeg helt klart er den bedste plan.
    Når det alligevel ik er en du ser, så vil der ik være det samme/intet savn over "tabet"

    Har selv prøvet med en veninde, hun havde ik rigtig tid, det var inden mobi'los blev allemandseje.
    Så jeg "ventede" til hun havde tid, og en dag var hun tilbage.
    Dog var det ik som dit, hvor hun bestemte osv.
    Men kontakten var ik nem, fordi deres tlf-stik var hævet ud om dagen.


  • #17   10. jun 2013 Præcis, det er ikke lige så 'hårdt' eller hvordan man nu end kan forklare det. Det er ikke en jeg som sådan kommer til at mangle i min hverdag, som hvis jeg gik i klasse med hende :).

    Ja okay, det kan så heller ikke ha' været nemt ;).


  • #18   10. jun 2013 Jeg hade gjort det samme, livet er for kort til at ha dårlige mennesker omkring sig..

  • #19   10. jun 2013 Du har gjort det rigtige efter min mening. Og at du beskriver følelesen lettelse, bekræfter bare min formodning.

  • #20   10. jun 2013 Umiddelbart så tror jeg også det er bedre at lade hende smutte og komme videre selv.

    At hun til at starte med fraråder dig at købe hest, kan jo være af oprigtig bekymring på baggrund af hendes erfaringer, Men hun kammer da helt over når hun så ikke acceptere at du vælger at købe en hest.
    Som venner skal man gerne kunne fraråde hinanden, men man må også acceptere hvis modparten vælger at gøre nået på trods af ens råd. Dette gør hun tydeligvis ikke og når hun så skal være så modbydelig bagefter, så er det bedste da vist at droppe hende og så nyde din hest og dine rigtige venner.

    Jeg fik også min første hest som 17 årige, og ja, det var måske ikke den bedste tid lige inden man står og skal til at uddanne sig for alvor og flytte hjemmefra, men jeg har bestemt ikke fortrudt det.


  • #21   10. jun 2013 Syntes du gjorde det rigtige, sådanne "typer" er ikke værd at samle på, det lyder som om hun har behandlet dig rigtig dårligt, og den første følelse/handling er ofte den rigtige smiley :)
    Håber da du finder en ny rigtig sød veninde smiley


  • #22   10. jun 2013 Hey smiley Ville bare sige tillykke med Faithfuls Queen! smiley Er sikker på det samme hest vi snakker om jeg var for nogen måneder siden ude og prøve hende da jeg stod og skulle have hest men da der gik noget i vasken måtte jeg droppe det igen smiley Men skøn skøn hest! smiley Så stort tillykke med hende glæder mig til at se jer herinde! smiley

    P.s Undskyld den useriøse kommentar som ikke hører ind under emnet. smiley er helt 100% sikker på det er samme hest. smiley


  • #23   10. jun 2013 Det er HELT rigtigt sådan som du har grebet det an!
    Ingen har lov til at styre dit liv, kun dig selv! smiley (evt. dine forældre smiley xD)

    Men ihvertfald! Hun lyder som en helt igennem FORFÆRDELIG veninde!
    At hun dog ikke bare kan være glad på dine vegne, skuffer mig meget!

    Hun er måske jaloux fordi at du måske har fået en hest der er smukkere/bedre eller noget i den stil end hendes egen.

    Jeg synes du skal blive ved med at have hende "slettet" fra dit liv, så der ikke opstår flere fights eller noget.
    Har selv en veninde der har "slettet" en veninde fra sit liv, hun har det meget bedre nu, og det er hendes bedste beslutning føler hun nu smiley

    Gud jeg er forarvet over hendes opførelse, det simpelthen for galt! smiley

    God bedring med det og mange gange tillykke med din hest smiley


  • #24   10. jun 2013 Tusinde tak for alle jeres svar! :D. De har gjort mig endnu mere sikker i min sag, om at jeg har gjort det rigtige smiley

    Anja, hæhæ, ja hun er en helt fantastisk hest, og glæder mig også sådan til at få hende hjem :D! Hvor synd at der gik noget i vasken for dig :/. Så kan jeg bare være ond og sige at det var heldigt for mig, for at have fået Queen smiley


  • #25   10. jun 2013 Det er hun. smiley
    Sådan er det jo, det kan ske. smiley det kan jeg godt forstå! Haha ja ;D

    Men er begyndt og ride en rigtig lækker hest også som jeg har henblik på at købe. Hovedsagen er hun har fået et hjem nu smiley


  • #26   10. jun 2013 Ja, og hun får det som blommen i et æg, her hos mig :)!

    Nå men, det var da godt så, alligevel :D. Tillykke også vil jeg da glæde mig til at se jer herinde smiley


  • #27   10. jun 2013 Tror jeg på! smiley

    Jep. smiley Har hende oprettet som min part herinde indtil jeg har råd til hende. smiley
    http://www.hestegalleri.dk/galleri/239583-holstener_spydholms_contreau


  • #28   10. jun 2013 Gud hvor er hun smuk! Elsker skimler! smiley

  • #29   10. jun 2013 Tusind tak! smiley Er også rigtig glad for og ride hende og elsker også selv skimler og synes hun er en af de flotte hehe smiley

  • #30   10. jun 2013 Det er hun også, helt bestemt! smiley

  • #31   10. jun 2013 smiley

  • #32   10. jun 2013 Du har gjort det helt rigtige, har selv prøvet det samme da jeg købte hest, og hun hakkede altid ned på mig og jeg lavede altid fejl i hendes øjne men hun lavede aldrig fejl og hendes hest var bare perfekt og min var jo ingenting da den ikk var af nogen bestemt race. Og hun prøvede at bestemme hvordan jeg skulle arbejde med min hest mm. det gad jeg ikk finde mig i. hun havde ingen respekt for mig selvom jeg er 7 år ældre end hende, så nej hun røg også ud, sådan nogen personer gider jeg ikk samle på.

  • #33   1. jul 2013 Sådan som jeg læser historien, må der da være en anden grund til hendes opførsel - det lyder fuldstændig grotesk, at hun skulle blive så sur, bagtale og kritisere dig gentagne gange, samt ligefrem mene at du skal undskylde fordi du har fået en hest, som hun ikke synes, du burde have købt.

    Så jeg ville da helt klart tage kontakt til hende og høre, hvad der foregår - det kan jo været noget der nager hende. Det kan være, at du på en eller anden måde har såret hende ubevidst, eller måske er der noget helt andet galt, som ikke har noget med dig at gøre, men som får hende til at opføre sig uhensigtsmæssigt. Så vær den voksne og ring og snak om det, og tag den så derfra. smiley


  • #34   2. jul 2013 Johanne R, jeg sætter rigtig meget pris på din kommentar. Dog har jeg ikke tænkt mig at tage kontakt da jeg ikke har haft det så godt som jeg har nu, i rigtig lang tid :).

    Med min 'veninde' var vi rigtig tit oppe og skændtes og hver gang vi gjorde det, kunne jeg bare mærke at vi gled mere og mere fra hinanden, og skænderierne blev mere latterlige, og der kom flere af dem. Veninder kommer og går, og måske tager jeg kontakt til hende om noget tid, hvem ved?
    Men lige nu, lever jeg mit liv som jeg ønsker det (udover at hesten ikke er kommet hjem endnu ;)) og jeg har ingen til at kritiserer mig, til gengæld har jeg mine bedste veninder der bakker mig 100% op, og det er alt jeg ønsker.

    Jeg savner hende ikke længere i min hverdag, endnu en grund til at jeg ikke ønsker kontakt :). Også er jeg ikke klar/gider ikke, tage den kæmpe kamp op med hende, som jeg kan forestille mig at det vil kræve. Og selvom jeg (formentlig) også har gjort noget galt, så er det fint, hvis hun vil tilgive mig. Men jeg er ikke klar til at tilgive hende, efter den opførsel jeg har fået :).
    Og jeg har det helt fint med den beslutning som tingene ser ud lige nu :)!


  • Gitte
    Gitte Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 143
    #35   2. jul 2013 Rikke Nordkvist.... Dejligt at høre! Man skal jo heller ikke beholde en veninde for enhver pris, og man skal heller ikke finde sig i alt. Nogle gange vokser man bare fra hinanden. Sådan er det bare. Men super dejligt at høre, du har det godt uden hende i dit liv! smiley :-) smiley

  • #36   2. jul 2013 Gitte, det har du fuldstændig ret i! smiley :). Hun var ikke værd at samle på. Ikke lige i dette stadie af hendes liv i hvert fald smiley

  • Gitte
    Gitte Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 143
    #37   2. jul 2013 Præcis, og så er det bedre bare at komme videre. Du skylder hende jo ikke noget.

    Jeg synes faktisk, det er ret godt gået af dig! Det er langt fra alle, der "tør" sige fra og bryde med folk, som de ikke længere fungerer sammen med.


  • #38   2. jul 2013 Gitte, du skriver alle de ord, jeg selv går og tænker ;)!

    Og det forstår jeg udemærket godt at folk ikke 'tør' for det gør jo så sindssygt ondt i starten! Og når man står i situationen tænker de færreste over at smerten bare er en periode og at alt bliver godt igen, når det har taget den tid og bearbejdelse som man har brug for.


  • Gitte
    Gitte Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 143
    #39   2. jul 2013 I lige måde! smiley

    Ja, sådan noget er rigtig svært, men nogle gange er det bare nødvendigt. Og som du selv skriver, så kommer man jo over det. Tit kommer man faktisk overraskende hurtigt over det smiley - temmelig sikkert fordi det var det rette at gøre. Og livet går jo heldigvis videre.


  • #40   2. jul 2013 Jeg kan ikke give dig andet end ret, ret også mere ret :)!

  • #41   2. jul 2013 HAHAHAHAHAHAHA!

  • #42   2. jul 2013 Hvis du ikke har noget godt at skrive Nanna, så lad vær med at skrive noget smiley

Kommentér på:
Troede hun var min veninde.. Grebet forkert an?

Annonce