{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Hesteclairvoyant - tror DU på det? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg vil utrolig gerne høre jeres mening om folk som kan snakke med heste. Syntes at der tit er forskellige meninger om de tror på det eller ej.
I må meget gerne argumentere for det i skriver og ikke bare " Ja det gør jeg." - Hvorfor tror du på det ? Personlig oplevelse eller?.

Jeg indrømmer gerne at ja jeg tror på sådan noget og har selv haft en ude at snakke med min op til flere gange.
Det har altid været en positiv oplevelse vi har haft, og der har været nogle ting som vi har kunne arbejde med og gør bedre.

I får lige kort resume for alle de 4 gange vi har haft hende ude.
Valle= Ponyen som jeg har.

1.gang:
Stod på denne gård hvor der kom en hesteclairvoyant i ny og næ. En dag da hun skulle komme spurgte vi hende om hun havde tid til at snakke lidt med vores pony. Hun fik kun ponyens kælenavn af vide. Så hun har ikke kunne finde hende på nettet.
Hun sagde at i hoved var hun 7-8 år men kroppen var en del ældre. Så hun gættede på at Valle var 15 år ( Hun var lige blevet 16 år og hun opfører sig tit som en 7 åri og folk tror kun at hun er 10 år)
* Valle kan ikke lide hestene på folden pga for meget udskifte ( Hun stod altid alene i et hjørne )
*Valle ville ikke gå stævne mere da hun havde "tjent sin værnepligt" ( Hun har gået stævner i omkring 10 år med tidligere ejere)
* Kunne godt lide at være fri dvs. ude sadel og bid ( Havde en vild ridetur hvor vi kun ride i codeo (Reb om halsen) i skoven og hun nød det så meget at hun var ikke til at stoppe igen næsten )
* Var utrolig glad for sin boks ( Vi havde lige flyttet hende ud i en udeboks hvor hun havde udsyn til hele gårdspladsen, hvor hun før i 3 år stod inde i en mørk stalde uden vindue i hendes boks. )

2. Gang vi havde hende ude:
Stod med en syg hest :(( (Botulisme).Men da vi vidste at den samme hestevisker ville komme ud, valgte vi at spørge hende inden vi ringede til dyrlægen.. Stod med en hest som ikke reagerede på at vi kom, stod og stirrede ind i en væg, svær at trække rundt med.
Symptomer fra sygdom: Hævede bagben, ”lammelse” i bagbene, trist, uopmærksom, væk i blikket, svær at få til at gå…
Læs mere om Botulisme og se om det ikke passer:
http://www.netdyredoktor.dk/hest/sygdomsleksikon/b/botulisme.aspx

Jeg valgte at få hesteclairvoyanten på valle da jeg vidste at hun kom på gården samme dag som vi var derude ( 29/12-11)
Hun kunne sige disse ting denne gang:
* Halsbrænd, ondt i bagbenede, ondt i hoved selv lyset gjorde ondt i boksen.

* Var 2 dage fra at stille træskoende… Ville gerne over på den anden side hvis det ikke blev bedre, ville bare lige have ”tilladelse” fra os ( Mig og min mor) ( Der begyndte jeg bare og tude! - min lille prinsesse kunne da ikke bare efterlade mig nu?!)

*Vidste at hun skulle have noget tube ( Pasta ligesom ved ormekur) for at blive helbredt. (Hun fik antibiotika og finadyre på tube fra dyrlægen )

3. gang vi havde hende ude:
Efter vi var flyttede til ishøj, hvor jeg hurtigt kunne mærke at hun var faldet godt til, og blevet en meget glad hest igen.

* Noget med en rød hoppe som hun havde mødt før i sit ”tidligere” liv. (Hoppen som tales om, var kun 3 år, og de kunne umuligt havde mødtes på de 3 år da jeg havde haft hende i alle 3 år og hoppen havde stået det samme sted i de 3 år. De gik som pot og pande op af hinanden på folden.)

* hun savnede en islænder med meget pels, den var lidt bestemmende men meget sød (Aska som hun p.t står på fold med, hun er meget dominerende!)

* Ville gerne starte jagt! ( Vi har været ude på 1 jagt før sammen og hun har været ude med forrige ejere)

4. gang:

Vi havde endnu engang flyttet hende nu til et andet sted. I starten gik det okay, men til sidst gik det total ned af bakke for hende. Så vi valgte at få hesteclairvoyanten ude igen.

Utroligt nok så det første hun sagde da hun så Valle var :" Hvorfor hænger du sådan med mulen" - hvis man ikke kendte hesten så ville man ikke ku se at hun var "ked af det". Hun begyndte så at lægge hånden på hende og det første hun spurgte var om vi havde været ude for en ulykke? Valle havde fået traumer. Vi blev meget chokeret over havde hun lige havde sagt, for vi havde da ikke været ude for nogen ulykke eller noget. Lidt efter fandt vi så frem til at det var på grund af hestene ude på folden ikke var søde ved hende. Hun havde allermest lyst til at stille sig i et hjørne og krølle sig helt sammen og forsvinde. Hun stod rigtigt meget for sig selv og havde fået utrolig mange sår og skrammer efter hestene havde sparket og bidt hende. Især en sort en var meget efter hende ( Jeps den sorte unghest var så strid imod hende).
Hun ville kun alle hestene det bedste og være venner med alle, men hun blev rigtigt ked af det når de ikke ville være søde i mod hende.
Valle blev ved med at sige til hesteclairvoyanten at hun var såååå glad for at se hende, og hvorfor var hun dog ikke kommet noget før, for hun havde virkelig brug for hende til at få snakket.
Efter lidt snakken frem og tilbage spørg hun så om vi havde set på ny hest? Jeg havde lige passet en unghest i en uge som jeg er fuldstændig forelsket i og stadigvæk håber en dag bliver min. Men Valle var bange for at blive glemt og måske solgt ( Hvilket hun på ingen måde bliver, der begyndt tårerne også bare at løbe ned af kinderne på mig) Vi måtte så sige til hesteclairvoyanten at hun skulle sige til hende at hun ikke ville blive solgt eller glemt på nogle måde.
Valle var også meget forvirret for at vi før havde flyttet fra den ene dag til den anden – vi har flyttet 3 gange på ét år! Og den ene af dem var virkelig fra den ene dag til den anden. Så derfor ville hun også være meget skeptisk hvis vi flyttede hende igen. Dog lovede vi hende at vi nok skulle lade vær med at flytte mere fra hvor vi står nu.

Efter hver gang hun har været her har jeg haft en fuldstændig træt hest hvilket hun normalt ikke ville gøre med ”normale” mennesker.


Wow det blev nok lidt langt. Men nu får I lov til at komme med jeres mening smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesteclairvoyant - tror DU på det?
  • #1   25. aug 2013 Tror fuldt ud på det! smiley

    Har haft en ude til min hest, og hun kunne sige de mest utrolig ting både om mig og hesten, som hun på ingen måde kunne vide! smiley

    Hun kunne eks sige at Costa synes det var sjovt at jeg sidste uge havde løssprunget hende over kryds spring.
    Og kunne hun på ingen måde vide. Og der kom flere ting, og lige så mange om mig. Hun kunne sige at jeg hadet store forsamligner, var genert osv


  • #2   25. aug 2013 Tror overhovedet ikke på det. synes det er en god omgang vrøvl.

  • #3   25. aug 2013 Tror på det, men stadig med en hvis skepsis smiley .
    Har aldrig prøvet det, men kunne godt finde på det en gang smiley


  • #4   25. aug 2013
    Min logik taler imod, det videnskabelige i mig taler imod.
    Men jeg vil gerne tro på det og når man læser historier om folk der har kunne finde diverse sygdomme og andet i hesten, som så er tjekket af dyrlæge eller kiopraktor osv. som har givet ret i at der var det galt - så er det svært og være skeptisk.
    Jeg ved ikke hvordan man kan se at heste fejler det ene eller andet, ud fra at kigge på et billed - muligt man kan søge på nettet, men hvis der intet står om at hesten har det dårligt eller svært så ved jeg ikke hvor man får det fra.



  • #5   25. aug 2013 Hvem har i brugt som hesteclairvoyant? smiley

  • #6   25. aug 2013 Ikke det mindste...

  • #7   25. aug 2013 Jeg tror overhovedet ikke på det. Synes det lyder så underligt... Din hest ville gerne starte jagt? Jeg tror ikke, den er i stand til at tænke sådan... smiley
    Jeg ville rigtig gerne tro på, at sådan noget var rigtigt, men det virker altså bare for usandsynligt..


  • #10   25. aug 2013 Helt fair at det ikke er alle som tror på det smiley
    Det med jagt først snakkede valle om en broget hest som hun havde noget særligt med. I starten kunne jeg ikke lige finde ud af hvem den broget hest var, indtil at jeg huskede at vi var jagt makker med en broget hest, og de stod det samme sted. Bare det jeg sagde jagt begyndte det at sitre i clairvoyantens arm.

    Vi havde en som hedder natalie ude.


  • #11   25. aug 2013
    Winnie Stubkjær skulle være god, hende ville jeg vælge hvis jeg skulle ha' fat i en :o)


  • #12   25. aug 2013 Tja, jeg troede egentlig ikke på det, men prøvede engang med en af mine ponyer.

    Det var fjerntelepati, hvor vi skrev over mail. Hun havde et billede (Foldbillede), hestens navn, alder og køn. Intet andet.

    Hun kunne fortælle utrolige ting. Ting som hun ingen mulighed havde for at vide. Ting jeg har gjort med hende imens jeg har været helt alene. Og ting som jeg intet sted havde skrevet på nettet om. Blandt andet en stor skade, som lige var sket. Og vi havde kun selv lige fået resultaterne fra scanningerne, og havde ikke fortalt det til nogen inden.

    Så ja, jeg tror på det. Ligegyldigt hvad andre folk siger smiley


  • #13   25. aug 2013 Jeg tror på det. Helt bestemt, min pony er blevet snakket med 3 gange og min kat 1 gang smiley Det er SÅ fedt.
    Vil mene at den der ikke tror på det, hverken aldrig har oplevet en dygtig telepatør eller har haft fat i en dårlig en.
    Nu kan jeg faktisk selv telepatere, og der er intet hokus pokus i det, overhoved. Dyrene gør det hele tiden, det er bare os der lukker af og ikke gider tro på det. Jeg er dog ikke super dygtig til det endnu, men har indtil videre haft nogle meget vellykkede snakke med de dyr jeg har kommunikeret med!


  • #14   25. aug 2013 Og forresten en virkelig rørende tekst!

  • #15   25. aug 2013 Emilie er det noget der kan læres eller medfødt?:)

  • #16   26. aug 2013 Enig med Emilie smiley Heste er meget telepatiske dyr, som faktisk kommunikerer ret meget til "deres" mennesker, som blot ikke formår at lukke op, og tage imod det smiley

    Bumblebee: Vi er alle født med evnen, men de fleste lukker af omkring 3 års-alderen. Det kan dog sagtens læres på et hvilket som helst senere tidspunkt i livet smiley


  • #18   26. aug 2013 Tror ikke på noget jeg ikke har set.

  • #19   26. aug 2013 Hvem kan man skrive til? smiley

  • #20   26. aug 2013 Tror ikke som sådan på det jeg tror nærmere på at det handler om at være god til at løse hesten og det tror jeg enhver vil kunne høre, hvis man sætter sig ind i det.. Det er ikke fordi jeg ikke vil tro på det, for jeg har selv haft en lidt mærkelig oplevelse med det. Desværre kan jeg ikke helt få det til at lyde logisk og jeg kan derovre ikke tro på det :b

    Den mærkelige historie er at da jeg havde min pony med på efterskole da kon jeg ud i stalden en dag og blev mødt af en af rideskolepigerne der sagde at tidligere havde der været en lille pige og "snakke" med min pony. Pigen havde fortalt at min pony var ked af at stå i så mørk en boks (det var en meget mørk hjørneboks). Hun fortalte også at pigen havde sagt at min pony ikke kunne lide ting der blafrer fx. Dækner og spande der hænger på bokse. Desuden mente pigen at ponyen var meget bange for presenninger og bunker med træ, fordi hun i sit tidligere hjem blev tvunget forbi sådanne ting. Desuden kunne hun fortælle at min pony var bange for at springe.. Hun kunne dog ikke fortælle hvorfor og da jeg forsøgte at kontakte hende, blev hendes mor røv sur og råbte ud ril alle sider, fordi det var noget pjat..

    Nå pointen var at alt hvad jeg fik at vide hun havde sagt var fuldstændigt rigtigt og jeg havde ikke sagt til nogen på hverken rideskolepigerne eller efterskolen om noget af det, så ja jeg vil gerne tro på det, men kan ikke rigtigt overbevise mig selv om at det kan være rigtigt :b


  • #21   26. aug 2013 Tror ikke det mindste på det..

    Det har noget med og kunne tyde mennesker/heste også ellers gætte sig frem.. Har intet med og kunne læse en skid. De gætter tit lidt breds og pejler sig så lidt ind..

    Dem jeg sys er værst er fandme dem der langvejs fra.. seriøst hvordan kan man tro en i jylland kan "høre eller se" hvad llle lotter mener ude på en mark..?? det jo tilgrin..

    Og det sjove er jo det er jo faktisk ikke så svært nå og gætte sig til.. de færeste tager sådn en på hvis hesten er sund og rask og de fleste heste har de meget samme træknings til ting så det er jo bare og vide lidt og heste og almidnelig ting..

    Så nej det er fup og gøj men det super fint hvis nogen vil bruge deres penge på det og derved føler sig som bedre mennesker.

    Hvis man tro på det så hjælper der gerne en.. det jo det som er så sjovt.


  • #23   26. aug 2013 Bumblebee, alle mennesker kan, der er bare nogen der har holdt ved og kan bedre end andre, men alle kan lære det! smiley
    Ditte Young, Winnie Stubkjær (er det sådan det staves?) og Britt Menne holder bla. kurser i at genaktivere den del af hjernen, man skal bruge, og at lære alt andet man også skal kunne smiley


  • #25   26. aug 2013 Emilie: Hvordan lærer man den slags? Det er nemlig noget som interesserer mig helt vildt smiley

  • #26   26. aug 2013 Det lærer du på kurserne smiley Jeg har været hos Ditte Young og vil gerne hos Britt Menne også smiley

  • #27   26. aug 2013 Helt fair nok at det ikke er alle som tror på det.
    Må dog indrømme at jeg heller ikke selv heeeelt tror på det når der sidder en flere km væk og så kan sige sådan nogle ting om hesten, men hvis de er der i real life tror jeg på dem.
    Der er self nogle fupmager men det er der jo i alle brancher.

    Det med at hesten nok bare "siger" som enhver anden hest vil jeg ikke ligefrem sige passer. Det vildeste var at hende vi havde ude kunne også fortælle personlige ting som der ikke står nogle stedet på nettet eller en anden måde at finde frem til.
    Dette skete 4.gang vi havde hende ude:
    Hun spurgte om vi var flyttet? Og at tingende nu var faldet på plads?. Det kan vi kun nikke ja til. Mig og min mor flyttede til en lejelighed med en lille gårdhave lidt før vi fik hende ud. Og flere ting er nu efterhånden faldet på plads, da mine forældre blev skilt for 2 år siden, har det været meget forvirrende, men nu er alt ved at falde på plads.
    Hun spurgte mig også om hvad det var der var i skolen? At jeg skulle noget nyt efter sommerferien? - Der måtte jeg så sige at ja jeg skulle på gym efter sommerferien. Hun spurgte så om jeg vidste hvad jeg ville være? Om jeg havde overvejede noget lære men med adhd børn for jeg var godt til at lære på forskellige måder, jeg havde tålmodighed og var god til børn. - der stod jeg virkelig med åben mund. For godt nok var jeg vant til at høre det fra familie at jeg var god til børn, men ikke for en fremmede!.
    - Det skal lige siges at et af de stedet vi har stået opstaldet var der en pige på 12 år med ADHD som jeg var utrolig gode venner med og lærte hende en masse ting omkring heste.

    Men dejligt at jeg ikke er den eneste "tosse" herind som tror på det smiley


  • #29   26. aug 2013 Camilla L: Du spørger: "hvordan kan man tro en i jylland kan "høre eller se" hvad llle lotter mener ude på en mark..??" Hvis man ved, hvordan klarsyn/clairvoyance virker, så er det slet ikke så mystisk smiley Har man et billede liggende og/eller navn og fødselsdato på hesten, så ved universet, hvem det drejer sig om, og så er det muligt at connecte med hesten. Jeg har mange gange praktiseret fjernhealing - med stor succes smiley

Kommentér på:
Hesteclairvoyant - tror DU på det?

Annonce