{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

Hjææææælp. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hest, der virkelig nægter sommetider, var i ridehal med hende igår aftes, og det er også tur ridning. Hun gider ikke trave lige pludselig, uanset hvor meget man driver, og pludselig stopper hun, og måske går baglæns, og derved nægter, at gå, indtil man har sat og drevet i 20 sekunder. Og jeg skal til min første dressur undervisning med hende i næste uge, og jeg magter da ikke, at jeg skal starte ud med en træls dressur time.

Fik hende for snart en mdr siden, og det er gået fint, osv. Bare lige udover det der, for det er ikke kun i træningen, men også på tur. har ikke galoperet på hende nu, for hun vil heller ikke i galop anspring, selvom hun har været tidligere springhest, som jeg så slet ikke forstår? hun drøner bare og øger traven, når jeg lægger udvendige ben tilbage, og bruger min mund........ Så drøner hun bare af sted.... Nogle der kan hjælpe mig? smiley for hun er virkelig træls sommetider,...... ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjææææælp.
  • #1   15. okt 2013 Sigende overskrift...

  • #2   15. okt 2013 Tænkte på om du har fået tjekket om sadlen du bruger på hende passer?

  • #3   15. okt 2013 Den er special syet til hende smiley

  • #4   15. okt 2013 Hmm ja okay så burde den passe. Men tænkte bare at hun måske har ondt et sted og derfor ikke vil gå. Men måske den skal omstoppes eller lign ? Nu ved jeg ikke hvornår sadlen blev lavet, om det var tidl ejer eller noget i har fået gjort ?

  • #5   15. okt 2013 Prøv evt. bare at tage en pisk med? o:
    Den behøves jo ikke nødvendigvis bruges? :))


  • #6   15. okt 2013 Du kunne også hurtigt få løst om det er sadlen ved at prøve en lille tur uden. Så kan du bruge den udelukkelses metode smiley

  • #8   15. okt 2013 Jeg er skide dårlig til at holde mig fast uden smiley
    - Syntes det er hammer svært uden. man glider

    Det med pisk, skal jeg nok prøve.. smiley


  • #9   15. okt 2013 Prøv med en bareback smiley

  • #11   15. okt 2013 Hun gider slet ikke gå ud når man skal longere hende, hun vender bare hovedet ind til mig af, og står stille. Men hvis longepisken kommer frem, og der er spring, så løber hun? smiley

    - Skal prøve ;-D


  • #12   15. okt 2013 Hvis hun tidligere har opført sig normalt først er begyndt at skabe sig nu, tyder det for mig på, at hesten har ondt et sted. Hun vil ikke gå frem, hun bakker og når hun endelig går frem så løber hun. Der er nok et eller andet der gør ondt på hende.

    Hun skal ikke have pisk, hun skal evt. have en massør.


  • #13   15. okt 2013 Nu har du ikke haft hende ret længe. Men i er klart kørt skævt af hinanden du skriver hun gider ikke gå... Magter ikke, træls osv osv. Måske du bare lige ekstra øv lige nu. Men hvis dette gennesyre jeres træning tror jeg undervisning og friske øjne er rigtig nødvendigt. Prøvede du ikke heste. Inden køb?

    Har du talt med tidligere ejere, evt gør i tingene anderledes. F.eks læner du dig måske frem for at drive, min har lært det stop signal at runde ryg frem og klemme. De små signaler betyder rigtig meget. Og forvirring gør ofte hesten blokere, og presser du så, så ja blokere den endnu mere. Så skal man ikke give efter, men ændre sin træning find på noget andet når hesten blokere. Lav en nem ting bed dem om et og andet ros godbid, og så den kommet ud af skalden.

    Kan også sagtens være tand problemer sadel fold skade. Der gør den er øm har ondt, og derfor ikke kan samarbejde, fordi det du bedsr om tilføre smerte og derfor bliver den stædig. At en sadel er lavet til hesten, er ingen garanti for den passer mere end et par måneder. Heste og sadler arbejder og hesten udvikler sig. En lille bule i sadlen kan have enorme konsekvenser. Har selv redet med en dårlig sadel engang. Så undervurder det endelig ikke. Men igen kan hesten uden protester gå frem i longe uden udstyr i skridt trav og galop. Og kan den med udstyr så sætter du rytter op. Og det går galt så det enten smerter pga ekstra vægt tryk eller simpelthen kommunikation. Og sorry to say det altid din skyld. Det dig der har valgt hesten, dig med ansvaret og dig som sakl få det til at fungere. Ikke fair at være sur på hesten smiley kan glæde dig med, når man med tiden finder fejlene problemerne får det løst, så man klogere og ender ud med en skøn hest i den anden ende.

    God arbejdslyst og held og lykke med undervisningen. Håber det en der dygtig og kan få jer på rette spor igen så du kan få glæden tilbage. Stopper hesten helt op, er et godt råd bare at trække den ud a balance til en af siderne. Men vigtigt at vide hvorfor den stopper. Held og lykke


  • #14   15. okt 2013 sådan har hun været hele tiden. og, hun virker glad nok, men det er ikke '' at hun løber væk i stedet for, ''

  • #15   15. okt 2013 Kunne også være en god omgang signalforvirring.
    Min Katla gjorde akurat det samme i starten, det blev først og fremmest trænet væk med klikkertræning fra jord og ryg, tålmodig og klare, enkle signaler. Sidenhen er der blevet bygget på ved almindelig dressur og en enormt kompetent underviser.
    Jeg vil ikke anbefale at straffe hesten i en konfliktsituation.


  • #16   15. okt 2013 Tina c - Tak for beskeden, vil jeg tage til mig.

    - Jeg vil få snakket med både unverviser, og måske dyrlægen. For hun er godt nok 19, tidligere springhest, og stod stille rimelig meget, uden den hårde træning, som jeg plejer, det er vi lige startet på. Så ved ikke om det kan skyldes?


  • #17   15. okt 2013 Jeg straffer skam ikke hende - Desuden rider jeg slet ikke med pisk, fordi hun er blevet tæsket tidligere, men er igang med noget Horsemanchip, for at lærer hende, ikke at være bange for en pisk smiley og det går godt,

  • #18   15. okt 2013 Hov, Ja - Jeg udtrykte mig vist lidt dumt mht brug af pisken. Jeg havde skam heller ikke forstået det som at du ville benytte pisken til straf - det var i grunden en forebyggende kommentar. Det er langt fra urealistisk at nogle af de råd, du vil modtage (eventuelt også andre stedet end på hg), vil være at 'give den en i rumpen'. smiley

  • #19   15. okt 2013 Jeg bliver bare lidt ked af det, når hesten gør det modsatte, hun er super til at gå i holdning, osv, men at hun begynder at vil ha hovedet ned, og stoppe, er da vildt distraherende. Rider med martingal, i dressur? ._.

    - hmmm!


  • #20   15. okt 2013 Vent og snak med din underviser om det, vedkommende kan nok hjælpe dig - det er jo netop derfor man får undervisning smiley

  • #21   15. okt 2013 Hmm.. Bum bum - hvorfor rider du med martingal?
    Jeg har kigget lidt på dine billeder, og lige umiddelbart ser det ud fra at du har en lidt hård tøjleføring - og måske endda rider lidt 'baglæns'.
    Samling skal ikke komme fra hestens hovedholdning - Det skal komme med bagbensaktivering og hævet ryg - hestens 'halskrumning' (i mangel af bedre ord, må jeg lige benytte mig af dette lident flatterende og måske ikke helt passende ord) er kun en effekt heraf.
    Dette er ikke et angreb eller skældud - blot en venlig hjælp.
    Hvis det er en dygtig underviser, kan hun hjælpe dig med dette. smiley


  • #22   15. okt 2013 Mange tak, jeg skal prøve! smiley

Kommentér på:
Hjææææælp.

Annonce